Η αγωνία της ACEA για τα αδιάθετα αποθέματα εκφράζεται σε επιστολή που απηύθυνε ο Πρόεδρός της στον Ευρωπαίο Επίτροπο Thierry Breton, για αναβολή εφαρμογής των κανονισμών για τους ρύπους.

Ο Πρόεδρος της ACEA και CEO της Fiat Chrysler Automobiles N.V., Mike Manley, απηύθυνε επιστολή στον Επίτροπο για την εσωτερική αγορά, τη Βιομηχανία, Επιχειρηματικότητα και τις ΜμΕ, Thierry Breton, για να ζητήσει υποστήριξη προκειμένου να αποφευχθεί η αποθήκευση οχημάτων που έχουν παραχθεί πρόσφατα ή η διακοπή της παραγωγής.

Η διακοπή της παραγωγής και των πωλήσεων που επέβαλαν τα κράτη μέλη για την καταπολέμηση του Covid ‐ 19 προκάλεσε σημαντική συσσώρευση αποθεμάτων στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους εισαγωγείς και τους εμπόρους. Αυτά τα οχήματα πληρούν τα ισχύοντα πρότυπα εκπομπών, αλλά όχι τα νέα πρότυπα που θα τεθούν σε ισχύ τους επόμενους μήνες.

Η ACEA εκτιμά ότι 600.000 οχήματα που έχουν παραχθεί δεν θα πληρούν το πρότυπο Euro 6d ISC ‐ FCM, ενώ σχεδόν 40.000 οχήματα δεν θα πληρούν το Euro 6d TEMP. Καθώς οι πωλήσεις έπρεπε να σταματήσουν για να καταπολεμηθεί ο ιός, δεν είναι σαφές πότε θα πωληθούν αυτά τα οχήματα.

 

Η επιστολή της ACEA, που κοινοποιήθηκε και στην Kerstin Jorna, Γενική Διευθύντρια, DG GROW της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφέρει τα εξής:

Σας γράφω σχετικά με τον αντίκτυπο του Covid ‐ 19 στο οικοσύστημα του κλάδου αυτοκίνησης και την πιθανή εξαμηνιαία αναβολή των ημερομηνιών εφαρμογής των βασικών προτύπων της ΕΕ, ειδικά των Euro 6d TEMP για βαρέα φορτηγά και ασθενοφόρα (από 1 Σεπτεμβρίου 2020), Euro 6d ISC ‐ FCM για επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά βαν (από 1 Ιανουαρίου 2021), Euro VI Step E για φορτηγά και του γενικού κανονισμού ασφαλείας (ομάδες Α και Β).

Όπως εξηγήσαμε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Timmermans και εσάς στις 13 Μαΐου, το κλείσιμο της παραγωγής και των πωλήσεων που επιβλήθηκαν από τα κράτη μέλη για την καταπολέμηση του Covid ‐ 19 προκάλεσε σημαντική συσσώρευση αποθεμάτων σε κατασκευαστές, εισαγωγείς και εμπόρους. Αυτά τα οχήματα πληρούν τα ισχύοντα πρότυπα εκπομπών, αλλά όχι τα νέα πρότυπα που θα τεθούν σε ισχύ τους επόμενους μήνες.

Συνολικά, εκτιμούμε ότι 600.000 παραχθέντων οχημάτων δεν θα πληρούν το πρότυπο Euro 6d ISC ‐ FCM, ενώ σχεδόν 40.000 οχήματα δεν θα πληρούν το Euro 6d TEMP. Καθώς οι πωλήσεις έπρεπε να σταματήσουν για να καταπολεμηθεί ο Covid ‐ 19, δεν είναι σαφές πότε θα πωληθούν αυτά τα οχήματα.

Εκτός από τα οχήματα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, οι κατασκευαστές ξαναρχίζουν σταδιακά την παραγωγή για να διατηρήσουν τις ευρωπαϊκές θέσεις εργασίας. Η ζοφερή πραγματικότητα είναι πως πολλοί κατασκευαστές δεν μπόρεσαν να πιστοποιήσουν τα οχήματά τους ως προς την εναρμόνιση με τα νέα πρότυπα εκπομπών λόγω διακοπής της διαδικασίας έγκρισης τύπου εκ μέρους των κρατών μελών. Υπολογίζουμε πως εκκρεμούν περίπου 2.100 εγκρίσεις τύπου συστημάτων εκπομπών για οχήματα που πληρούν ήδη το Euro 6d ISC ‐ FCM. Η απόκτησή τους, μαζί με την επακόλουθη έγκριση τύπου ολόκληρου του οχήματος, θα χρειαστεί τουλάχιστον 6 μήνες κατά την άποψή μας.

Εάν δεν αναβληθούν οι ημερομηνίες εφαρμογής των προτύπων, οι κατασκευαστές θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ της συσσώρευσης των οχημάτων που έχουν παραχθεί πρόσφατα, έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης τύπου και της διακοπής (ή, για την ακρίβεια, της μη επανεκκίνησης) παραγωγής των εν λόγω οχημάτων. Είναι σαφές πως η δεύτερη επιλογή θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους, τόσο των κατασκευαστών οχημάτων όσο και των προμηθευτών.

Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η αναβολή δικαιολογείται αντικειμενικά λόγω της αναστάτωσης που προκλήθηκε από τον COVID ‐ 19. Και άλλες κυβερνήσεις φαίνεται να το ασπάζονται αυτό. Όπως πιθανώς γνωρίζετε, η κινεζική κυβέρνηση ανέβαλε πρόσφατα την έναρξη ισχύος των νέων ορίων αιωρούμενων σωματιδίων ελαφρών οχημάτων της νομοθεσίας εκπομπών China 6 για 6 μήνες για τους ίδιους ακριβώς λόγους, ενώ η ιαπωνική κυβέρνηση αποφάσισε να αναβάλει την ημερομηνία μετάβασης από τις δοκιμές εκπομπών και CO2 για υπάρχοντα μοντέλα βάσει κύκλου JC ‐ 08, σε WLTP για τρεις μήνες.

Ενώ αποδεχόμαστε ότι οι εκπομπές ρύπων είναι ένα ευαίσθητο πολιτικό ζήτημα, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η προτεινόμενη αναβολή δεν θα έχει καμία απολύτως επίπτωση στο επίπεδο εκπομπών των σχετικών οχημάτων ή στην ποιότητα του αέρα. Σε πολλές περιπτώσεις σημαίνει απλώς ότι τα οχήματα δεν θα διαθέτουν μετρητή κατανάλωσης καυσίμου.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας, απεκόμισα την σαφή εντύπωση πως αντιλαμβάνεστε πόσο σοβαρά επηρεάστηκε ο κλάδος μας από την κρίση του COVID ‐ 19 και είσαστε διατεθειμένος να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσετε ότι το ευρωπαϊκό οικοσύστημα αυτοκίνησης θα μπορούσε να επιβιώσει, να ανακάμψει και να ευημερήσει.

Προσωπικά πιστεύω ότι η προσωρινή αναβολή των ημερομηνιών εφαρμογής των επικείμενων κανονισμών εκπομπών ρύπων και γενικής ασφάλειας θα αποτελούσε μια αντικειμενικά δικαιολογημένη, αναλογική και πραγματιστική απάντηση σε μια ατυχή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία για λόγους πέρα από τον έλεγχό της.

Εάν λάβετε αυτήν την απόφαση, τα ενθαρρυντικά σας λόγια θα μετατραπούν σε αποτελεσματική ενεργή υποστήριξη του κλάδου μας βραχυπρόθεσμα.

Το ίδιο θα ισχύει αν αποφασίσετε να παρατείνετε, όπως κάνατε πρόσφατα για μη οδικά κινητά μηχανήματα, τις υπάρχουσες τελικές ρυθμίσεις επιβατικών αυτοκινήτων, βαν και φορτηγών, που λήγουν κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, κατά έξι ακόμα μήνες, έτσι ώστε οι κατασκευαστές να μπορούν να διαθέσουν τα οχήματα που δεν μπόρεσαν να πωλήσουν κατά το κλείσιμο.

Ελπίζω να το αντιμετωπίσετε με τον ίδιο τρόπο και ανυπομονώ να έχω νέα σας.

Μπορείτε να διαβάσετε την επιστολή εδώ.

Προηγούμενο άρθροΠρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Europe ο Michael Cole
Επόμενο άρθρο61.483 αυτοκίνητα πούλησε η Volvo Cars τον Ιούνιο