Η Porsche γιορτάζει 75 συναρπαστικά χρόνια sport αυτοκινήτων με οδηγό τα όνειρα και με μια σειρά εκδηλώσεων, εκθέσεων και ενεργειών σε όλον τον κόσμο και στην Ελλάδα.
Το καλοκαίρι του 2023 συμπληρώνονται 75 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η Porsche No.1 Roadster, το πρώτο σπορ αυτοκίνητο των μοντέρνων καιρών. Παρήχθη το 1948 στο Gmünd της Αυστρίας, ήταν ανοικτό και είχε τον αερόψυκτο, τετρακύλινδρο και επίπεδο κινητήρα στο πίσω μέρος. Το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομα Porsche είχε ιπποδύναμη 35 αλόγων, τα οποία σε συνδυασμό με τα μόλις 585 κιλά της τής χάριζαν τελική ταχύτητα που έφτανε τα 135 km/h. Από την αρχή, ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων Porsche χρησιμοποίησε τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ως πλατφόρμα για τη δοκιμή νέων οχημάτων. Έτσι, στις 11 Ιουλίου 1948, η Porsche 356/1 roadster πραγματοποίησε έναν γρήγορο γύρο επίδειξης στο αγώνα δρόμου της πόλης του Ίνσμπρουκ με τον Herbert Kaes πίσω από το τιμόνι. Από τότε συνέβησαν πολλά και συναρπαστικά που έκαναν το όνομα Porsche συνώνυμο της συγκίνησης, της αδρεναλίνης, της πρωτοπορίας, του στυλ και της καινοτομίας.
Η Porsche γιορτάζει φέτος, θυμάται την κληρονομιά της και ανακαλύπτει ξανά τον εαυτό της, μέσα από μια σειρά ειδικών ενεργειών και εκδηλώσεων σε όλον τον κόσμο, ενώ μοιράζεται με τα Media σπάνιο φωτογραφικό υλικό από αυτήν την υπέροχη πορεία. Στον παγκόσμιο εορτασμό των 75 χρόνων συμμετέχει και η Ελλάδα, με μια σειρά εκδηλώσεων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν:
- Ένα gala dinner αποκλειστικά για γυναίκες με αφορμή τα 60 χρόνια της Porsche Carrera 911 (1963 – 2023), όπου η Porsche θα τιμήσει τις ηγέτιδες από διάφορους τομείς της ζωής και πρόσωπα που καταρρίπτουν τα εμπόδια προσφέροντας έμπνευση σε όλες τις γυναίκες.
- Ένα Classic Road Tour, η εντυπωσιακή έναρξη του οποίου θα γίνει στο ΟΑΚΑ το πρωί της 6ης Μαΐου και θα έχει ελεύθερη είσοδο για το κοινό, μέσα από το οποίο θα αναδειχθεί η κληρονομιά της Porsche.
- Το περίφημο «Festival of Dreams» το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 10 Ιουνίου και θα είναι ανοιχτό στο κοινό, με μια σειρά εορταστικών, διασκεδαστικών και καλλιτεχνικών events.
Οι ενέργειες θα συνεχιστούν και το δεύτερο εξάμηνο του 2023.
Μια ιστορία επιτυχίας γεμάτη όνειρα και προκλήσεις
Η ανάγκη πραγματοποίησης ενός ονείρου σηματοδότησε την αρχή της ιστορίας επιτυχίας της Porsche. Ο Ferry Porsche (1909 – 1998), γιος του ιδρυτή της εταιρείας Ferdinand Porsche (1875 – 1951), είχε μια πολύ ξεκάθαρη ιδέα για το πώς πρέπει να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο. Υλοποίησε αυτήν την τολμηρή ιδέα το 1948, κατασκευάζοντας την Porsche 356 «No. 1» roadster. Το roadster 356/1 έλαβε γενική άδεια λειτουργίας στις 8 Ιουνίου 1948. Αυτή θεωρείται και ως η ημερομηνία γέννησης της μάρκας, ενώ το πρωτότυπο 356 έγινε το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που έφερε το εμπορικό σήμα Porsche.
