To Volkswagen Group μετατοπίζει την ευθύνη της απόδοσης στις μάρκες και εστιάζει την στρατηγική του από τον όγκο στη δημιουργία αξίας.
Στην Ημέρα Κεφαλαιαγοράς, ο όμιλος παρουσίασε αρχές ηγεσίας που δίνουν έμφαση στον πελατοκεντρικό προσανατολισμό, την επιχειρηματικότητα και το ομαδικό πνεύμα. Ο όμιλος αναθέτει την ευθύνη για τους στόχους απόδοσης στις μάρκες. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, την ενίσχυση της κερδοφορίας και των ταμειακών ροών ιδιαίτερα καθώς και τη μείωση της έντασης κεφαλαίου, κάθε μάρκα εγκαινιάζει το δικό της πρόγραμμα απόδοσης για πρώτη φορά. Αυτό περιλαμβάνει μια αλλαγή παραδείγματος: αντί της καθαρής αύξησης όγκου, η βιώσιμη δημιουργία αξίας θα δώσει προτεραιότητα στο μέλλον με βάση την αρχή “value over volume” (αξία έναντι όγκου).
Για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν πλήρως τις οικονομίες κλίμακας που προσφέρουν οι τεχνολογικές πλατφόρμες, ο όμιλος έχει αναπροσαρμόσει την αρχιτεκτονική, τις μπαταρίες, το λογισμικό και τις υπηρεσίες κινητικότητας. Σε περιφερειακό επίπεδο, ο όμιλος εστιάζει τις επενδύσεις του στις πιο ελκυστικές πηγές κέρδους στον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό, βελτιώθηκαν επίσης οι στρατηγικές για τις σημαντικές αναπτυσσόμενες αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Βάσει της εστιασμένης προσέγγιση των μαρκών και τα προγράμματα απόδοσης, ο όμιλος αυξάνει τον στρατηγικό στόχο απόδοσης πωλήσεων σε 9%-11% έως το 2030.
«Η εστίασή μας είναι στην υλοποίηση, την ταχύτητα και την απόδοση: τους τελευταίους εννέα μήνες, έχουμε ήδη λάβει σημαντικές αποφάσεις για την εταιρεία μας. Με το αυστηρό μας πρόγραμμα 10 σημείων, έχουμε σαφώς ιεραρχήσει τους επιχειρησιακούς και στρατηγικούς τομείς δράσης μας. Βασικοί τομείς είναι τα προϊόντα, οι αγορές και οι πελάτες μας, οι τεχνολογίες και το χρηματοοικονομικό πλαίσιο του Ομίλου Volkswagen», δήλωσε ο Oliver Blume, CEO του Volkswagen Group, στην Ημέρα Κεφαλαιαγοράς στο Hockenheimring. “Η προσέγγιση διαχείρισης μας βασίζεται στη μετρησιμότητα, τη διαφάνεια, την υπευθυνότητα και το ομαδικό πνεύμα. Οι αποδέκτες αυτής της στρατηγικής αναπροσαρμογής είναι οι πελάτες, οι επενδυτές και η ομάδα μας: με ελκυστικά προϊόντα, υψηλότερες αποδόσεις και επιχειρηματικότητα εντός των μαρκών.”
Με το νέο μοντέλο διοίκησης, το Volkswagen Group δίνει στις μάρκες άμεση ευθύνη για τους οικονομικούς στόχους, τη στρατηγική και την ταυτότητά τους.
Η μετατόπιση της εστίασης από τον όγκο στη δημιουργία αξίας θα ενισχύσει τη θέση των μαρκών στην αγορά. Για να επιτευχθεί αυτό, οι μάρκες επικεντρώνονται στη βελτίωση της απόδοσής τους όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους, το μείγμα προϊόντων και τα χαρακτηριστικά του οχήματος. Επιπλέον, τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, όπως οι υπηρεσίες κινητικότητας, μπορούν να επεκτείνουν το περιθώριο ελιγμών των μαρκών και να αξιοποιήσουν πρόσθετες πηγές κερδών. Αυτό υποστηρίζεται περαιτέρω από μια αποτελεσματική ομαδοποίηση οικονομιών κλίμακας καθώς και από εκτεταμένα μέτρα εξοικονόμησης κόστους στους τομείς της ανάπτυξης, των υλικών, της παραγωγής, των πωλήσεων και του σταθερού κόστους.
