Οι τύποι καυσίμων των νέων LCV (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) μέχρι 3,5 T συνολικά το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, διαμορφώθηκαν ως εξής: Το 92,8% των νέων LCV  που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση λειτουργούσε με ντίζελ, ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε στο 4,4% των ταξινομήσεων βαν. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αποτέλεσαν το 1,2% του συνόλου των πωλήσεων LCV της περιοχής και όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) είχαν από κοινού μερίδιο αγοράς 2,8%.

Βαν ντίζελ και βενζίνης

Πέρυσι, ο αριθμός των ντίζελ LCV που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση [1] αυξήθηκε κατά 2,4% στις 1.956.004 μονάδες. Στις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ντίζελ αυξήθηκε στη Γερμανία (+ 7,7%), τη Γαλλία (+ 3,4%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 1,7%). Από την άλλη πλευρά, οι ταξινομήσεις βαν ντίζελ μειώθηκαν στην Ιταλία (-0,3%) και στην Ισπανία (- 4,0%) το 2019.

93.373 βενζινοκίνητα βαν ταξινομήθηκαν στην ΕΕ πέρυσι, αύξηση 14,9% σε σύγκριση με το 2018. Με εξαίρεση τη Γερμανία (- 11,7%), η ζήτηση για βενζινοκίνητα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αυξήθηκε ιδιαίτερα, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας (+ 30,3%) και της Γαλλίας (+ 27,9%) – γεγονός που αντιστοιχούσε στο ήμισυ του συνόλου των βαν βενζίνης που πωλήθηκαν στην ΕΕ – καθώς και στην Ιταλία (+ 65,3%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 12,4%).

Ελαφρά επαγγελματικά οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Το 2019, η ζήτηση για νέα ηλεκτρικά LCV [2] αυξήθηκε κατά 22,9%, στις 26.107 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 1,2% του συνόλου των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ. Η Γαλλία (8.087 μονάδες) και η Γερμανία (6.704 μονάδες) υπήρξαν οι μεγαλύτερες αγορές για αυτά τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) πέρυσι, καλύπτοντας σχεδόν το 60% των ηλεκτρικών βαν που ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

4.577 νέα υβριδικά ηλεκτρικά βαν ταξινομήθηκαν το 2019, 159,8% περισσότερα από το προηγούμενο έτος. Αυτή η τριψήφια ανάπτυξη, ωστόσο, οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βάση σύγκρισης. Πράγματι, τα υβριδικά ηλεκτρικά βαν (HEV) αντιπροσώπευσαν μόνον το 0,2% όλων των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην περιοχή.

Οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (APV) [3] αυξήθηκαν κατά 33,6% στις 27.305 μονάδες το 2019. Η Ιταλία (10.110 μονάδες) και η Ισπανία (6.429 μονάδες) υπήρξαν οι μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ για βαν εναλλακτικών καυσίμων. Η ισπανική ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου αυξήθηκε κατά 84,5% πέρυσι, ενώ η Ιταλία σημείωσε αύξηση 23,0%.

Οι τύποι καυσίμων των νέων LCV στην Ελλάδα

Οι ταξινομήσεις LCV στην Ελλάδα το 2019 από πλευράς τύπου καυσίμων κατανεμήθηκαν ως εξής: ECV 11 (2018: 13), HEV 2 (2018: 0), APV 178 (2018: 87), Βενζίνης 397 (2018: 152), Ντίζελ 7.384 (2018: 6.653).

________________________________________

[1] Στοιχεία για τη Βουλγαρία, την Κροατία, τη Μάλτα, τη Λιθουανία και την Ισλανδία δεν διατίθενται, ενώ τα στοιχεία για την ΕΕ του 2019 περιλαμβάνουν ακόμα το Ηνωμένο Βασίλειο

[2] Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα αμιγώς μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και υβριδικά plug‐in

[3] Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης

Προηγούμενο άρθροGroupe Renault: νέα στρατηγική για την Κίνα
Επόμενο άρθροNissan: άδεια χρήσης της τεχνολογίας μπαταριών στην APB Corporation