Μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη παραγωγής, η ολλανδική startup Lightyear διέκοψε οριστικά την συναρμολόγηση του πρώτου της ηλιακού αυτοκινήτου Lightyear 0.
Σε μια προσπάθεια διάθεσης στην αγορά του πιο προσιτού Lightyear 2, η εταιρεία ζήτησε επίσης από το δικαστήριο «αναστολή πληρωμών» για τον παραγωγικό της βραχίονα.
Ο συνιδρυτής Lex Hoefsloot δήλωσε στην ολλανδική εφημερίδα Financieel Dagblad: «Δεν ήταν μια εύκολη απόφαση. Όμως, δυστυχώς, έπρεπε να το αποφασίσουμε. Διδαχθήκαμε πολλά από την δημιουργία του Lightyear 0 και θέλουμε πλέον να ανακατευθύνουμε όλη μας την ενέργεια στην κατασκευή του Lightyear 2».
Η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του Lightyear 0, των 250.000 ευρώ, τον Νοέμβριο του 2022, με ρυθμό ενός αυτοκινήτου την εβδομάδα στο Valmet της Φινλανδίας. Ωστόσο, λίγες μέρες μετά την παράδοση του πρώτου οχήματος η εταιρεία αναφέρει πως το κόστος συναρμολόγησης ακρίβυνε πολύ.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να παραχθούν 946 μονάδες. Οι προπαραγγελίες ήταν 150, αλλά λίγες θα πραγματοποιηθούν, για να μη τεθεί σε κίνδυνο το μέλλον της εταιρείας κατασκευής ηλιακών αυτοκινήτων.
Έντονο ενδιαφέρον από εταιρείες leasing
Ωστόσο, το μέλλον είναι αμφίβολο. Το πιο προσιτό μοντέλο 2 δεν έχει προγραμματιστεί για παραγωγή πριν από το τέλος του 2025. Και καθώς η Lightyear ζήτησε δικαστική προστασία για την θυγατρική της, πρέπει πλέον να αναζητήσει νέους επενδυτές για να συγκεντρώσει νέα κεφάλαια. Η εταιρεία αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα, ξεπερνώντας την οικονομική της δυνατότητα.
Το ενδιαφέρον των κλάδων leasing και κινητικότητας για το Lightyear 2 αποδείχθηκε ιδιαίτερα μεγάλο. Η Athlon εξέφρασε το ενδιαφέρον της και η Leaseplan παρήγγειλε 5.000 μονάδες. Το ίδιο έπραξε και η ολλανδική εταιρεία διαμοιρασμού αυτοκινήτων Mywheels. Η Arval προπαρήγγειλε 10.000 μονάδες μόλις η Lightyear άνοιξε λίστα αναμονής. Η Arval διατηρεί στο διαδίκτυο την επίσημη δήλωση αυτής της συνεργασίας. Η Leaseplan διέγραψε την δική της από τον ιστότοπό της.