Η νέα προσέγγιση «αξία έναντι όγκου» ενισχύει την αποτελεσματικότητα του ομίλου
Στο μέλλον, το Volkswagen Group θα δώσει προτεραιότητα στη βιώσιμη δημιουργία αξίας έναντι της αύξησης του όγκου, δήλωσε ο Arno Antlitz, CFO και COO του ομίλου: «Το νέο μας μοντέλο διοίκησης βασίζεται στις αρχές της κερδοφορίας, του χαμηλότερου σταθερού κόστους και των πειθαρχημένων επενδύσεων. Ιστορικά, η εταιρεία μας προσπαθούσε συχνά να αυξήσει την κερδοφορία μέσω της αύξησης του όγκου πωλήσεων – και πετύχαμε σε αυτή τη στρατηγική. Ωστόσο, είμαστε πεπεισμένοι ότι ο μετασχηματισμός του κλάδου μας προς την ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση απαιτεί μια νέα προσέγγιση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε εισαγάγει ένα μοντέλο διοίκησης που βασίζεται σε ισχυρές ομάδες μαρκών και τεχνολογικές πλατφόρμες σε όλες τις μάρκες. Δίνει προτεραιότητα στη βιώσιμη, κερδοφόρα δημιουργία αξίας έναντι της αύξησης του όγκου». Ο στόχος του μοντέλου διοίκησηςς είναι να δημιουργήσει έναν ισορροπημένο συνδυασμό της συναισθηματικής δύναμης των μαρκών και των οικονομιών κλίμακας της τεχνολογίας και των υπηρεσιών του Ομίλου.
Η επανευθυγράμμιση του Volkswagen Group περιλαμβάνει επίσης μια πιο διακριτή ονομασία των μαρκών του ομίλου, που στο μέλλον θα ονομάζονται Core, Progressive, Sport Luxury και Trucks. Το Core είναι το πρώην Brand Group Volume, η Progressive είναι το πρώην Premium Group, η Sport Luxury είναι το πρώην Sport Group και η Brand Group Trucks είναι η πρώην Truck & Bus.
Για να είναι καλά προετοιμασμένος για τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες, θα ενισχυθεί η οικονομική ευρωστία του Ομίλου. Για το σκοπό αυτό, το Εκτελεστικό Συμβούλιο έχει ορίσει συγκεκριμένα KPI με τα οποία κάθε ομάδα μαρκών καθώς και οι τεχνολογικές πλατφόρμες CARIAD και PowerCo θα μετρηθούν για πρώτη φορά. Η εστίαση είναι στο λειτουργικό αποτέλεσμα, την απόδοση των πωλήσεων, τις καθαρές ταμειακές ροές, το CCR και τον επενδυτικό δείκτη. Για να ενισχύσει αυτές τις προτεραιότητες, ο Όμιλος σχεδιάζει να αναπτύξει περαιτέρω το σχέδιο κινήτρων διοίκησης ώστε να συμπεριλάβει επιλεγμένους οικονομικούς στόχους για τις επιδόσεις.
Από το 2023, το Volkswagen Group στοχεύει σε ετήσια αύξηση πωλήσεων 5% – 7% κατά μέσο όρο μέχρι το 2027. Στη συνέχεια, η ανάπτυξη σχεδιάζεται να ευθυγραμμιστεί με τις εξελίξεις του κλάδου. Ο στρατηγικός στόχος απόδοσης πωλήσεων θα αυξηθεί μεταξύ 9% και 11% έως το 2030. Για τους αντίστοιχους οικονομικούς στόχους των μαρκών, η εταιρεία έχει αναλύσει διεξοδικά τις αποδόσεις των ανταγωνιστών και τις έχει θέσει ως ελάχιστο σημείο αναφοράς.
Αναπροσαρμογή τεχνολογικών πλατφορμών
Το Volkswagen Group αναπροσαρμόζει εκ νέου τις τεχνολογικές του πλατφόρμες για να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία πελατών. Η εταιρεία βασίζεται σε τέσσερις τεχνολογικούς τομείς: αρχιτεκτονικές πλατφορμών, μπαταρία, λογισμικό και υπηρεσίες κινητικότητας. Οι τομείς αυτοί έχουν ως αποστολή να παρέχουν κορυφαίες τεχνολογικές καινοτομίες και να βοηθούν τις μάρκες να αξιοποιήσουν τα οφέλη κλίμακας. Η αναπροσαρμογή θαεπιτρέψει στον όμιλο να ενισχύσει τη θέση των μαρκών του και να αυξήσει βιώσιμα την κερδοφορία. Όσον αφορά τις αρχιτεκτονικές, υπάρχει ξεκάθαρος δρόμος για τη δημιουργία της πλατφόρμας SSP σε επίπεδο ομίλου. Ήδη από το 2024, το νέο PPE και η δεύτερη γενιά MEB+ θα χρησιμοποιηθούν ως ανταγωνιστικές αρχιτεκτονικές.
