Ο Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, παρουσίασε σήμερα (14 Ιανουαρίου) το «Renaulution», ένα νέο στρατηγικό σχέδιο, το οποίο στοχεύει να μετατοπίσει τη στρατηγική του ομίλου από τον όγκο στην αξία.

Το Renaulution, λογοπαίγνιο που συνδυάζει την επωνυμία (Renault) με την εξέλιξη (Evolution) αποτελείται από τρία R (Resurrection – Renovation – Revolution). Διαρθρώνεται, δηλαδή, σε τρεις φάσεις που ξεκινούν παράλληλα:

  • Η “Ανάσταση” (Resurrection), έως το 2023, θα επικεντρωθεί στην ανάκτηση περιθωρίων και δημιουργίας ρευστότητας,
  • Η “Ανακαίνιση” (Renovation), που εκτείνεται έως το 2025, θα έχει ανανεωμένες και εμπλουτισμένες ομάδες, τροφοδοτώντας την κερδοφορία της μάρκας,
  • Η “Επανάσταση” (Revolution), από το 2025 και μετά, θα στρέψει το επιχειρηματικό μοντέλο στην τεχνολογία, την ενέργεια και την κινητικότητα καθιστώντας το Groupe Renault πρωτοπόρο στην αλυσίδα αξίας της νέας κινητικότητας.
Ο Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, παρουσίασε το “Renaulution”, τη νέα στρατηγική του Ομίλου

Αποκατάσταση ανταγωνιστικότητας

Το σχέδιο Renaulution θα αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητα του Groupe Renault ως εξής:

  • προχωρώντας το σχέδιο 2o22 [1] ένα βήμα παραπέρα, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα μέσω της μηχανικής και της κατασκευής, μειώνοντας το σταθερό κόστος και βελτιώνοντας το μεταβλητό κόστος παγκοσμίως,
  • αξιοποιώντας τα βιομηχανικά περιουσιακά στοιχεία του Ομίλου και της ηγεσίας του στην ευρωπαϊκή ηλεκτροκίνηση,
  • στηρίζοντας τη Συμμαχία (Renault, Nissan, Mitsubishi) για να ενισχυθεί η εμβέλεια σε προϊόντα, επιχειρήσεις και τεχνολογική κάλυψη,
  • επιταχύνοντας την κινητικότητα και τις υπηρεσίες που βασίζονται στην ενέργεια και των σχετικά δεδομένα,
  • Αυξάνοντας την κερδοφορία μέσω τεσσάρων διαφοροποιημένων επιχειρηματικών μονάδων, με βάση ισχυρές μάρκες, πελάτες και αγορές.

Αυτό το σχέδιο θα υποστηριχθεί από μια νέα οργάνωση: οι λειτουργίες, με τη μηχανική στην πρώτη γραμμή, είναι υπεύθυνες για την ανταγωνιστικότητα, το κόστος και το χρόνο λανσαρίσματος των προϊόντων των μαρκών. Οι ολοκληρωμένες, σαφείς και διαφοροποιημένες μάρκες διαχειρίζονται την κερδοφορία τους.

Σύμφωνα με αυτή την οργάνωση που βασίζεται στην αξία, η εταιρεία δεν θα μετρά πλέον την απόδοσή της στα μερίδια αγοράς και τις πωλήσεις αλλά στην αποδοτικότητα, τη δημιουργία ρευστότητας και την αποτελεσματικότητα των επενδύσεων.

Νέοι οικονομικοί στόχοι 

  • Μέχρι το 2023, ο Όμιλος στοχεύει να φτάσει πάνω από το 3% του λειτουργικού περιθωρίου, αθροιστικά περίπου 3 δισ. ευρώ ελεύθερες ταμειακές ροές από τα αυτοκίνητα [2] (2021-23) και χαμηλότερες επενδύσεις (Ε & Α και κεφαλαίου) στο περίπου 8% των εσόδων
  • Μέχρι το 2025, ο Όμιλος στοχεύει σε τουλάχιστον 5% λειτουργικό περιθώριο, αθροιστικά περίπου 6 δισ. ευρώ ελεύθερων ταμειακών ροών[2] (2021-25) και βελτίωση ROCE [3] κατά τουλάχιστον 15 μονάδες σε σύγκριση με το 2019.