Μερικοί άνθρωποι δεν σταματούν ποτέ να πιστεύουν σε κάτι. Έτσι και ο Ferry Porsche που οραματιζόταν τα σύγχρονα σπορ αυτοκίνητα, ενώ τότε οι περισσότεροι σκέφτονταν μόνο τα πρακτικά οχήματα που είχε τότε ανάγκη η κοινωνία, μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Καθώς το αυτοκίνητο των ονείρων του δεν υπήρχε ακόμα, το ανέπτυξε μαζί με την ομάδα του. Αυτό το επιχειρηματικό πνεύμα είναι που χαρακτηρίζει την Porsche εδώ και 75 χρόνια, μια αυτοκινητοβιομηχανία που συνεχίζει να ανακαλύπτει τον εαυτό της χωρίς ποτέ να χάνει τις αξίες και την ταυτότητά της, αλλά και χωρίς να εγκαταλείπει ποτέ όλα εκείνα τα στοιχεία που την έφεραν ως εδώ. Μεταξύ αυτών κεντρική θέση κατέχουν χαρισματικοί και οραματιστές άνθρωποι που πίστευαν στα όνειρά τους και πάσχισαν να τα κάνουν πραγματικότητα. Αυτό αντιπροσώπευε ο Ferry Porsche πριν από 75 χρόνια, αυτό εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει η Porsche και σήμερα.
Η χειρωνακτική παραγωγή των πρώτων οχημάτων ξεκίνησε την ίδια χρονιά (1948). Στην ανάπτυξη της 356, ο Ferry Porsche έδειξε ότι όχι μόνο ότι ήταν εξαιρετικός ηγέτης της ομάδας και οραματιστής, αλλά και ότι ήταν αφοσιωμένος στο σχέδιό του. Η κατασκευή ενός σπορ αυτοκινήτου στα τέλη της δεκαετίας του ‘40 απαιτούσε τόλμη. Ο Ferry Porsche την είχε. Με τη στάση και τα λόγια του άνοιξε το δρόμο της εταιρείας προς το μέλλον. Άλλωστε, τo μόττο της «Driven by Dreams» (Με οδηγό τα Όνειρα) ορίζει την ουσία του brand και υπονοεί ότι οι οραματιστές αλλάζουν τον κόσμο με τη διορατικότητα και τις εμπνεύσεις τους. Επιπλέον, σε αυτή την πρόταση αντικατοπτρίζεται η προσέγγιση που υιοθετούν καθημερινά οι άνθρωποι της Porsche, για να εκπληρώνουν τα όνειρα των πελατών τους ανά την υφήλιο, σύμφωνα και με την προτροπή του Ferry Porsche: «Εκείνοι που είναι τόσο τυχεροί ώστε να χτίσουν μια επιχείρηση (που ξεκίνησαν) από ένα όνειρο, οφείλουν στον κόσμο να είναι οι φροντιστές των ονείρων».
