Η Volvo Cars κατέγραψε μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, καθώς η ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητά της ενίσχυσε την ανάκαμψη της εταιρείας από την πανδημία COVID-19.
Η εταιρεία ενήργησε αποφασιστικά για τον μετριασμό των επιπτώσεων της πανδημίας κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, γεγονός που της επέτρεψε να επανεκκινήσει γρήγορα τις δραστηριότητές της μετά από μια σύντομη διακοπή λειτουργίας, ξεκινώντας μια ισχυρή ανάκαμψη, με τη βοήθεια της ταχέως αυξανόμενης ζήτησης για τη σειρά Recharge.
Το μερίδιο των μοντέλων Recharge, με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, υπερδιπλασιάστηκε το 2020 σε σύγκριση με το 2019. Στην Ευρώπη, το μερίδιο των αυτοκινήτων Recharge στις συνολικές πωλήσεις ήταν 29%, καθιστώντας τη Volvo κορυφαία μάρκα στην περιοχή για φορτιζόμενα αυτοκίνητα. Ήταν επίσης η κορυφαία μάρκα plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
Κίνα και ΗΠΑ θετικές το 2020 για τη Volvo Cars
Στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες, τις δύο μεγαλύτερες αγορές της, η εταιρεία ανέφερε αυξανόμενες πωλήσεις για ολόκληρο το έτος, καθώς κατάφερε να ανακάμψει περισσότερο από την πτώση των πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου, που σχετίζονταν με την πανδημία, κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
«Είχαμε ένα σπουδαίο δεύτερο εξάμηνο μετά από μια δύσκολη αρχή του έτους, κερδίζοντας μερίδιο αγοράς σε όλες τις κύριες περιοχές πωλήσεών μας», δήλωσε ο Lex Kerssemakers, επικεφαλής του τομέα Global Commercial Operations. «Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε αυτήν τη θετική τάση το 2021 καθώς συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε νέα ηλεκτρικά Volvo και να επεκτείνουμε τις διαδικτυακές μας επιχειρήσεις».
Ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 21% το πρώτο εξάμηνο, η εταιρεία επανέλαβε την πορεία της ανάπτυξης των τελευταίων ετών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, αναφέροντας σταθερή αύξηση από μήνα σε μήνα από τον Ιούνιο και μετά. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,4% σε 391.751 αυτοκίνητα το δεύτερο εξάμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Volvo Cars πούλησε 661.713 αυτοκίνητα το 2020, σημειώνοντας πτώση 6,2% σε σύγκριση με το 2019. Οι τελικοί αριθμοί για ολόκληρο το έτος δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί, ωστόσο, τουλάχιστον για το ενδεκάμηνο, η εταιρεία ξεπέρασε τους ανταγωνιστές της κερδίζοντας μερίδιο αγοράς σε όλες τις κύριες περιοχές πωλήσεών της.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7,5% στην Κίνα το 2020, σε 166.617 μονάδες, σε σύγκριση με το 2019. Στις ΗΠΑ, η εταιρεία πούλησε 110.129 αυτοκίνητα, αύξηση 1,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Και στις δύο αγορές, η ισχυρή ζήτηση προήλθε από τη βραβευμένη σειρά SUV της εταιρείας.
Ελαφρά πτωτική η Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο για τη Volvo Cars
Στην Ευρώπη, η Volvo Cars σημείωσε έντονη ζήτηση για τα Recharge σε πολλές βασικές αγορές. Μια καχεκτική συνολικά αγορά, λόγω των περιορισμών της πανδημίας, οδήγησε σε μείωση των συνολικών πωλήσεων κατά 15,5% για ολόκληρο το έτος.
Η πανδημία επιτάχυνε επίσης την πορεία της εταιρείας προς τις διαδικτυακές πωλήσεις, οι οποίες θα συνεχίσουν να είναι στο επίκεντρο το 2021. Το 2020, η Volvo Cars διπλασίασε τον αριθμό των συνδρομών της που πωλήθηκαν διαδικτυακά έναντι του 2019. Το ποσοστό πώλησης μέσω αυτού του καναλιού συνεχίζει να είναι υψηλό, υποστηρίζοντας την αύξηση του μεριδίου αγοράς.
Η Volvo Cars έχει δεσμευτεί να είναι μια εταιρεία premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έτσι τα επόμενα χρόνια η εταιρεία θα λανσάρει αρκετά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι το 2025, στοχεύει οι παγκόσμιες πωλήσεις της να αποτελούνται από 50% ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα υβριδικά. Αυτή τη στιγμή είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει μια plug-in υβριδική έκδοση σε κάθε μοντέλο του χαρτοφυλακίου της.
Κατά τη διάρκεια του έτους, το XC60 ήταν το κορυφαίο μοντέλο με συνολικές πωλήσεις 191.696 μονάδων (2019: 204.965 αυτοκίνητα), ακολουθούμενο από το XC40 με 185.406 μονάδες (2019: 139.847) και το XC90 με 92.458 μονάδες (2019: 100.729).