Η φωτιά δεν σχετίζεται με το υδρογόνο ή τη χρήση του, ήταν η πρώτη εκτίμηση για το περιστατικό της πυρκαγιάς σε 7 λεωφορεία υδρογόνου στην αποθήκη Optymo στο Danjoutin (Belfort, δυτ.Γαλλία), στις 2 Ιανουαρίου 2025.
Αυτή η διευκρίνιση προέρχεται από τον Yannick Monnier, Διευθυντή του Régie des transports du Territoire de Belfort.
Σημειώνεται πως κάθε λεωφορείο υδρογόνου, κατασκευασμένο από την Van Hool, αποτιμάται περίπου στα 700.000 ευρώ -το Belfort άρχισε να χρησιμοποιεί λεωφορεία που κινούνται με υδρογόνο το 2023.
Στη συνέντευξή του στο γαλλικό μέσο ενημέρωσης Mobily-Cités, ο Monnier τόνισε πως οι αρχικές αναλύσεις δείχνουν ότι η πυρκαγιά δημιουργήθηκε ηλεκτρικά, αν και η ακριβής δυσλειτουργία κάποιου συστήματος παραμένει υπό διερεύνηση. Το σημαντικότερο είναι ότι το όχημα στο επίκεντρο της πυρκαγιάς ήταν εκτός λειτουργίας από τις 31 Δεκεμβρίου, αποκλείοντας οποιαδήποτε θερμική δραστηριότητα τη στιγμή του συμβάντος. Στο σημείο μόλις ξέσπασε η φωτιά έσπευσαν συνολικά 52 πυροσβέστες και 21 οχήματα από διάφορους πυροσβεστικούς σταθμούς. Η εθνική αστυνομία ήταν επίσης παρούσα για να πραγματοποιήσει τις πρώτες έρευνες.
Ο Monnier έδωσε διαβεβαιώσεις για την αποτελεσματικότητα των μηχανισμών ασφαλείας των λεωφορείων υδρογόνου. «Όλα τα συστήματα ασφαλείας στα λεωφορεία υδρογόνου λειτουργούσαν τέλεια. Οι ασφάλειες TPRD στις δεξαμενές εκκένωσης (του υδρογόνου), προκάλεσαν θορύβους συριγμού που ειδοποίησαν τους ντόπιους και κινητοποίησαν την πυροσβεστική», εξήγησε.
«Οι φλόγες που τροφοδότησαν τη φωτιά προήλθαν από καύση πλαστικών και άλλων υλικών, άσχετα με τις φλόγες υδρογόνου που διαλύθηκαν γρήγορα από τις συσκευές ασφαλείας». «Αυτό το περιστατικό δεν θα αμφισβητήσει τη στρατηγική του Belfort για το υδρογόνο», πρόσθεσε ο Monnier, επαναλαμβάνοντας το σχεδιασμό που προβλέπει το 50% του στόλου λεωφορείων να κινούνται με υδρογόνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.