Η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε επιδοτήσεις 2,4 δισ. δολαρίων υποστηρίζοντας την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) από εγχώριους κατασκευαστές. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η ετήσια παραγωγή μπαταριών και να ενισχυθούν οι προσπάθειες ηλεκτροκίνησης.
Στη παγκόσμια αγορά EV, όπου οι μεγάλες εταιρείες στρέφονται σε μικρότερα έργα ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, η ιαπωνική κυβέρνηση υποστηρίζει τις εγχώριες εταιρείες στην προσπάθειά τους ανάπτυξης τεχνολογιών μπαταριών και ενίσχυσης της αντίστοιχης αλυσίδας εφοδιασμού.
Μετά τις επιδοτήσεις περίπου 1 δισ. δολαρίων για στήριξη της παραγωγής μπαταριών αποθήκευσης, οι πρόσφατες επιδοτήσεις απευθύνονται στις εταιρείες Toyota Motor, Nissan και Panasonic, με στόχο την υποστήριξη της ανάπτυξης μπαταριών. Το Ιαπωνικό Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (METI) έδωσε το πράσινο φως για την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης (SSB) της Toyota, που προβλέπεται να τεθεί σε παραγωγή το 2026.
Η ιαπωνική κυβέρνηση ενέκρινε επίσης τα σχέδια ανάπτυξης και μαζικής παραγωγής μπαταριών λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP) της Nissan. Η Nissan προτίθεται να παράσχει EV χαμηλού κόστους με μπαταρίες LFP και να ενισχύσει την εφοδιαστική αλυσίδα προσθέτοντας νέες εγκαταστάσεις. Οι νέες μπαταρίες LFP θα χρησιμοποιηθούν στο μικρό EV που προτίθεται να λανσάρει το 2028.
Μέρος των επιδοτήσεων των 2,4 δισ. δολαρίων θα διατεθεί και στην εταιρεία μπαταριών Panasonic, κυρίως για το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών EV της Wakayama. Στο νέο εργοστάσιο θα παράγεται βασικά η κυλινδρική κυψέλη ιόντων λιθίου 4680 της Panasonic. Η εταιρεία θα επενδύσει επίσης, από κοινού με την Subaru, σε ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών που θα της επιτρέψει να φτάσει τα 16 GW έως το 2030. Η Panasonic συνεργάζεται επίσης με την Mazda για την ανάπτυξη κυλινδρικών μπαταριών ιόντων λιθίου.
Οι συνολικές επιδοτήσεις του METI θα υποστηρίξουν 12 έργα μπαταριών αποθήκευσης και τον ανάλογο εξοπλισμό και ανάπτυξη εγκαταστάσεων. Η υποστήριξη είναι ιδιαίτερα σημαντική για την Toyota, η οποία πρόσφατα αναθεώρησε τα σχέδιά της για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και εστιάζει πλέον στην ανάπτυξη μπαταριών υψηλής απόδοσης στερεάς κατάστασης επόμενης γενιάς στην Ιαπωνία. Η Toyota επιδιώκει να ισχυροποιήσει το σχέδιο SSB με επιπλέον βιομηχανικές συνεργασίες και κατασκευαστές υλικών, κάτι που προσπάθησε για πρώτη φορά το 2020, αλλά δεν πέτυχε. Αυτή τη φορά, η Toyota θέλει να επιτύχει αυτονομία 1.000 χλμ και ταχεία φόρτιση 10 λεπτών, βάσει του σχεδίου SSB.
Σύμφωνα με τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, η υποστήριξη θα συμβάλει στην ενίσχυση της ικανότητας παραγωγής.
Φωτογραφία: Toyota