Το DNA μιας εταιρείας που ξέρει να εξελίσσεται
Τα όνειρα αλλάζουν τον κόσμο. Πάντα έτσι ήταν. Ο Ferry Porsche κάποτε οραματιζόταν ένα αυτοκίνητο που δεν είχε υπάρξει ως τότε. Έτσι το κατασκεύασε ο ίδιος. Η οικογένεια των ιδρυτών κατάφερε να διατηρήσει ό,τι είχε αρχικώς επιτύχει χάρη στο πρωτοποριακό πνεύμα και το θάρρος της, την εντιμότητα και την προσγειωμένη στάση της. Η εταιρεία ξέρει να προσαρμόζεται πάντα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της εποχής, διατηρώντας ωστόσο την ουσία της μάρκας. Έτσι, ενώ κάθε δημιουργία Porsche είναι μια τυπική Porsche, είναι και ένα ονειρικό αυτοκίνητο του μέλλοντος. Η δημιουργική προσέγγιση του μέλλοντος αποτελούσε και αποτελεί πάντοτε μια σταθερά. Οι άνθρωποι που ηγούνται της εταιρείας και δίνουν το εξελικτικό της στίγμα, το αντιλαμβάνονται όλο αυτό ως ένα αέναο ταξίδι ιδεών προς το μέλλον της κινητικότητας. Η ιστορία της μάρκας αποτελεί πηγή έμπνευσης ξανά και ξανά, και μέσα από τη δημιουργική ελευθερία που προσφέρεται ανοίγονται νέες, καινοτόμες κατευθύνσεις. Η αναδρομή στην παράδοση συνδυάζεται πάντα με ένα φουτουριστικό πλάνο, με μια κίνηση που έρχεται από το μέλλον ή κινείται προς αυτό.
Από την τρίτη γενιά της οικογένειας, ο Dr. Wolfgang Porsche, μέτοχος και πρόεδρος του εποπτικού συμβουλίου της Porsche, ο τέταρτος και νεότερος γιος του Ferry Porsche και εγγονός του ιδρυτή της Porsche, Ferdinand Porsche, επισημαίνει σχετικά: «Ο ρόλος μου είναι να διευκολύνω τις καλές ιδέες και να προστατεύω όσα έχουν δοκιμαστεί στο παρελθόν. Αυτό είναι το ζητούμενο τόσο για την εταιρεία όσο και για την οικογένειά μου». Ως μέτοχος, ο Δρ Wolfgang Porsche γνωρίζει την ιδιαίτερη ευθύνη που φέρει για την εταιρεία: «Για μένα, ο σκοπός είναι η δημιουργία ασφάλειας τόσο σε καλές όσο και σε δύσκολες συνθήκες, έτσι ώστε η Porsche να συνεχίσει να είναι Porsche και στο μέλλον». Για αυτό και μολονότι τα όνειρα μπορεί κατά καιρούς να αλλάζουν, καταφέρνει να είναι καινοτόμος, μένοντας σταθερός ή αμφισβητώντας τα πάντα. Διότι αυτό που έχει σημασία είναι ότι η ουσία της μάρκας ζει όταν πραγματοποιούνται αυτά τα όνειρα. Και όταν αυτό που πάντα ξεχώριζε και διέκρινε την Porsche, η ταυτότητα της εταιρείας, παραμένει αναλλοίωτη.
Ή, όπως το περιγράφει γλαφυρά ο Oliver Blume, Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche από το 2015: «Η Porsche είναι ένας συνδυασμός εμβληματικής κληρονομιάς και μοντέρνας, σπορ πολυτέλειας. Με τα σπορ αυτοκίνητα μας, οι πελάτες εκπληρώνουν τα όνειρά τους».
Τόλμη, καινοτομία, εξερεύνηση
Η τεχνολογική καινοτομία αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Porsche από τότε που ο Ferdinand Porsche εξέπληξε τον κόσμο με τα πλήρως ηλεκτρικά – υβριδικά οχήματα στα τέλη του 19ου αιώνα. Η γερμανική μάρκα ενσαρκώνει τη γοητεία, τις ανώτερες επιδόσεις και την πρωτοποριακή σκέψη των ανθρώπων της Porsche για το μέλλον του αυτοκινήτου. «Βελτιστοποιήστε τη λειτουργία, μειώστε τη φόρμα ως τα βασικά. Ξεπεράστε τα γνωστά για να ανακαλύπτετε συνεχώς νέες και καλύτερες λύσεις».
