Τα eVito και eVito Tourer, διαθέτουν αναβαθμισμένο πιλοτήριο, ενσωμάτωση ενός ρυθμιζόμενου cruise control και, πάνω απ ‘όλα, τον ηλεκτρικό κινητήρα του EQV. Ο Dieter Quartier του Fleet Europe πήγε στη Στουτγάρδη για να οδηγήσει το νέο μοντέλο.

Οι μέρες που τα βαν ήταν πρωτόγονα, άβολα, θορυβώδη οχήματα με διαμόρφωση εμπορευματοκιβωτίου είναι μακριά. Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν γίνει σχεδόν τόσο άνετα – και συνδεδεμένα – όσο τα επιβατικά αυτοκίνητα και το Mercedes-Benz Vito το επιβεβαιώνει.

Η εταιρεία πηγαίνει τώρα το ανανεωμένο Vito ένα βήμα παραπέρα. Ένα νέο χαρακτηριστικό στο επίκεντρο του ταμπλό, το οποίο σε αντίθεση με την πολυτελή V-Class δεν είναι ψηφιακού τύπου MBUX, είναι η οθόνη αφής 7 ιντσών με ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay. Με το σύστημα Audio 40, το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης μπορεί επίσης να λειτουργήσει μέσω της οθόνης. Σε συνδυασμό με το Mercedes PRO connect είναι δυνατή για πρώτη φορά στο Vito η πλοήγηση με το “Live-Traffic-Information”. Στην περίπτωση του Audio 30 και του Audio 40, η οθόνη εμφανίζει επίσης ψηφιακές εικόνες από την κάμερα οπισθοπορείας 180° για πρόσθετη ασφάλεια αναστροφής.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση του eCall – το στάνταρ σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης που ειδοποιεί αυτομάτως τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σύγκρουσης, εάν οι επιβάτες δεν ανταποκρίνονται στον τηλεφωνητή. Σε περίπτωση βλάβης, ο οδηγός μπορεί επίσης να ζητήσει τεχνική βοήθεια πατώντας το κουμπί βοήθειας στην κονσόλα οροφής. Η τοποθεσία μεταδίδεται αυτόματα στο κέντρο εξυπηρέτησης.

Ευχαριστούμε, EQV

Το ολοκαίνουργιο eVito Tourer φοράει το σύστημα μετάδοσης κίνησης του EQV. Λόγω του σχετικά πλούσιου φινιρίσματος και της ανθεκτικής κατασκευής του, δεν είναι ελαφρύ, αλλά ο ηλεκτρικός κινητήρας 150kW (204hp) δεν έχει κανένα πρόβλημα παροχής ικανοποιητικής επιτάχυνσης. Φυσικά δεν κατασκευάστηκε γι΄αυτό. Η σειρά Tourer (μεταφορά ανθρώπων) απευθύνεται κυρίως σε εταιρείες ταξί και μεταφορικές υπηρεσίες, οι οποίες, χάρη στην μπαταρία των 100 kWh (εκ των οποίων τα 90 kWh είναι χρησιμοποιήσιμα), μπορούν να διανύσουν περίπου 355 χλμ υπό συνθήκες WLTP. Μεγάλη διαφορά με το eVito πρώτης γενιάς…

Τα βαριά φορτία και οι υψηλές ταχύτητες αποβαίνουν λογικά εις βάρος της εμβέλειας. Όσον αφορά στο πρώτο, δεν μπορέσαμε να δοκιμάσουμε τον αντίκτυπο μερικών επιπλέον κιλών – είμαστε οι μόνοι επιβάτες. Ωστόσο, οδηγήσαμε στον αυτοκινητόδρομο το ένα τρίτο της δοκιμής μας και δεν είμαστε φειδωλοί στο γκάζι στα υπόλοιπα χιλιόμετρα. Στα 120 χλμ / ώρα είδαμε την ένδειξη απόδοσης να σταθεροποιείται γύρω στα 35 kWh / 100 χλμ. Καταλήξαμε στα 27 kWh / 100 για το σύνολο της διαδρομής, μόλις λίγο πιο πάνω από τα επίσημα στοιχεία που δίνει η Mercedes-Benz (26,2 kWh).