Το σχέδιο Renaulution θα διασφαλίσει τη βιώσιμη κερδοφορία του Ομίλου, διατηρώντας παράλληλα τη δέσμευσή του για μηδενικό αποτύπωμα CO2 στην Ευρώπη έως το 2050.

Ο Luca de Meo, δήλωσε: “Το Renaulution αφορά τη μετακίνηση ολόκληρης της εταιρείας από τον όγκο στην αξία. Περισσότερο από στροφή, πρόκειται για μετασχηματισμό σε βάθος του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Έχουμε δημιουργήσει σταθερά, υγιή θεμέλια για την απόδοσή μας. Έχουμε εκσυγχρονίσει τις δραστηριότητές μας ξεκινώντας από τη μηχανική, προσαρμόζοντας το μέγεθός μας όταν απαιτείται, ανακατανέμοντας τους πόρους μας σε προϊόντα και τεχνολογίες υψηλού δυναμικού. Αυτή η ενισχυμένη απόδοση θα τροφοδοτήσει τη μελλοντική μας σειρά: με τεχνολογία, ηλεκτροκίνηση και ανταγωνιστικότητα. Και αυτή θα τροφοδοτήσει τη δύναμη των μαρκών μας, η καθεμία με τις δικές της σαφείς, διαφοροποιημένες περιοχές, υπεύθυνη για την κερδοφορία και την ικανοποίηση των πελατών της. Θα μετασχηματισθούμε από εταιρεία αυτοκινήτων που εργάζεται με τεχνολογία σε μια εταιρεία τεχνολογίας που εργάζεται με αυτοκίνητα, δημιουργώντας τουλάχιστον το 20% των εσόδων της από υπηρεσίες, δεδομένα και εμπορία ενέργειας έως το 2030”.

“Θα φτάσουμε εκεί σταθερά”, συνέχισε ο κ. de Meo, υποστηρίζοντας τα πλεονεκτήματα αυτής της μεγάλης εταιρείας, τις δεξιότητες και την αφοσίωση των ανθρώπων της. Το Renaulution είναι ένα εσωτερικό στρατηγικό σχέδιο που θα αναπτύξουμε και θα επιτύχουμε με τον ίδιο τρόπο που το δημιουργήσαμε: συλλογικά”.

Τα κύρια στοιχεία του σχεδίου Renaulution 

  1. Επιτάχυνση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών, οι οποίες θα είναι υπεύθυνες για την ανταγωνιστικότητα, το κόστος, τον χρόνο ανάπτυξης και το χρόνο λανσαρίσματος στην αγορά.
  • Αποδοτικότητα, ταχύτητα και απόδοση μηχανικής και κατασκευής, που ενισχύεται από τη Συμμαχία:
    • Εξορθολογισμός πλατφορμών από 6 σε 3 (με το 80% των όγκων του Ομίλου να βασίζονται στις τρεις πλατφόρμες της Alliance) και κινητήρων (από 8 σε 4 οικογένειες)
    • Όλα τα μοντέλα που θα ξεκινήσουν σε υπάρχουσες πλατφόρμες θα κυκλοφορήσουν στην αγορά σε λιγότερο από 3 χρόνια
    • Προσαρμόζοντας το αποτύπωμα κατασκευής από 4M μονάδες το 2019 σε 3,1M μονάδες το 2025 (Harbour standard)
    • Επανεφευρίσκοντας την αποτελεσματικότητα με τους προμηθευτές
  • Διεθνές αποτύπωμα της Ομάδας Διοίκησης προς επιχειρήσεις με υψηλά περιθώρια κέρδους: ιδίως στη Λατινική Αμερική, την Ινδία και την Κορέα, αξιοποιώντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα στην Ισπανία, το Μαρόκο, τη Ρουμανία, την Τουρκία και δημιουργώντας περισσότερες συνέργειες με τη Ρωσία.
  • Αυστηρή πειθαρχία κόστους:
    • Σταθερή μείωση κόστους: Το σχέδιο 2o22 επιτεύχθηκε νωρίτερα και ωθεί περαιτέρω ώστε μέχρι το 2023 να φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ με στόχο τα 3 δισ. ευρώ έως το 2025 (συμπεριλαμβανομένης της μεταβλητής σταθερού κόστους)
    • Μεταβλητό κόστος: βελτίωση € 600 ανά όχημα [4] έως το 2023
    • Μείωση των επενδύσεων (Ε & Α και Capex) από περίπου 10% των εσόδων έως κάτω του 8% μέχρι το 2025

Όλες αυτές οι προσπάθειες θα ενισχύσουν την ανθεκτικότητα του Ομίλου και θα μειώσουν το νεκρό σημείο κατά 30% έως το 2023.

  1. Τέσσερις επιχειρηματικές μονάδες με ισχυρή ταυτότητα και θέση. Αυτό το νέο μοντέλο θα δημιουργήσει ένα ισορροπημένο και πιο κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο προϊόντων με 24 νέες κυκλοφορίες έως το 2025 – οι μισές από αυτές στις κατηγορίες C / D – και τουλάχιστον 10 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Αυτή η νέα -προσανατολισμένη στην αξία και την προϊόντική επίθεση- οργάνωση θα οδηγήσει σε καλύτερη τιμολόγηση και μίγμα προϊόντων.

Renault, Το νέο κύμα

Η μάρκα θα ενσωματώσει τον εκσυγχρονισμό και την καινοτομία εντός και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας, π.χ. σε υπηρεσίες ενέργειας, τεχνολογίας και κινητικότητας.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής της, η μάρκα θα αναβαθμίσει το μίγμα των κατηγοριών της με την κατηγορία C και θα ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη, εστιάζοντας ταυτόχρονα σε κερδοφόρα τμήματα και κανάλια σε βασικές αγορές, όπως η Λατινική Αμερική και η Ρωσία.

Η μάρκα θα βασιστεί στα ισχυρά της στοιχεία:

  • Ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση έως το 2025 με:
    • “Ηλεκτρικός πόλος” δυνητικά στη Βόρεια Γαλλία, τη μεγαλύτερη παραγωγική ικανότητα EV του Ομίλου παγκοσμίως,
    • Κοινοπραξία υδρογόνου από κυψέλες καυσίμου μέχρι όχημα
    • “Πιο πράσινο” μίγμα στην Ευρώπη
    • Τα μισά λανσαρίσματα στην Ευρώπη αμιγώς EV, με υψηλότερη συνεισφορά περιθωρίου από τα ICE (σε ευρώ)
    • Ανταγωνιστική στην υβριδική αγορά με 35% υβριδικό μίγμα
  • Συναρμολογητής οικοσυστήματος υψηλής τεχνολογίας: ενεργοποιούμενη σε βασικές τεχνολογίες από μεγάλα δεδομένα έως ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, με το “Software République”
  • Ηγέτης στην κυκλική οικονομία με EV και ενεργειακές υπηρεσίες μέσω του Re-Factory στο Flins (Γαλλία)
Denis le Vot, CEO των Dacia και Lada

Dacia-Lada, Απλούστατα

Η Dacia, θα παραμείνει η Dacia με μια νότα φρεσκάδας και η Lada, ακόμα άγρια και σκληρή, θα συνεχίσει να προσφέρει προσιτά προϊόντα, με βάση αποδεδειγμένες τεχνολογίες που στοχεύουν έξυπνους αγοραστές, σπάζοντας τη γυάλινη οροφή της κατηγορίας C.

  • Υπερ-αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα
    • Σχεδιασμός-προς-κόστος
    • Βελτιωμένη απόδοση: από 4 πλατφόρμες σε 1, από 18 τύπους αμαξώματος σε 11, αυξάνοντας τη μέση παραγωγή από 0,3m μονάδες / πλατφόρμα σε 1,1m μονάδες / πλατφόρμα.
  • Ανανεώνεται η ανταγωνιστική σειρά και εμφανίζεται στην κατηγορία C
    • 7 μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν έως το 2025, 2 στην κατηγορία C
    • Αναβίωση εμβληματικών μοντέλων
    • Απόδοση CO2: Αξιοποίηση των τεχνολογικών στοιχείων (LPG και για τις δύο μάρκες, E-Tech για τη Dacia)
Laurent ROSSI, CEO της Alpine

Alpine

Η Alpine θα εντάξει τα αυτοκίνητα Alpine, Renault Sport Cars και Renault Sport Racing σε μια πλήρως ολοκληρωμένη, νέα, λιτή και έξυπνη οντότητα, αφιερωμένη στην ανάπτυξη αποκλειστικών και καινοτόμων σπορ αυτοκινήτων.