Η στρατηγική για τις μπαταρίες και η ενίσχυση της PowerCo παρέχουν στον όμιλο την υψηλότερη δυνατή ευελιξία και ανταγωνιστικότητα μέσω του Unified Cell – μιας μονάδας κυψέλης κλιμακούμενης σύμφωνα με τα τμήματα απόδοσης. Η γεωμετρική τυποποίηση επιτυγχάνει οικονομίες κλίμακας, συγκεκριμένες χημείες κυψελών επιτυγχάνουν μεμονωμένα επίπεδα απόδοσης – προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις των αντίστοιχων τμημάτων της αγοράς.
Η CARIAD δομείται ως ένας λιτός εσωτερικός προμηθευτής λογισμικού που συνδέεται στενά με τις μάρκες. Αυτό θα διευκολύνει την κυκλοφορία της αμιγώς ηλεκτρικής Porsche Macan και του Audi Q6 e-tron στη νέα premium πλατφόρμα E3 1.2. Επιπλέον, η επόμενη γενιά E³ 2.0 θα αναπτυχθεί με βάση μια εντελώς νέα δομή, σε έναν νέο κόμβο οχημάτων λογισμικού, όπου ομάδες από τις CARIAD, VW και Audi θα ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Στο πλαίσιο του Volkswagen Group Mobility, η Volkswagen Financial Services είναι υπεύθυνη για την ηγεσία μιας απρόσκοπτης και ολοκληρωμένης πλατφόρμας κινητικότητας που ενώνει τις εκτεταμένες προσφορές του ομίλου. Σε αυτήν την πλατφόρμα τα καθιερωμένα προϊόντα όπως το leasing και η χρηματοδότηση θα συμπληρώνονται από νέες και αυξανόμενες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητικών υπηρεσιών, των ενοικιάσεων, του διαμοιρασμού αυτοκινήτων και σκούτερ.
Τα επόμενα πέντε χρόνια, το Volkswagen Group θα επενδύσει 180 δισ. ευρώ ως μέρος του στρατηγικού επενδυτικού του σχεδιασμού. Οι επενδύσεις των ομάδων μαρκών συγκρίνονται έναντι του ανταγωνισμού. Ταυτόχρονα, προχωρά σε επενδύσεις στη μελλοντική βιωσιμότητα του Ομίλου: σε τεχνολογίες, στρατηγικούς τομείς και περιοχές. Μεσοπρόθεσμα, και μετά τη σταδιακή κατάργηση των επενδύσεων στην τεχνολογία καύσης, ο επενδυτικός δείκτης για τον όμιλο συνολικά θα μειωθεί κάτω από 11% έως το 2027 και σε περίπου 9% έως το 2030.
Βελτίωση των περιφερειακών στρατηγικών
Το Volkswagen Group επανατοποθετείται επίσης σε περιφερειακό επίπεδο. Για το σκοπό αυτό, έχουν αναπτυχθεί νέες στρατηγικές για τις αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Στην Κίνα, το Volkswagen Group στοχεύει να παραμείνει ο πιο επιτυχημένος διεθνής κατασκευαστής. Ως εκ τούτου, τέθηκε στόχος για το 2030 στον οποίο τα προϊόντα που αναπτύχθηκαν στην Κίνα για την Κίνα διαδραματίζουν βασικό ρόλο. Στη Βόρεια Αμερική, το Volkswagen Group στοχεύει να επεκτείνει σημαντικά το μερίδιο αγοράς του. Αυτό περιλαμβάνει επενδύσεις σε νέα ηλεκτρικά οχήματα και ένα εργοστάσιο για κυψέλες μπαταριών στον Καναδά. Για να αξιοποιήσει την κατηγορία pickup με υψηλά περιθώρια κέρδους και Rugged SUV, η εμβληματική μάρκα Scout θα επαναλανσαριστεί με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευάζονται σε εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα.