Μια νέα έκθεση της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), με τίτλο “Making the Transition to Zero-Emission Mobility”, δείχνει πως, παρά την έντονη ανάπτυξη, τα σημεία φόρτισης και η διαθέσιμη υποδομή για τα ηλεκτρικά οχήματα στην ΕΕ, εξακολουθούν να παραμένουν χαμηλότερα από τα απαιτούμενα και άνισα κατανεμημένα μεταξύ των κρατών μελών.

Αυτή η νέα έκθεση καταδεικνύει πως οι πωλήσεις αυτοκινήτων ηλεκτρικής φόρτισης στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 110% τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (λιγότερα από 200.000) – αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων.

“Αυτό είναι δυνητικά πολύ επικίνδυνο, καθώς θα μπορούσαμε σύντομα να φτάσουμε σε σημείο όπου η αύξηση της θέσπισης ηλεκτρικών οχημάτων σταματά, αν οι καταναλωτές καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης εκεί όπου πρέπει να μετακινηθούν ή ότι πρέπει να αναμένουν επί μακρόν για έναν γρήγορο φορτιστή”, επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Πράγματι, η ανάλυση της ACEA αποκαλύπτει ότι μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτει σήμερα γρήγορο φορτιστή. Μόνον 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με χωρητικότητα ≥22kW), ενώ τα κανονικά σημεία (<22kW) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειονότητα (171.239). Πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης που περιλαμβάνονται στις στατιστικές της ΕΕ αποτελούν πρίζες κοινές ή κήπου, χαμηλής χωρητικότητας, που δεν είναι κατάλληλες για φόρτιση οχημάτων με αποδεκτή ταχύτητα, όπως οι κοινές πρίζες των γκαράζ.

Ένα άλλο βασικό εύρημα της έκθεσης ACEA είναι πως η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνισα κατανεμημένη σε ολόκληρη την ΕΕ. Τέσσερις χώρες που καλύπτουν το 27% του συνολικού εμβαδού της – Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία και ΗΒ – αντιπροσωπεύουν άνω του 75% των σημείων ηλεκτρικής φόρτισης. Η χώρα με τις περισσότερες υποδομές, η Ολλανδία, έχει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με τη μικρότερη υποδομή (Κύπρος, με 38 σημεία φόρτισης)

Η ACEA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επισπεύσει την αναθεώρηση της οδηγίας για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων της ΕΕ, στο πλαίσιο του σχεδίου ανάκαμψης από τον COVID, συμπεριλαμβανομένων σαφών και δεσμευτικών στόχων ανάπτυξης για όλα τα κράτη μέλη. “Έχοντας κατά νου τις υψηλότερες φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα, υπάρχει πλέον ακόμα πιο επείγουσα ανάγκη αναβάθμισης των απαιτήσεων υποδομής για όλα τα εναλλακτικά οχήματα”, τόνισε ο κ. Huitema.

 

Προηγούμενο άρθροΗ κοιπραξία EKPO Fuel Cell Technologies
Επόμενο άρθροAUTOBEST 2021: Ποιες μάρκες είναι στις φιναλίστ