Ο Ferdinand Alexander Porsche (1935 – 2012), ο πρωτότοκος γιος του Ferry Porsche δημιούργησε μοναδικά σχέδια βασισμένα σε αυτές τις αρχές. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1950, ο F. A. Porsche ήταν επικεφαλής της ομάδας που έδωσε στην Porsche 911 το διαχρονικό της σχήμα. Πρωτοπαρουσιάστηκε ως 901 το 1963, και ένα χρόνο μετά εξελίχθηκε ως η εμβληματική Porsche 911 που προκαλεί συγκίνηση από όπου και αν περνάει. Για την Porsche και τους ανθρώπους της η τόλμη ήταν πάντοτε τρόπος ζωής. Οι ιδέες οδηγούν, ο ανταγωνισμός επιταχύνει την υλοποίησή τους και η επιτυχία είναι ο προορισμός.
Το 1972 ο Ferdinand Alexander Porsche ίδρυσε την Porsche Design μαζί με τον αδερφό του Hans-Peter. Η πρώτη της δημιουργία ήταν ο Chronograph 1, ένας αυτόματος, μαύρος ματ, αναλογικός χρονογράφος. Αυτό ήταν ένα καινοτόμο και πρωτοποριακό βήμα στην εποχή που στην ωρολογοποιία επικρατούσε η μπαταρία (quartz). Στη δεκαετία του ‘70, τα φουτουριστικά γυαλιά σκι Carrera 5600 εξέπληξαν τους ανθρώπους με τον εύκαμπτο πανοραμικό σκελετό τους, ενώ τα γυαλιά ηλίου Porsche Design P’8478 ήταν τα πρώτα γυαλιά ηλίου με μηχανισμό εναλλάξιμων φακών για διαφορετικές συνθήκες φωτισμού. Το Porsche Design έγινε σύντομα συνώνυμο με καινοτόμες τεχνικές λύσεις, εντυπωσιακό design, ξεκάθαρα σχήματα, κορυφαία ποιότητα, και διεύρυνε το χαρτοφυλάκιό του με μια σειρά από αποκλειστικά lifestyle προϊόντα.
Πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό
Οι οδηγοί της Porsche αποζητούν τον ανταγωνισμό και εξερευνούν τα όρια των ικανοτήτων τους από τότε που τα πρώτα σπορ αυτοκίνητα βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής στο Gmünd και στο Zuffenhausen. Η Porsche δοκιμάζει νέες ιδέες μηχανοκίνητου αθλητισμού, προωθεί την τεχνική και τεχνολογική ανάπτυξη και καλλιεργεί το ομαδικό πνεύμα. Όπως όλοι γνωρίζουν είναι πλέον ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα σε πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο και θρυλικοί οδηγοί αγωνίστηκαν με το έμβλημά της σε ράλι και σιρκουί όπως του Le Mans. Ο πολυνίκης Jacques Bernard «Jacky» Ickx, ο Hans-Joachim Stuck, η πρωτοπόρος Gilberte Thirion, ο Walter Röhrl, o αδάμαστος Timo Bernhard, ο André Lotterer κ.ά. έμειναν στην Ιστορία για το «όλα ή τίποτα» πνεύμα τους, για το ότι δεν εγκατέλειπαν ποτέ τη μάχη, για το ότι άνοιγαν συνεχώς καινούριους δρόμους, μέσα από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές συνθήκες. Ειδικά στο Le Μans, τον σπουδαιότερο και συνάμα σημαντικότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο, εκεί όπου η νίκη αποτελεί κατόρθωμα για οδηγούς και κατασκευαστές, η Porsche έχει καταφέρει να πετύχει συνολικά 19 νίκες και βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των κατασκευαστών, ένας πραγματικός άθλος που βασίζεται στην τεχνική υπεροπλία, το πάθος και τη νοοτροπία Porsche. Μάλιστα, είναι η μοναδική εταιρεία που έχει δώσει στην ξακουστή κούρσα των 24 ωρών αδιάλειπτα το παρόν από το 1951 μέχρι και σήμερα.
