Η Κίνα ζήτησε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να αναστείλουν μεγάλες επενδύσεις σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στηρίζουν την επιβολή πρόσθετων δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters. Αυτή η οδηγία ήρθε μετά την εισαγωγή νέων δασμών στην ΕΕ, που αγγίζουν έως και το 45,3%, έπειτα από έρευνα ενός έτους.

Τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης στο Υπουργείο Εμπορίου, Κινέζοι κατασκευαστές, όπως οι BYD, SAIC και Geely, ενημερώθηκαν να διακόψουν σχέδια μεγάλης κλίμακας επενδύσεων, όπως η δημιουργία εργοστασίων, σε χώρες που στηρίζουν την πρόταση επιβολής δασμών.

Με αυτή τη κίνηση, η κινεζική κυβέρνηση αποσκοπεί στο να αποκτήσει διαπραγματευτικό πλεονέκτημα έναντι της ΕΕ για την εύρεση εναλλακτικών λύσεων στους δασμούς, προκειμένου να αποφευχθεί η σημαντική μείωση των εξαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Το 2023, πάνω από το 40% των εξαγωγών των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, είχε προορισμό την Ευρώπη, και οποιαδήποτε πτώση στις εξαγωγές θα επιδεινώσει τα προβλήματα υπερπαραγωγής που αντιμετωπίζουν οι κινέζοι κατασκευαστές.

Ιταλία και Γαλλία, αν και επιθυμούν επενδύσεις από κινεζικές εταιρείες, εκφράζουν ανησυχίες για τις επιπτώσεις των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών στους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Chery και Dongfeng Motors, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις σχετικά με πιθανές επενδύσεις στην Ιταλία, ενώ η BYD έχει ήδη προχωρήσει στην κατασκευή εγκαταστάσεών της στην Ουγγαρία. Την ίδια στιγμή, ΕΕ και Κίνα συνεχίζουν τις συνομιλίες για πιθανούς εναλλακτικούς τρόπους αποφυγής δασμών.

Προηγούμενο άρθροΈρχεται η 4η γενιά του Škoda Superb
Επόμενο άρθροΠρώτα σε πωλήσεις τα επαγγελματικά Opel στο δεκάμηνο