Σε συνέντευξή του ο CEO της Smart Europe, Dirk Adelmann, αποκάλυψε στρατηγικές προσαρμογές της εταιρείας, εν μέσω προκλήσεων όπως οι αυξημένοι δασμοί στην Ευρωπαϊκή Ένωση για ηλεκτρικά οχήματα (EV) που εισάγονται από την Κίνα.

Η Smart, έπειτα από την εξαγορά της από την Geely και τη Mercedes-Benz το 2019, ασχολείται αποκλειστικά με την ηλεκτροκίνηση, χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική SEA της Geely, με την παραγωγή της στην Κίνα. Η επιβολή πρόσθετων δασμών που φτάνουν το 30% όμως, πιέζει την εταιρεία να εξετάσει εναλλακτικές παραγωγικές λύσεις, πιθανότατα στην Ευρώπη.

Ο Adelmann επισήμανε τη σημασία της ελεύθερης αγοράς, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για τους περιορισμούς που επιβάλλει η Ε.Ε. Παρότι η εταιρεία απορρόφησε το πρόσθετο κόστος το 2024, αναμένονται αυξήσεις τιμών για το 2025. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, βρίσκεται παραγωγή ενός νέου διθέσιου μοντέλου στην Ευρώπη, το οποίο θα μπορούσε να αντικαταστήσει το επιτυχημένο ForTwo. Η απόφαση αυτή, όμως, θα ληφθεί ανεξάρτητα από τους δασμούς, καθώς η εταιρεία ήδη αξιολογεί την παγκόσμια παραγωγική της στρατηγική.

Μέχρι στιγμής, η Smart καταγράφει σημαντική αύξηση πωλήσεων στην Ευρώπη, χάρη στα SUV μοντέλα της (#1, #3, #5), που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες καταναλωτών. Παρά το ρευστό περιβάλλον της αγοράς και τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης, η εταιρεία παραμένει αισιόδοξη για την επίτευξη εξαψήφιων πωλήσεων.

Προηγούμενο άρθροΗ Volvo Cars πουλά το μερίδιό της στη Lynk & Co
Επόμενο άρθροPrologium: Παραγωγή μπαταριών στη Γαλλία