Δυναμισμός, επιτεύγματα και θάρρος στον αθλητισμό
H πορεία της Porsche όλα αυτά τα 75 χρόνια είναι συνυφασμένη με σπουδαίους αθλητές που ξεπερνούν τα όρια και συναρπαστικά αθλήματα που ανεβάζουν την αδρεναλίνη.
Η κορυφαία τενίστρια Angelique Kerber που έφτασε και μέχρι το Νο. 1 ήξερε από νεαρή ηλικία ότι δεν θα μπορούσε να έχει επιτυχίες χωρίς τις ήττες. Δούλεψε σκληρά και επένδυσε πολύ χρόνο για να παλέψει για την κορυφή.
Χωρίς να παραμείνει δυνατή, δεν θα υπήρχε πρόοδος για τη Rita Arnaus, παγκόσμια πρωταθλήτρια στο kitesurfing.
Ενώ, πιο παλιά, το 1960, η Porsche είχε επιχειρήσει ένα θεαματικό εγχείρημα, βάζοντας τον τότε κορυφαίο αθλητή του αλπικού σκι, Egon Zimmermann, να πηδήξει με τα πέδιλά του πάνω από μια 356 Β. Η προσπάθεια στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και η φωτογραφία του Hans Truöl έγινε σύμβολο.
Περισσότερες από έξι δεκαετίες αργότερα, η εικόνα αναδημιουργήθηκε από τον Aksel Lund Svindal, τον σύγχρονο πρωταθλητή του αλπικού σκι. «Έχετε πολλά να χάσετε μόνο όταν είστε στην κορυφή», σημειώνει ο δύο φορές νικητής του Παγκόσμιου Κυπέλλου, δύο φορές ολυμπιονίκης και πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο πρεσβευτής (ambassador) της μάρκας Porsche συμμετέχει σε νεοφυείς επιχειρήσεις που επιδιώκουν βιώσιμα έργα, κάνοντας άλματα στο μέλλον, όπως όλοι οι πρεσβευτές της Porsche από τον τομέα του αθλητισμού.
Όπως τότε έτσι και τώρα, οι ambassadors της Porsche οραματίζονται το μέλλον και κάνουν βήματα προόδου παρά τα εμπόδια. Η ανερχόμενη τενίστρια Emma Raducanu, o ξιφομάχος με αναπηρικό αμαξίδιο Oliver Lam-Watson είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα του δυναμισμού που εκφράζει και αντιπροσωπεύει την Porsche σε όλη τη διαδρομή των 75 χρόνων.
Ολιστική προσέγγιση σε θέματα βιωσιμότητας και αειφορίας
Με τη στρατηγική της για τη βιωσιμότητα προσπαθεί να προωθήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη που δημιουργεί αξία, ενώ παράλληλα μειώνει περαιτέρω την περιβαλλοντική ρύπανση που προκαλούν οι δραστηριότητές της. Η Porsche θεωρεί ότι η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής είναι μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ο κόσμος και ως εκ τούτου, η εταιρεία εργάζεται για να μηδενίσει το ανθρακικό της αποτύπωμα έως και το 2030 και οραματίζεται ένα εργοστάσιο με μηδενικό αντίκτυπο στον πλανήτη. Με τη στρατηγική αειφορίας της εστιάζει στα επαναχρησιμοποιούμενα υλικά και σε τεχνολογία φιλική προς την ανακύκλωση, ενώ προάγει και υποστηρίζει την κυκλική οικονομία. Για παράδειγμα, με το πρόγραμμα CASCADE, η Porsche και η Michelin βοηθούν έως και 1.000 μικροϊδιοκτήτες στο νησί της Σουμάτρας, στην Ινδονησία, να εξάγουν βιώσιμα την πρώτη ύλη καουτσούκ. Αλλά δεν είναι μόνον αυτά.
