Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, για τους τύπους καυσίμων των νέων αυτοκινήτων, το α’ εξάμηνο του 2020 τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου) ανήλθαν στο 18,7% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2020, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων αυξήθηκε στο 7,2% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, σε σύγκριση με μερίδιο 2,4% κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Η συνολική μείωση των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων ως αποτέλεσμα της πανδημίας COVID-19 επηρέασε ιδιαίτερα τα τμήματα ντίζελ (29,4%) και βενζίνης (51,9%), αν και μαζί εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων.
Ταξινομήσεις β’ τριμήνου ανά καύσιμο στην ΕΕ
Αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, τα επιβατικά αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση από την κρίση του κορωνοϊού, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά περισσότερο από το ήμισυ σε ολόκληρη την ΕΕ από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2020. Ο αριθμός των αυτοκινήτων ντίζελ που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους μειώθηκε κατά 53,4% σε 526.645 μονάδες. Αυτό αντιπροσωπεύει μερίδιο αγοράς 29,4%, από 31,3% που ήταν το 2019.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων σημείωσαν παρόμοια πτώση (-55,0%), σε σύγκριση με πέρυσι. Συγκεκριμένα το β’ τρίμηνο του 2019 πωλήθηκαν περισσότερες από 2 εκατομμύρια μονάδες και το δεύτερο τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις ήταν 929.309. Όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν ισχυρή διψήφια πτώση μέχρι στιγμής φέτος. Ωστόσο, εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, οι διαφορές ήταν σημαντικές, με τις πωλήσεις βενζινοκίνητων κατά τη διάρκεια της τρίμηνης περιόδου να μειώνονται κατά 72,9% στην Ισπανία και 48,8% στη Γαλλία.
Στο σύνολο του εξαμήνου, όπως φαίνεται και στον πίνακα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων ανήλθαν στις 2.220.313 μονάδες στις χώρες της ΕΕ, έναντι 3.969.051 μονάδων κατά το α’ εξάμηνο του περασμένου έτους, καταγράφοντας συνολική πτώση 44,1%.
Τα αυτοκίνητα πετρελαίου είχαν συνολικές πωλήσεις εξαμήνου 1.265.026 μονάδες στην ΕΕ, έναντι 2.225.498 μονάδων πέρυσι, με συνολική πτώση εξαμήνου 43,2%.
Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV και ECV)
Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2020, οι ταξινομήσεις οχημάτων με ηλεκτρική φόρτιση (ECV) αυξήθηκαν κατά 53,3% σε 129.344 νέα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την ΕΕ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συνολικό μερίδιο αγοράς των ECV να κυμαίνεται από 2,4% το 2019 σε 7,2% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών (PHEV) παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτήν την ανάπτυξη (+ 133,9%) με 66.128 νέα αυτοκίνητα . Η αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) ήταν πιο μέτρια (+ 12,7%), με συνολικές πωλήσεις 63.216 μονάδες.
Παρά την ελαφρά μείωση κατά το δεύτερο τρίμηνο (-7,1%), τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) παρέμειναν ο καλύτερος τύπος εναλλακτικού τύπου οχήματος στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με 171.906 μονάδες ταξινομημένες συνολικά και αντιπροσωπεύοντας το 9,6% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ.
Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, όπως αιθανόλη (E85), υγραέριο (LPG) και φυσικό αέριο (NGV) μειώθηκαν κατά το ήμισυ από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους (-50,5%), κυρίως λόγω της έντονης συρρίκνωσης της ιταλικής αγοράς, που είναι η μεγαλύτερη για αυτούς τους τύπους καυσίμων. Με 34.656 μονάδες που πωλήθηκαν κατά την περίοδο αυτή, τα εναλλακτικά καύσιμα κατείχαν μερίδιο αγοράς 1,9% κατά το δεύτερο τρίμηνο.
Συνολικά τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου) ανήλθαν στο 18,7% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, 335.906 μονάδες πωλήθηκαν από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο του 2020 ή 1,1% λιγότερες από ό,τι το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Γαλλία και η Γερμανία παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα (+ 51,1% και + 20,6% αντίστοιχα), κυρίως λόγω των πωλήσεων plug-in υβριδικών. Αντίθετα, τόσο η Ισπανία (-46,2%) όσο και η Ιταλία (-30,2%) σημείωσαν έντονη πτώση το δεύτερο τρίμηνο, λόγω της αρνητικής απόδοσης των υβριδικών και των τμημάτων αερίου αντίστοιχα.
Στο σύνολο του εξαμήνου τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (ηλεκτρικά, υβριδικά, αερίου) κατέγραψαν άνοδο 21,1% σε όλη την ΕΕ, με 774.925 μονάδες το 2020 έναντι 639.700 μονάδων το 2019. Στις αγορές της ΕΖΕΣ η εικόνα διαφέρει με 12,2% πτώση και στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφηκε επίσης ισχυρή πτώση κατά 19,7%.