Η Toyota Motor Corporation και η Hino Motors από κοινού με την Seven-Eleven, την FamilyMart και την Lawson, συμφώνησαν να εξετάσουν την καθιέρωση ελαφρών ηλεκτρικών φορτηγών κυψελών καυσίμου (ελαφρών FCET) και τη δημιουργία περιβάλλοντος ευρεία χρήσης του στο μέλλον, αποσκοπώντας σε μια βιώσιμη κοινωνία που λαμβάνει υπόψη την υπερθέρμανση του πλανήτη και την ενεργειακή διαφοροποίηση.
Τα κύρια σημεία της συμφωνίας των Toyota – Hino με τις τρεις εταιρείες για τα FCET έχουν ως εξής:
- Το 2021, οι Seven-Eleven, FamilyMart και Lawson θα πραγματοποιήσουν λειτουργικές δοκιμές ελαφρών FCET (μέγιστο ωφέλιμο φορτίο: 3 τόνοι) που θα αναπτυχθούν από κοινού από την Toyota και την Hino, προς πιστοποίηση της πρακτικότητας και την ευκολίας τους πριν την παραγωγή.
- Κατά την αξιολόγηση των δοκιμών, οι Seven-Eleven, FamilyMart και Lawson θα ελέγξουν τις παραδόσεις με ελαφριά FCET στα logistics ικανού αριθμού κέντρων διανομής και καταστημάτων, για να βεβαιωθούν αν η συνέχιση των δοκιμών είναι βιώσιμη το 2022 και μετά, βάσει των προοπτικών των επιχειρήσεων και της κοινωνίας.
- Στη συνέχεια, από το 2022 και μετά, θα επιχειρήσουν να εντοπίσουν διάφορα θέματα που σχετίζονται με τη διευκόλυνση, όπως η τοποθεσίες σταθμών υδρογόνου, η προμήθεια υδρογόνου, η ικανότητα ανεφοδιασμού και οι ώρες λειτουργίας, σε πραγματικές συνθήκες αγοράς, καθώς και στην αγορά οχημάτων και κόστος καυσίμου υδρογόνου, για μελλοντική επέκταση.
- Οι εταιρείες θα προτείνουν βελτιώσεις για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων και θα συνεργασθούν με τις εθνικές και τοπικές αρχές και τους διαχειριστές σταθμών υδρογόνου, για να προωθήσουν συζητήσεις σχετικά με την απαραίτητη υποστήριξη και τα συστήματα συνεργασίας που απαιτούνται για τη δημιουργία αποτελεσματικών μηχανισμών μειωμένων εκπομπών CO2 στο μέλλον, με την ευρεία καθιέρωση των FCET.
Η χρήση φορτηγών υποστηρίζει τα ημερήσια logistics των πολυκαταστημάτων. Συγκεκριμένα, τα φορτηγά διανομών προϊόντων, όπως έτοιμα γεύματα, εκτελούν πολλαπλές παραδόσεις ημερησίως και διανύουν μεγάλες αποστάσεις για πολλές ώρες. Οχήματα κυψελών καυσίμου που λειτουργούν με υδρογόνο, το οποίο διαθέτει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, θεωρούνται αποτελεσματικά σε τέτοιες συνθήκες χρήσης, που απαιτούν επαρκή εμβέλεια και δυνατότητα φορτίου, καθώς και ικανότητα γρήγορου ανεφοδιασμού. Η εμβέλεια των ελαφρών FCET που αναπτύχθηκαν από την Toyota και την Hino καθορίζεται στα 400 χλμ περίπου, με στόχο να πληρούν υψηλά πρότυπα, τόσο περιβαλλοντικά, όσο και απόδοσης ως επαγγελματικά οχήματα.
Για να επιτευχθεί αύξηση της ζήτησης υδρογόνου, οι ελπίδες εναπόκεινται στην καθιέρωση επαγγελματικών οχημάτων κυψελών καυσίμου, όπως φορτηγά και λεωφορεία, που χρησιμοποιούν περισσότερο υδρογόνο σε σύγκριση με τα επιβατικά οχήματα. Με τα επαγγελματικά οχήματα και ανάλογα με την προβλεπόμενη χρήση τους, γνωρίζουμε την εμβέλεια και προγραμματίζουμε επακριβώς τη χρήση τους, συμπεριλαμβανομένης της διαδικασίας ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Ωστόσο, εξακολουθούν να υφίστανται θέματα για την καθιέρωσή τους, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κόστους του οχήματος και του υδρογόνου και βελτίωση της διαθεσιμότητας σταθμών υδρογόνου.
Βάσει των ανωτέρω, οι πέντε εταιρείες καταβάλλουν προσπάθειες καθιέρωσης κατάλληλου περιβάλλοντος για τη διάδοση των οχημάτων κυψελών καυσίμου, όχι μόνο των ελαφρών φορτηγών, αλλά και των επαγγελματικών και επιβατικών οχημάτων. Στόχος τους είναι επίσης η συνεργασία με τις εθνικές και τοπικές αρχές και τους διαχειριστές σταθμών υδρογόνου, διερευνώντας διάφορες λειτουργίες logistics μέσω χρήσης ελαφρών FCET, προκειμένου να υπάρξουν βελτιώσεις και απάλειψη προβλημάτων.