Η Ford Motor Company και η Mahindra & Mahindra αποφάσισαν ότι δεν θα προχωρήσουν στην ολοκλήρωση της συμφωνίας για δημιουργία κοινοπραξίας αυτοκινήτων, που οι ίδιες είχαν ανακοινώσει τον Οκτώβριο του 2019. 

Η προθεσμία για την οριστικοποίηση μιας κοινοπραξίας μεταξύ των εταιρειών ήταν η 31η Δεκεμβρίου και οι δύο εταιρείες αποφάσισαν να τερματίσουν τη συμφωνία αντί να την ολοκληρώσουν ή να παρατείνουν το χρονοδιάγραμμα για να το πράξουν.

Θεμελιώδεις μεταβολές στις παγκόσμιες συνθήκες

Όπως ανακοίνωσαν η Ford και η Mahindra, αυτό οφείλεται σε θεμελιώδεις μεταβολές των παγκόσμιων οικονομικών και επιχειρηματικών συνθηκών – που προκλήθηκαν, εν μέρει, από την παγκόσμια πανδημία – τους τελευταίους 15 μήνες. Αυτές οι αλλαγές επηρέασαν την απόφαση αμφοτέρων για επανεκτίμηση των αντίστοιχων επενδυτικών τους προτεραιοτήτων.

Η Ford δήλωσε ότι η ανεξάρτητη λειτουργία της στην Ινδία θα συνεχιστεί ως έχει. Η εταιρεία αξιολογεί ενεργά τις δραστηριότητές της σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, προχωρά σε επιλογές κατανομής κεφαλαίων με τρόπο που προωθεί το σχέδιο της για επίτευξη προσαρμοσμένου περιθωρίου EBIT 8% και δημιουργίας σταθερής και ισχυρής ρευστότητας.

Όπως επισημένεται το σχέδιο της Ford απαιτεί ανάπτυξη και παράδοση υψηλής ποιότητας και αξίας, συνδεδεμένων οχημάτων – ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικών – και υπηρεσιών που είναι επικερδείς για τη Ford αλλά και προσιτές σε ευρύτερο φάσμα πελατών. Η εταιρεία κινείται γρήγορα για επίτευξη υψηλού κύκλου εργασιών, ανταγωνιζόμενη σαν αμφισβητίας, απλοποιώντας και εκσυγχρονίζοντας όλες τις πτυχές της. Στοχεύει μάλιστα να αναπτυχθεί αξιοποιώντας τα υπάρχοντα δυνατά της σημεία, ανατρέποντας τη συμβατική αυτοκινητοβιομηχανία και συνεργαζόμενη με εκείνους που θα της προσφέρουν εμπειρία και αποτελεσματικότητα.

Η Mahindra από την πλευρά της δηλώνει ότι η απόφαση αυτή δεν θα έχει αντίκτυπο στον σχεδιασμό των προϊόντων της και ότι επιταχύνει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη ηλεκτρικών SUV.

Η Mahindra Automotive είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων της Ινδίας και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τρακτέρ στον κόσμο. Με 55 εγκαταστάσεις παραγωγής παγκοσμίως, τα προϊόντα της περιλαμβάνουν SUV, pickup, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, ηλεκτρικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία.

Το σύμπαν της αυτοκινητοβιομηχανίας

Πριν από λίγες ημέρες, ο γνωστός αναλυτής του κλάδου, Felipe Munoz, με αφορμή τη συγχώνευση των PSA-FCA και τη δημιουργία της Stellantis, δημοσίευσε ένα πολύ ενδιαφέρον γράφημα, που απεικόνιζε τη συγκέντρωση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διαμορφώνοντας τρεις ακόμα γαλαξίες: VW Group + JAC + Ford + Mahindra. Renault-Nissan-Mitsubishi + Daimler + Geely. Toyota + Suzuki + Mazda + Subaru + BMW + GAC.

Πηγή: Car Industry Analysis

Ωστόσο, η κίνηση αυτή των Ford και Mahindra, μπορεί να σημαίνει την απαρχή περαιτέρω μεταβολών στον κλάδο. Έναν κλάδο που διαταράχτηκε σε μεγάλο βαθμό από νέες τάσεις στην κινητικότητα, από νέες κανονιστικές ρυθμίσεις ως ανταπόκριση στην κλιματική κρίση και που ο κορωνοϊός του κόστισε ήδη πολύ ακριβά.

Λίνα Τσαγκαράκη

Προηγούμενο άρθροEuro NCAP: επανεστιάζει στη βελτίωση της συμβατότητας οχημάτων
Επόμενο άρθροFCA – Groupe PSA: Οι μέτοχοι ενέκριναν τη συγχώνευση