Το Euro NCAP δημοσίευσε αξιολογήσεις ασφαλείας για τρία crossover: το NIO EL6, το νέο Toyota C-HR, και το Honda CR-V.
Οι καταναλωτές εξοικειώνονται όλο και περισσότερο με τις νέες μάρκες οχημάτων λόγω της σταθερής εισαγωγής κινεζικών και άλλων αυτοκινήτων. Εταιρείες όπως οι BYD, Genesis, ORA, Vinfast, Lucid και NIO εδραιώνουν την φήμη τους στους καταναλωτές. Το αυτοκίνητο που τραβάει την προσοχή είναι το EL6 της NIO. Αυτό το όχημα συνιστά καινοτόμο και premium προσθήκη στην γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών που περιορίζει το άγχος της αυτονομίας. Η NIO διαθέτει ήδη μεγάλη γκάμα μοντέλων στη Σκανδιναβία και τη Γερμανία. Τα ES8, ET7, ET5 και EL7 έλαβαν την πολυπόθητη βαθμολογία 5 αστέρων του Euro NCAP. Το NIO EL6 δεν διαφέρει από τα άλλα, με συνολική βαθμολογία πέντε αστέρων.
Ασφαλέστερο όχημα δεν είναι μόνον αυτό που φροντίζει για την προστασία των επιβατών του, αλλά και όσων βρίσκονται εκτός αυτού. Οι ευάλωτοι χρήστες του δρόμου (VRU), όπως πεζοί και ποδηλάτες, είναι στο επίκεντρο των κατασκευαστών αυτοκινήτων στην προσπάθειά τους για μείωση των θανατηφόρων και βαρέων ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης. Το EL6, όπως και τα άλλα NIO, διαθέτει κάμερα, ραντάρ και lidar για να ανιχνεύει τα πέριξ και να αποφεύγει ή να μετριάζει τα ατυχήματα. Πρόκειται για ακριβή τεχνολογία αιχμής, που διαθέτουν λίγα μόνον οχήματα. Το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) του EL6 λειτουργεί αποτελεσματικά όσον αφορά στις συγκρούσεις με επιβατικά οχήματα και προστατεύει σωστά τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, αλλά όχι τους μοτοσικλετιστές.
Το Toyota C-HR εντυπωσίασε όταν κυκλοφόρησε στην αγορά το 2016 με τη μοναδική και περίεργη εμφάνισή του, αναζωογονώντας την εικόνα της Toyota. Αυτό το μοντέλο δεύτερης γενιάς διαθέτει περισσότερη τεχνολογία και περισσότερο χώρο, αλλά είναι ακριβότερο από τον προκάτοχό του. Ωστόσο, η Toyota αναμφίβολα συνεχίζει να δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια, όπως αποδεικνύεται από την βαθμολογία πέντε αστέρων του Euro NCAP, την ίδια που έλαβε το 2017 όταν δοκιμάστηκε το αρχικό μοντέλο.
Από τεχνολογικής πλευράς, το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης του Toyota C-HR απέδωσε ιδιαίτερα καλά, λαμβάνοντας κορυφαία βαθμολογία σε σχεδόν κάθε δοκιμή. Το στάνταρ σύστημα παρακολούθησης οδηγού είναι έμμεσο, βασιζόμενο στις ενδείξεις του συστήματος διεύθυνσης και διατήρησης λωρίδας για ανίχνευση ενδείξεων κόπωσης. Προαιρετικά διατίθεται πιο εξελιγμένη συσκευή παρακολούθησης οφθαλμών, αλλά δεν υπήρχε στο όχημα δοκιμής του Euro NCAP.
Έπεται το Honda CR-V 2.0 Hybrid, με βαθμολογία βασικού εξοπλισμού 4 αστέρων στον βασικό εξοπλισμό και 5 αστέρων με το προαιρετικό πακέτο Honda Sensing 360. Το βασικό αυτοκίνητο διαθέτει κάμερα και μονό ραντάρ: το πακέτο ασφαλείας περιλαμβάνει γωνιακά ραντάρ για βελτίωση της απόδοσης του ADAS γενικώς, καθώς και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στροφών. Το προαιρετικό πακέτο ασφαλείας ενισχύει σημαντικά την απόδοση του AEB, κυρίως όσον αφορά στην πρόληψη ατυχημάτων με πεζούς και οχήματα.
«Δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι αυτά τα τρία εξελιγμένα αυτοκίνητα αποδίδουν ικανοποιητικά, αν και με προαιρετικό πακέτο ασφαλείας στην περίπτωση του CR-V. Είναι θετική η παρουσία προηγμένων λύσεων ανίχνευσης, όπως το lidar, για καλύτερη αποφυγή ατυχημάτων, ωστόσο χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη εστίαση στην ασφάλεια των άλλων χρηστών του δρόμου. Η επιθεώρησή μας μετά την σύγκρουση, που αποτελεί ουσιαστικό μέρος της αξιολόγησης προστασίας σύγκρουσης από το 1997, επεσήμανε αδυναμίες και στα τρία οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της προβληματικής ενεργοποίησης αερόσακου και της βύθισης. Οι κατασκευαστές πρέπει να είναι προσεκτικοί και να μην αμελούν σημαντικά θέματα στην επιδίωξή τους για εξελιγμένες λύσεις», δήλωσε ο Δρ. Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP.
Φωτογραφία: Euro NCAP