20 κινεζικά EV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη τα επόμενα πέντε χρόνια από τις πρωτοπόρες κινεζικές μάρκες.

Έχοντας μελετήσει την ευρωπαϊκή αγορά για αρκετά χρόνια, οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατάφεραν να κερδίσουν ένα συγκεκριμένο τμήμα της αγοράς πέρυσι.

Αντέχοντας τον σκληρό ανταγωνισμό με το πλεονέκτημα τιμής, οι κινεζικές μάρκες σχεδιάζουν τώρα να «πλημμυρίσουν» την ήπειρο με αρκετά μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια.

Περίπου το 20% όλων των ηλεκτρικών οχημάτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2023 ήταν κινεζικά και αυτή η αναλογία αναμένεται να φτάσει το 25% το 2024, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα είχε τιμή περίπου 45.999 ευρώ το 2023, παραμένοντας πολύ ακριβό σε αντίθεση με τα κινεζικά αντίστοιχα. Το BYD Dolphin, για παράδειγμα, ξεκινά από 28.990 ευρώ κατά μέσο όρο και στην Ελλάδα η τιμή του με την κρατική επιδότηση αρχίζει από τα 25.767 ευρώ.

Τώρα, οι πρωτοπόρες κινεζικές μάρκες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Chery και Great Wall Motor (GWM), σχεδιάζουν να κυκλοφορήσουν περίπου 20 αυτοκίνητα τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με το Reuters. Αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην ευρωπαϊκή αγορά, οι κινεζικές μάρκες έχουν εντείνει τις προσπάθειες μάρκετινγκ, έχουν επεκτείνει τα δίκτυα αντιπροσωπειών και βελτίωσαν τις υπηρεσίες μετά την πώληση για να ικανοποιήσουν τους στόλους.

Η BYD πούλησε 15.644 EV στην Ευρώπη το 2023, έχοντας λανσάρει έξι μοντέλα και παραδίδοντάς τα σε 20 χώρες σε όλη την ήπειρο.

Η GWM στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ η Chery σχεδιάζει να κυκλοφορήσει οκτώ μοντέλα SUV τα επόμενα δύο χρόνια. Σύμφωνα με το Reuters, και οι τρεις μάρκες θέλουν να «φυτέψουν βαθιές ρίζες» στην ευρωπαϊκή αγορά.

Οι κινεζικές μάρκες ήταν επιτυχημένες στο εύρος τιμών τους. Ενώ η κυριαρχία της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού EV, από ορυκτά έως μπαταρίες, δίνει στις μάρκες EV ένα τεράστιο πλεονέκτημα στη μεγιστοποίηση των κερδών στην Ευρώπη. Η τιμή του BYD Seal U είναι 20.500 ευρώ στην Κίνα, ενώ πωλείται από 42.000 έως 47.000 στην Ευρώπη (τιμή χωρίς επιδοτήσεις). Η BYD κερδίζει 11 φορές περισσότερα στην Ευρώπη από την Κίνα, και σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, η Ευρώπη πρέπει να αυξήσει τους δασμούς έως και 50% για να αμφισβητήσει τα κινεζικά EV.

Με καλύτερες λειτουργίες σέρβις και επισκευής και αυξημένη αξία μεταπώλησης χάρη στην τεχνολογία μπαταριών και τα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας, οι Κινέζοι κατασκευαστές EV φαίνεται να μη φοβούνται τους αναμενόμενους υψηλότερους δασμούς και επιθυμούν να ξεπεράσουν οποιονδήποτε αντίπαλο, συμπεριλαμβανομένης της Tesla.

Φωτογραφία: BYD ATTO 3 

Προηγούμενο άρθροAutohellas Group: Επίσημος Διανομέας της XPENG στην Ελλάδα
Επόμενο άρθρο60 χρόνια Opel Design Centre