Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, σχεδόν ένα στα 10 επιβατικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ένα ηλεκτρικά φορτιζόμενο (9,9%), σε σύγκριση με 3,0% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα μέτρα στήριξης που εισήγαγαν διάφορες χώρες για την τόνωση της ζήτησης κυρίως ηλεκτρικών αυτοκινήτων εν μέσω της πανδημίας COVID-19 έφεραν σε μειονεκτική θέση τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες. Ωστόσο, τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ και βενζίνης μαζί αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 75% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο.
Αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου
Κατά το τρίτο τρίμηνο, τα αυτοκίνητα που κινούνται με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης έχασαν περαιτέρω έδαφος, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να πέφτει από 88,6% την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2019 σε 75,4% φέτος. Τα αυτοκίνητα ντίζελ αντιπροσώπευαν το 27,8% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι ταξινομήσεις τους μειώθηκαν κατά 13,7% σε 766.146 μονάδες.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη πτώση (-24,3%), από περισσότερες των 1,7 εκατομμυρίων μονάδες πέρυσι σε 1,3 εκατομμύρια μονάδες το τρίτο τρίμηνο του 2020. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 47,5%, με τη βενζίνη να πέφτει κάτω από το 50% για πρώτη φορά από το 2016. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν μείωση της ζήτησης για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα κατά το τρίτο τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV και ECV)
Από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) υπερδιπλασιάστηκαν (+ 211,6%) φθάνοντας τις 273.809 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9,9%. Αυτή η έντονη ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην εισαγωγή κινήτρων από τις εθνικές κυβερνήσεις, που επιδιώκουν να αυξήσουν τη ζήτηση ως απάντηση στην κρίση του κορωνοϊού, η οποία ευνόησε σε μεγάλο βαθμό τους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για υβριδικά plug-in (PHEV) αυξήθηκε (+ 368,1%) κατά το τρίτο τρίμηνο, από 29.557 μονάδες πέρυσι σε 138.348 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2020. Τόσο η Γερμανία όσο και η Γαλλία κατέγραψαν ποσοστιαίες αυξήσεις άνω του 400% η κάθε μία . Η αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) ήταν επίσης ισχυρή σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (+ 132,3%), συνολικά 135.461 μονάδες κατά την περίοδο του τρίτου τριμήνου.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν τα καλύτερα σε πωλήσεις οχήματα εναλλακτικού τύπου στην ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 88,8% το τρίτο τρίμηνο του έτους. Συνολικά, πωλήθηκαν 341.092 υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, αντιπροσωπεύοντας το 12,4% της αγοράς αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Η ζήτηση για αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα – αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) – επιβραδύνθηκε το τρίτο τρίμηνο του 2020 (-6,8%), αν και με πιο μέτριο ρυθμό σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Αυτό οφειλόταν κυρίως στην πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων φυσικού αερίου (-13,2%), ενώ οι ταξινομήσεις οχημάτων υγραερίου παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες (+ 0,8%).
Συνολικά τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου) κάλυψαν σχεδόν το 25% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020, με τις πωλήσεις να διπλασιάζονται (+ 101,4%) από 337.108 μονάδες πέρυσι σε 678.777 φέτος. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γερμανία (+ 159,8%) και η Γαλλία (+ 144,1%) σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση, κυρίως λόγω των εξαιρετικά ισχυρών πωλήσεων των plug-in υβριδικών, ακολουθούμενες από την Ιταλία (+ 60,3%) και την Ισπανία (+ 51,6% ).