Δύο ιαπωνικές εταιρείες, η Toyota και η Nissan, ανακοίνωσαν συνεργασίες με κινεζικές εταιρείες στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου, επεκτείνοντας τη διεθνή συνεργασία για την μελλοντική κινεζική αγορά smart cars (έξυπνα αυτοκίνητα).

Η συνεργασία έπεται της αντίστοιχης φετινής μεταξύ Volkswagen και Xpeng.

Αν και η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ευνοεί σήμερα τα υβριδικά, στο μέλλον η κινεζική αγορά θα κυριαρχείται από έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα τεχνητής νοημοσύνης (AI). Για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες που επιθυμούν να παραμείνουν ενεργές στην Κίνα, η είσοδος στην αγορά έξυπνων αυτοκινήτων είναι σχεδόν αναπόφευκτη.

Τα τελευταία χρόνια, η Toyota και η Nissan έχουν χάσει έδαφος στην κινεζική αγορά. Οι πωλήσεις της Nissan μειώνονται από το 2019 και οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 18,42% σε ετήσια βάση το 2022, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε κατά 25,40% το ίδιο έτος έναντι του 2021.

Η Toyota απέδωσε καλύτερα, αλλά άρχισε επίσης να χάνει έδαφος και οι πωλήσεις το 2022 συρρικνώθηκαν κατά 13,50%, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε κατά 18,27% έναντι του 2021.

Η κινεζική αγορά αυτοκινήτου καθίσταται τεχνολογικά απαιτητικότερη. Η χώρα διαφοροποιείται έναντι της Δύσης με σημαντικές επενδύσεις σε έξυπνα αυτοκίνητα, κυρίως αυτόνομης οδήγησης, προς ικανοποίηση των μελλοντικών έξυπνων πόλεων. Από το 2020, έχουν δρομολογηθεί περισσότερα από 900 πιλοτικά έργα έξυπνων πόλεων στην Κίνα, σύμφωνα με το Statista.

Για την Κίνα, οι έξυπνες πόλεις είναι ζωτικής σημασίας στη διατήρηση της κοινωνικής σταθερότητας και τα smart cars είναι απαραίτητο στοιχείο. Οι επενδύσεις αυξάνονται κάθε χρόνο, με πιο πρόσφατη και σημαντική την ανακοίνωση της BYD στις αρχές του 2024 για σχέδια επένδυσης 14 δισ. δολαρίων σε έξυπνα αυτοκίνητα.

Ως αποτέλεσμα, η Toyota και η Nissan ανακοίνωσαν, η μεν πρώτη την συνεργασία της με την Tencent, η δε δεύτερη με την Baidu, για ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης. Η Tencent είναι μεταξύ των μεγαλύτερων κινεζικών τεχνολογικών εταιρειών και παρέχει διάφορες υπηρεσίες, από εφαρμογές κοινωνικών μέσων και βιντεοπαιχνίδια, μέχρι cloud computing και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες. Η Baidu, που αναφέρεται ως «Google of China», κυριαρχεί στην αγορά των κινεζικών μηχανών αναζήτησης και παρέχει ευρύ φάσμα υπηρεσιών, με σημαντικές επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη. Η Apollo, πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης ανοιχτού κώδικα της Baidu, συνεργάζεται με πολλούς κατασκευαστές και εταιρείες τεχνολογίας.

Η Toyota και η Tencent θα συνεργαστούν για την τεχνητή νοημοσύνη, το cloud computing και τα μεγάλα δεδομένα προς βελτίωση των συστημάτων έξυπνων αυτοκινήτων των κορυφαίων ιαπώνων κατασκευαστών. Η Toyota γνωστοποίησε επίσης σχέδια για επιβατικό όχημα κινεζικής παραγωγής, το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει φέτος. Επιπλέον, παρουσίασε δύο νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου, το bZ3C και το bZ3X. Έτσι, η Toyota άρχισε να προωθεί τη νέα στρατηγική της, που συμπεριλαμβάνει περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, χωρίς όμως να εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και τα υβριδικά.

Τεχνητή Νοημοσύνη για βιώσιμη ανάπτυξη

Σύμφωνα με το μνημόνιο κατανόησης, η Nissan και η Baidu θα αναπτύξουν από κοινού τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για οχήματα Nissan που θα πωλούνται στην Κίνα. Η Nissan σχεδιάζει διάφορα νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) και ελπίζει να λανσάρει πέντε από αυτά στην κινεζική αγορά έως το 2026.

Η εταιρεία θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προηγμένων προϊόντων κινητικότητας Τεχνητής Νοημοσύνης για όλους τους πελάτες στην Κίνα. Σύμφωνα με τον CEO, Makoto Uchida, «η Nissan έχει δεσμευτεί για μια στρατηγική προσαρμοσμένη στην Κίνα» στο πλαίσιο του νέου μακροπρόθεσμου σχεδίου «The Arc», για συνεχή πρόοδο και ικανότητα αντιμετώπισης των μεταβαλλόμενων συνθηκών της αγοράς.

Η Volkswagen συνεργάζεται με την Xpeng για AI

Άλλη μια άλλη σημαντική εξέλιξη στην κινεζική αγορά τεχνητής νοημοσύνης είναι η συνεργασία μεταξύ του Volkswagen Group και της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng, που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο.

Τον ίδιο μήνα, η Xpeng ανακοίνωσε σχέδια για επένδυση 486,2 εκατ. δολαρίων στην έρευνα τεχνητής νοημοσύνης και αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού της κατά 4.000 άτομα. Το εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο περιλαμβάνει λανσάρισμα 30 περίπου νέων και αναβαθμισμένων μοντέλων την επόμενη τριετία, με στόχο νεότερους πελάτες. Σύμφωνα με την Xpeng, τα Smart EV θα είναι προσιτά, με τιμές μεταξύ 15.000 και 23.000 δολαρίων.

Η Volkswagen θα αναπτύξει έξυπνα συνδεδεμένα οχήματα (ICV) από κοινού με την Xpeng και δύο μοντέλα μεσαίου μεγέθους για την κινεζική αγορά. Αυτά τα οχήματα προβλέπεται να κυκλοφορήσουν το 2026. Οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν επίσης κοινό πρόγραμμα προμήθειας εξαρτημάτων οχημάτων και πλατφορμών, με στόχο τη βελτιστοποίηση του κόστους.

Η Xpeng ενεργοποιείται ιδιαιτέρως στην τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, του XPILOT, του έξυπνου λειτουργικού συστήματος (OS) Xmart και του φωνητικού βοηθού.  Το 2022 ανακοίνωσε την XNet, την αρχιτεκτονική επόμενης γενιάς της μάρκας που βασίζεται σε νευρωνικά δίκτυα, ανοίγοντας το δρόμο για αυτόνομα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των ρομποταξί.

Φωτογραφία: Toyota bZ3X

Προηγούμενο άρθροΝέοι CEO στις μάρκες Ram και Dodge
Επόμενο άρθροBentley Continental GT τέταρτης γενιάς