Η Ford σχεδιάζει να στραφεί σε μικρότερα EV με τιμή περίπου 30.000 δολ. έως το 2027, σε μια προσπάθεια διεύρυνσης των πελατών της.

Η αμερικανική εταιρεία είχε ένα εξαιρετικό δεύτερο τρίμηνο στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) των ΗΠΑ, με πωλήσεις αυξημένες κατά 61% σε σύγκριση με πέρυσι. Η αμερικανική εταιρεία σχεδιάζει να στραφεί σε μικρότερα EV με τιμή περίπου 30.000 δολ. έως το 2027, σε μια προσπάθεια διεύρυνσης των πελατών της.

Οι πωλήσεις EV της Ford έφτασαν τις 23.957 μονάδες το δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών αυξήθηκαν κατά 55% και οι πωλήσεις οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) μειώθηκαν κατά 5%. Τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν τα Mustang Mach-E (12.645), F-150 Lightning (7.902) και E-transit (3.410). Με αυτές τις επιδόσεις η Ford ξεπέρασε την General Motors και πούλησε 21.930 EV το δεύτερο τρίμηνο, ενισχύοντας τη θέση της σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά στην οποία η Tesla συνέχισε να χάνει έδαφος, σημειώνοντας πτώση 16% το δεύτερο τρίμηνο. Με 44.180 συνολικά πωλήσεις EV το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα EV της Ford ακολουθούν μόνο την Tesla.

Η Ford σχεδιάζει να συνεχίσει την επιτυχία της στα EV μεταβαίνοντας από τα μεγάλα SUV και φορτηγά σε μικρότερα οχήματα χαμηλού προϋπολογισμού. Ο CEO της Ford, Jim Farley, δήλωσε στο Aspen Ideas Festival ότι «τα μικρότερα EV είναι εξαιρετικά σημαντικά για την κοινωνία και για την υιοθέτηση τους». Ο Farley επεσήμανε το τεράστιο κόστος της μπαταρίας των μεγάλων EV και την ανάγκη ριζικής αλλαγής για να καταστούν κερδοφόρα. Γι’ αυτό η Ford πρόκειται να παρουσιάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα αξίας 30.000 δολ. το 2027.

Παρά τις αυξημένες πωλήσεις, η εταιρεία είχε ζημία 132.000 δολαρίων για κάθε EV που πωλήθηκε το πρώτο τρίμηνο. Ο Farley προειδοποίησε ότι εάν δεν καταφέρουν να έχουν κερδοφόρα EV, θα απωλέσουν την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά τους και θα περιοριστούν στη Βόρεια Αμερική.

Η Ford πούλησε πάνω από 750.000 φορτηγά F-Series το 2023, αλλά μόνο 24.000 από αυτά ήταν ηλεκτρικά. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό F-150 Lightning είναι τουλάχιστον 26.000 δολάρια ακριβότερο από το φθηνότερο μοντέλο βενζίνης. Με τη μετάβαση σε μικρότερα οχήματα, η Ford είναι αποφασισμένη να επιτύχει κέρδη.

Νέο πολυενεργειακό όχημα

Η Ford ανακοίνωσε στις αρχές Μαΐου την πρόθεση να κατασκευάσει νέο πολυενεργειακό επιβατικό αυτοκίνητο στο εργοστάσιο στην Βαλένθια της Ισπανίας, από το 2027. Σύμφωνα με το Reuters, η ετήσια παραγωγική ικανότητα προβλέπεται να ανέρχεται στις 300.000 μονάδες. Το νέο αυτοκίνητο θα διατεθεί στην Ευρώπη και άλλες αγορές.

Η εταιρεία επικαιροποίησε τους κανόνες της πώλησης EV, του 2022, αίροντας την επιλεκτική κατανομή και επιτρέποντας σε όλους τους αντιπροσώπους να πουλούν ηλεκτρικά οχήματα για να αυξηθούν οι πωλήσεις τους. Οι κανόνες του 2022 απαιτούσαν να ξοδεύουν οι αντιπρόσωποι 1 εκατομμύριο δολάρια για εξοπλισμό φόρτισης και διάφορα άλλα και αποσκοπούσαν στην απόκτηση τεχνογνωσίας εκ μέρους των αντιπροσώπων ηλεκτρικών οχημάτων για παροχή υποστήριξης σε πελάτες που διαθέτουν EV. Σύμφωνα με το Reuters, περίπου οι μισοί από τους 2.800 αντιπροσώπους της Ford εντάχθηκαν στο πρόγραμμα.

Προηγούμενο άρθροΝέο ID.3 GTX και νέες εκδόσεις ID.3 και ID.5
Επόμενο άρθροΠρώτα σε ταξινομήσεις τα υβριδικά τον Ιούνιο 2024