  • Σχέδιο 100% ηλεκτρικών προϊόντων για την υποστήριξη της επέκτασης της μάρκας
    • Αξιοποιώντας την κλίμακα και τις δυνατότητες του Groupe Renault και της Συμμαχίας με τις πλατφόρμες CMF-B & CMF-EV, ένα παγκόσμιο αποτύπωμα κατασκευής, ένα ισχυρό σκέλος αγορών, ένα παγκόσμιο δίκτυο διανομής και τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες της RCI Bank and Services, τα οποία διασφαλίζουν βέλτιστη ανταγωνιστικότητα κόστους
    • Η F1 στην καρδιά του έργου, με ανανεωμένη τη δέσμευση για πρωτάθλημα.
    • Ανάπτυξη σπορ αυτοκινήτου επόμενης γενιάς με τη Lotus.
  • Στόχος να είναι κερδοφόρα το 2025, συμπεριλαμβάνοντας την επένδυση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Clotilde DELBOS, Chief Financial Officer του Groupe Renault και CEO της μάρκας Mobilize

Mobilize, Πέρα από την αυτοκινητοβιομηχανία

Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα στοχεύει στην ανάπτυξη νέων πηγών κέρδους από δεδομένα, κινητικότητα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια, προς όφελος των χρηστών οχημάτων και τη δημιουργία εσόδων στον όμιλο, άνω του 20% από αυτή τη δραστηριότητα έως το 2030.

Η Mobilize θα επιτρέψει στο Groupe Renault να προχωρήσει γρηγορότερα στον νέο κόσμο της κινητικότητας, παρέχοντας λύσεις και υπηρεσίες σε άλλες μάρκες και εξωτερικούς συνεργάτες.

  • Τρεις αποστολές:
    • Περισσότερη χρήση του αυτοκινήτου χρονικά (90% αχρησιμοποίητο)
    • Καλύτερη διαχείριση υπολειμματικής αξίας
    • Φιλοδοξία για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα
  • Μια μοναδική, προσβάσιμη και χρήσιμη προσφορά:
    • 4 οχήματα σχεδιασμένα για χρήση, δύο για διαμοιρασμό αυτοκινήτων, ένα για χαλάρωση, ένα για τελική παράδοση
    • Καινοτόμες λύσεις χρηματοδότησης (συνδρομή, χρηματοδοτική μίσθωση, pay-as-you-go)
    • Αποκλειστική πλατφόρμα δεδομένων, υπηρεσιών και λογισμικού
    • Νέες υπηρεσίες συντήρησης και μετατροπών (Re-Factory)

Το σχέδιο πρόκειται να παρουσιαστεί, επίσης, στους εκπροσώπους των εργαζομένων σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς.


  1. Το σχέδιο 2o22 για μείωση του σταθερού κόστους κατά περισσότερο από 2 δισ. ευρώ για 3 χρόνια παρουσιάστηκε στις 29 Μαΐου 2020.
  2. Λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές αυτοκινήτων: ταμειακές ροές μετά από τόκους και φόρους (εξαιρουμένων των μερισμάτων που λαμβάνονται από εισηγμένες εταιρείες) μείον απτές και άυλες επενδύσεις μετά την πώληση +/- αλλαγή στην απαίτηση κεφαλαίου κίνησης
  3. ROCE = Λειτουργικά κέρδη Αυτοκινήτου (συμπεριλαμβανομένης της AVTOVAZ) * (1- μέσος φορολογικός συντελεστής) / (PP&E + άυλα περιουσιακά στοιχεία + χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία – επενδύσεις σε RCI / Nissan / Daimler + WCR)
  4. Στο μίγμα ISO.
Προηγούμενο άρθροΗ LeasePlan ανακοίνωσε μεταβολές στο Δ.Σ. της
Επόμενο άρθροΝέο Opel Mokka: Κορυφαία αεροδυναμική, μειωμένοι ρύποι