Europe Fleet Days 2024

Στο πρόσφατο Fleet Europe Conference που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο, κορυφαία στελέχη από μεγάλες εταιρείες leasing και ενοικίασης συναντήθηκαν για να συζητήσουν το εξελισσόμενο περιβάλλον κινητικότητας και βιωσιμότητας. Η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από τις κύριες προκλήσεις και ευκαιρίες που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες leasing στην ψηφιακή εποχή.

Υπολειμματικές Αξίες

Το πρώτο θέμα αφορούσε τη σχέση της βιομηχανίας leasing με την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ο Markus Deusing, CEO της Alphabet, αντέκρουσε τον ισχυρισμό ότι οι εταιρείες leasing δυσκολεύονται να πουλήσουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στους καταναλωτές. «Δεν ισχύει, και σε ορισμένες αγορές ισχύει το αντίθετο. Αλλά αυτό διαφέρει από αγορά σε αγορά», είπε, τονίζοντας τη σημασία της προσαρμογής στις περιφερειακές διαφορές.

Ο Bart Beckers, Αναπληρωτής CEO της Arval, μίλησε για τη θεμελιώδη σημασία της κερδοφορίας στον τομέα του leasing. «Αν δεν μπορείς να έχεις κέρδος ως εταιρεία leasing, βρίσκεσαι σε λάθος κλάδο», δήλωσε, ενισχύοντας τη σημασία της αποδοτικότητας και ενός ισχυρού επιχειρηματικού μοντέλου.

Απαντώντας στο ερώτημα αν η πλατφόρμα μεταχειρισμένων Carnext, για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και μεμονωμένων αγοραστών (b2c), ήταν μια κακή ιδέα ή μια καλή ιδέα που υλοποιήθηκε λανθασμένα, ο Tim Albertsen, CEO της Ayvens, ανέφερε: «Για εμάς ως εταιρεία leasing, πρέπει να κρατήσουμε τον έλεγχο του κινδύνου υπολειμματικής αξίας. Έτσι, η ιδέα να αποκοπεί η Carnext ως ανεξάρτητη ψηφιακή πλατφόρμα μεταχειρισμένων δεν είχε νόημα για την Ayvens, αλλά η ιδέα μιας ψηφιακής πλατφόρμας μεταχειρισμένων σαφώς έχει».

Ο Giacomo Carelli, Πρόεδρος της Drivalia, μίλησε για την αυξανόμενη παρουσία κινεζικών οχημάτων στους ευρωπαϊκούς στόλους, επιβεβαιώνοντας ότι «τα κινέζικα αυτοκίνητα έχουν δυναμική. Η ποιότητά τους είναι καλή και οι υπολειμματικές αξίες επίσης».

Ο Rolando D’Arco, CEO της Leasys, συμφώνησε με τη θετική προοπτική του Carelli, αλλά σημείωσε ότι η εξάρτηση από τη Stellantis αποτελεί παράγοντα για το μέλλον της εταιρείας του. «Υπάρχει αλήθεια στην άποψη ότι το μερίδιό μας σε αυτοκίνητα της Stellantis είναι σημαντικό», παρατήρησε, ενώ εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Leasys.

Καθώς η συζήτηση στράφηκε στον ψηφιακό μετασχηματισμό, οι συμμετέχοντες τόνισαν τη σημασία των δεδομένων και της τεχνολογίας στον τομέα του leasing. Ο Vinzenz Pflanz, Chief Business Officer της Sixt, μοιράστηκε ότι «το 95% των κρατήσεων της Sixt είναι ψηφιακές», υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας για αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Ωστόσο, ο Markus Deusing προειδοποίησε ότι οι εταιρείες leasing πρέπει να είναι πιο διορατικές στον τρόπο που αξιοποιούν τα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματα. «Η ιδιοκτησία δεδομένων είναι το κλειδί, και οι εταιρείες leasing πρέπει να είναι δημιουργικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικές», πρόσθεσε.

Τεχνητή νοημοσύνη και ηλεκτροκίνηση

Συζητήθηκαν επίσης η τεχνητή νοημοσύνη και οι ψηφιακές πλατφόρμες, με τον Bart Beckers να δηλώνει ότι ο κλάδος «βρίσκεται στα πρόθυρα να γίνει τεχνολογική εταιρεία». Ο Carelli συμφώνησε ότι η τεχνητή νοημοσύνη βελτιώνει την αποδοτικότητα και την εμπειρία των πελατών, αλλά επισήμανε ότι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να υποστηρίζει παρά να αντικαθιστά την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

Η συζήτηση στη συνέχεια εστιάστηκε στη βιωσιμότητα, ένα θέμα σημαντικό για τον τομέα του leasing. Ο D’Arco επιβεβαίωσε τον φιλόδοξο στόχο της Leasys για «ένα ηλεκτρικό όχημα για κάθε δύο συμβόλαια» έως το 2026, αντικατοπτρίζοντας τη δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση. Το πάνελ συμφώνησε ότι το 2035 αποτελεί ρεαλιστική προθεσμία για την πλήρη κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, αν και εκφράστηκαν ανησυχίες για τη μετάβαση, ιδιαίτερα για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCVs). Ο Beckers υπογράμμισε τις οικονομικές επιπτώσεις της μετάβασης των στόλων LCV σε ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ο Pflanz σημείωσε ότι η Ευρώπη υστερεί έναντι της Κίνας στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.

Οικονομική Βιωσιμότητα 

Καθώς η συζήτηση ολοκληρώθηκε, το πάνελ άγγιξε το θέμα της οικονομικής βιωσιμότητας εν μέσω της πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων και της αυξανόμενης δαπάνης για ψηφιακό μετασχηματισμό. Ο Albertsen διαβεβαίωσε το ακροατήριο ότι ο τομέας leasing παραμένει οικονομικά υγιής. «Οι ισολογισμοί μας είναι σταθεροί, και βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση από τις εταιρείες χρηματοδότησης καταναλωτών, λόγω του ότι παρέχουμε πολύ περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες μας», σημείωσε, τονίζοντας την ανθεκτικότητα του κλάδου.

Συμπερασματικά, η συζήτηση των CEO υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του τομέα leasing στη διαμόρφωση του μέλλοντος της κινητικότητας μέσω της βιωσιμότητας, του ψηφιακού μετασχηματισμού και των καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων. Παρά τις προκλήσεις που παραμένουν – ιδίως στη διαχείριση κινδύνων και στην προσαρμογή στην ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία – τα μέλη του πάνελ εξέφρασαν την πεποίθηση ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να προάγει την πρόοδο στο οικοσύστημα της κινητικότητας.

Προηγούμενο άρθροΤα ηλεκτρικά ποδήλατα YAMAHA στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροRenault: Όφελος έως και 10.600€ για το ηλεκτρικό Megane