Ψηφιακές οθόνες πλευρικής επόπτευσης θα είναι διαθέσιμες πλέον στο Lexus ES Luxury Sedan στην Ευρώπη, με ντεμπούτο στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

  • Οι συμβατικοί καθρέπτες θυρών αντικαθίστανται από συμπαγείς ψηφιακές κάμερες υψηλής ανάλυσης που μεταδίδουν εικόνες σε πραγματικό χρόνο σε οθόνες εντός του οχήματος
  • Προστατεύονται από τη βροχή, το χιόνι και τη βρωμιά εξασφαλίζοντας άριστη απεικόνιση σε όλες τις συνθήκες οδήγησης
  • Βελτιωμένη ασφάλεια με αυτόματη διευρυμένη επόπτευση όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί το φλας, την όπισθεν ή κατ΄απαίτηση, εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία

Η Lexus συνεχίζει τη δέσμευσή της για διάθεση προηγμένων τεχνολογιών στους πελάτες της για ακόμα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ευκολίας, με την τοποθέτηση Ψηφιακών Οθονών Πλευρικής Επόπτευσης (Digital Side-View Monitor) στο πολυτελές υβριδικό sedan της ES 300h στην Ευρώπη. Η τεχνολογία αυτή θα εγκαινιασθεί στην Ευρώπη στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, με άμεση έναρξη πωλήσεων σε επιλεγμένες αγορές [1].

Πρωτοεφαρμόσθηκε παγκοσμίως στην Ιαπωνία το 2018, σε αυτοκίνητο μεγάλου όγκου, αντικαθιστώντας τους συμβατικούς καθρέφτες θυρών με συμπαγείς εξωτερικές κάμερες υψηλής ανάλυσης, που συνδέονται με οθόνες εντός του αυτοκινήτου. Παρέχουν βελτιωμένη επόπτευση της περιοχής πίσω και δίπλα στο όχημα σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, μειώνοντας ή εξαλείφοντας τα τυφλά σημεία οδηγού και προσαρμόζονται αυτομάτως σε διευρυμένη επόπτευση όταν το αυτοκίνητο στρίβει ή κάνει όπισθεν.

Εργονομικός Σχεδιασμός

Ο εργονομικός σχεδιασμός του συστήματος επιτρέπει τον οπτικό έλεγχο πέριξ του αυτοκινήτου με λιγότερες κινήσεις της κεφαλής αριστερά-δεξιά, ανακουφίζοντας τον οδηγό. Οι δύο έγχρωμες οθόνες πέντε ιντσών είναι τοποθετημένες στη βάση των εμπρόσθιων κολωνών, στο ύψος των καθρεπτών, έτσι ώστε να εμπίπτουν στη συνηθισμένη οπτική γωνία του οδηγού. Αυτό σημαίνει πως ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάξει τη φυσική του συνήθεια ελέγχου καθρεπτών.

Οι κάμερες στεγάζονται σε λεπτές, αεροδυναμικές θήκες που συμπληρώνουν τις κομψές γραμμές του ES και όντας μικρότερες από τους καθρέπτες, μειώνουν τον θόρυβο του ανέμου και δεν περιορίζουν το βλέμμα του οδηγού.

Οι μονάδες διαθέτουν ενσωματωμένες θερμαντικές συσκευές για να αποφεύγεται η παγοποίηση ή το θάμπωμα και είναι έτσι τοποθετημένες ώστε να μην καλύπτονται από σταγόνες βροχής ή χιόνι. Εάν είναι απαραίτητο, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το αντιθαμβωτικό σύστημα, χρησιμοποιώντας έναν διακόπτη στον πίνακα οργάνων προς εξασφάλιση της ορατότητας ανά πάσα στιγμή.

Το σύστημα διαθέτει αισθητήρα φωτεινότητας, ο οποίος μειώνει αυτόματα την αντανάκλαση των προβολέων των όπισθεν κινούμενων οχημάτων κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης, παρέχοντας στον οδηγό πολύ πιο καθαρή οπίσθια ορατότητα.

Αυτόματη διεύρυνση επόπτευσης 

Όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί την ένδειξη φλας ή επιλέγει την όπισθεν, οι Ψηφιακές Οθόνες Πλευρικής Επόπτευσης παρουσιάζουν αυτομάτως μια διευρυμένη κάτοψη της περιοχής δίπλα και πίσω από το αυτοκίνητο, εξαλείφοντας το τυφλό σημείο και κάνοντας ασφαλέστερους τους ελιγμούς. Ένα εικονίδιο στη γωνία της οθόνης ειδοποιεί τον οδηγό για την αλλαγή επόπτευσης. Όταν ολοκληρωθεί η στροφή, η αλλαγή λωρίδας ή η στάθμευση, το σύστημα επιστρέφει αυτομάτως στην κανονική του ρύθμιση. Ο οδηγός μπορεί επίσης να μεταβεί χειροκίνητα σε διευρυμένη επόπτευση ή να απενεργοποιήσει τη λειτουργία.

Το σύστημα μπορεί να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια στην πόρτα του οδηγού, όπως και στους συμβατικούς καθρέπτες. Μια λειτουργία μενού παρέχει πρόσβαση στις ρυθμίσεις του συστήματος, συμπεριλαμβανομένης της φωτεινότητας και – ένα μοναδικό χαρακτηριστικό του συστήματος Lexus – της αυτόματης αναδίπλωσης των καμερών όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Το σύστημα ενσωματώνει επίσης Έλεγχο Τυφλών Σημείων.

Αυτόματες γραμμές αναφοράς 

Το σύστημα Ψηφιακών Οθονών Πλευρικής Επόπτευσης βοηθά επίσης τον οδηγό να χειριστεί το αυτοκίνητο με ασφάλεια κατά τη στάθμευση ή την οδήγηση, προσθέτοντας αυτομάτως οδηγίες στις εικόνες.

Κατά τη στάθμευση, οι γραμμές δείχνουν απόσταση 20 και 50 εκ. από τον πίσω προφυλακτήρα και 50 εκ. σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Αυτά εμφανίζονται στην ζωντανή εικόνα και επίσης σε ένα εικονίδιο στην οθόνη που δείχνει τη θέση του αυτοκινήτου από ψηλά.

Όταν οδηγεί σε αυτοκινητόδρομο, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει τις αποστάσεις ασφαλείας από άλλα οχήματα με τις γραμμές αναφοράς που δείχνουν 5 μ, 10 μ και 15 μ μπροστά με ταχύτητα μέχρι 70 χλμ / ώρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες οι αποστάσεις είναι 5 m, 10 m, 15 m και 30 m.

[1] Διαθέσιμο από τον Μάρτιο του 2020 στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Πολωνία και στην υπόλοιπη Ευρώπη από τα τέλη του 2020.

Προηγούμενο άρθροΗ EDF εξαγόρασε την εταιρεία φόρτισης Pod Point
Επόμενο άρθροMOTIV: Νέο μονοθέσιο αυτόνομο όχημα