Πρόκειται για ένα καλό αποτέλεσμα δεδομένου του μεγέθους του οχήματος. Η έξυπνη ανάκτηση ενέργειας πέδησης πιστώνεται γι΄αυτό. Πράγματι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους αισθητήρες ραντάρ για αυτόματη και προληπτική επιβράδυνση του οχήματος και ανάκτηση της μέγιστης ενέργειας.

Airmatic και Distronic

Επίσης κάτι καινούργιο στο Vito είναι και η προαιρετική ανάρτηση Airmatic. Θα είναι διαθέσιμη από τον Νοέμβριο, αλλά αναμφίβολα θα αυξήσει την οδηγική άνεση σε δυσθεώρητα ύψη. Όχι ότι η στάνταρ ανάρτηση θα μπορούσε να αποτελεί αιτία παραπόνων, αλλά οι επαγγελματίες οδηγοί που αντιμετωπίζουν ολοένα και χειρότερους δρόμους σε καθημερινή βάση, θα είναι αναμφίβολα πρόθυμοι να πληρώσουν το επιπλέον κόστος.

Όταν το Vito Airmatic πιάνει την ταχύτητα των 110 χλμ / ώρα, χαμηλώνει αυτομάτως κατά 10 χιλιοστά για βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμου. Στη λειτουργία οδήγησης σπορ το όχημα χαμηλώνει κατά 10 χιλιοστά ανεξαρτήτως ταχύτητας. Ο υδροπνευματικός έλεγχος ύψους είναι εντελώς αυτόματος και ενεργός ανεξαρτήτως φορτίου. Αυτό εξασφαλίζει σημαντικά μεγαλύτερη σταθερότητα στην οδήγηση κατά τη ρυμούλκηση, βεβαιώνει η Mercedes-Benz.

Αξίζει επίσης να ληφθεί υπόψη το νέο Active Brake Assist (που ονομάζεται γενικά AEB), που μπορεί να ανιχνεύσει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο αυτοκίνητο και εκπέμπει ένα οπτικό και ακουστικό προειδοποιητικό σήμα. Εάν ο οδηγός αντιδράσει, το σύστημα υποστήριξης εφαρμόζει τη σωστή πίεση πέδησης. Σε αντίθετη περίπτωση μη αντίδρασης, το σύστημα επεμβαίνει με ενεργούς ελιγμούς πέδησης. Στην αστική κίνηση, το σύστημα υποστήριξης ενεργούς πέδησης μπορεί επίσης να λειτουργήσει έναντι σταθερών εμποδίων ή πεζών που διασχίζουν το δρόμο. Επιπλέον, το Vito διατίθεται πλέον και με το Distronic, δηλαδή ένα ρυθμιζόμενο cruise control που διατηρεί αυτομάτως την σωστή απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, καθιστώντας την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στην πόλη ανετότερη και ασφαλέστερη.

Η Mercedes-Benz θέτει και πάλι νέα πρότυπα

Μετά από αυτήν τη σύντομη εισαγωγή, μπορούμε να συμπεράνουμε πως η Mercedes-Benz θέτει και πάλι νέα πρότυπα και διατηρεί το προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της. Η οδήγηση ενός Vito είναι κάθε άλλο παρά δυσάρεστη. Η άνεση, η ευελιξία, η ασφάλεια και η ανθεκτικότητά του το κατατάσσουν πάνω από τα βαν, ειδικά στην περίπτωση του eVito, το οποίο, με την ηλεκτρική του εμβέλεια των 300 χλμ, είναι ιδανικό για πολλές εφαρμογές.

Η τιμή του eVito Tourer, που μόλις ανακοινώθηκε, ξεκινά στη Γερμανία από τα 53.990 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Φωτογραφίες: Mercedes-Benz

 

 

 

Προηγούμενο άρθροTest drive: Σοβαρός ανταγωνιστής του Model 3 το Polestar 2
Επόμενο άρθροΗ PSA Aftermarket εξαγόρασε την Amanhã Global