Έχει διαρκώς στραμμένο το βλέμμα της στο μέλλον της κινητικότητας, μια συνθήκη που έχει ως σημείο αναφοράς το περιβάλλον, τον πλανήτη, την υγεία. «Η ηλεκτρική κινητικότητα είναι ύψιστη προτεραιότητα για την Porsche. Φιλοδοξία μας είναι περισσότερο από το 80% των οχημάτων που θα παραδοθούν στους πελάτες το 2030 να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Σκεφτόμαστε επίσης την προστασία του κλίματος ολιστικά και ως εκ τούτου επικεντρωνόμαστε σε δύο ‘’e’’: την ηλεκτρική κινητικότητα και τα eFuels», εξηγεί ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Porsche, Oliver Blume.
Τα eFuels είναι συνθετικά καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές. Παράγονται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές, για παράδειγμα με χρήση αιολικής ενέργειας, νερού και διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Η ίδια ποσότητα CO2 εξάγεται από την ατμόσφαιρα όταν παράγονται eFuels όπως απελευθερώνεται ξανά όταν χρησιμοποιούνται από το όχημα. Επομένως, επιτρέπουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης να λειτουργούν δυνητικά με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα. Τον Δεκέμβριο του 2022, η HIF Global, η Porsche και οι διεθνείς εταίροι άνοιξαν το κοινό τους πιλοτικό εργοστάσιο για τη βιομηχανική παραγωγή eFuels κοντά στην Punta Arenas, στη Χιλή. Η τοποθεσία μπορεί να υπερηφανεύεται για τις τέλειες συνθήκες, καθώς μια ανεμογεννήτρια εκεί μπορεί να παράγει τρεις έως τέσσερις φορές περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από μια ανεμογεννήτρια στη Γερμανία. Τα συνθετικά καύσιμα επιτρέπουν τη μεταφορά ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε τεράστιες αποστάσεις, σε υγρή μορφή, χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή. Η HIF Global, στην οποία η Porsche κατέχει μερίδιο, σχεδιάζει να παράγει περισσότερα από 550 εκατομμύρια λίτρα eFuel ετησίως στη Χιλή ως το 2030. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα eFuels μπορούν να χρησιμοποιηθούν όχι μόνο σε επιβατικά οχήματα, αλλά και στην αεροπορική και ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ολόψυχη αφοσίωση και προσφορά στην κοινωνία
Η Porsche αναλαμβάνει ενεργά την κοινωνική ευθύνη που της αναλογεί. Ο Πολιτισμός, ο Αθλητισμός, η Εκπαίδευση, το Περιβάλλον και οι Κοινωνικές Υποθέσεις αντιπροσωπεύουν τους πέντε πυλώνες, μέσω των οποίων η Porsche κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος για όλους και συμβάλλει στη δημιουργία μιας πιο δίκαιης κοινωνίας. Ανάμεσα σε αυτές τις πρωτοβουλίες ξεχωρίζουν ενδεικτικά:
- Το πρόγραμμα TECHO (στα ισπανικά σημαίνει «στέγη»), μέσω του οποίου έχουν κτιστεί εκατοντάδες κατοικίες στη Νότια Αμερική και την Καραϊβική, ενώ συγχρόνως δόθηκε βοήθεια κατά τη διάρκεια φυσικών καταστροφών όπως οι πλημμύρες στη βόρεια Χιλή το 2015, ο σεισμός του 2017 στο Μεξικό και η έκρηξη του ηφαιστείου Fuego στη Γουατεμάλα, το 2018.
- Το πρόγραμμα Make-A-Wish στο οποίο η Porsche συμμετέχει εκπληρώνοντας τα όνειρα παιδιών που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες. Ταυτόχρονα, ενισχύει το ομώνυμο ίδρυμα με χρηματικές δωρεές.
- Το πρόγραμμα PAVE, μέσω του οποίου η Porsche εκπαιδεύει μειονεκτούντες νέους ως υπαλλήλους υψηλής ειδίκευσης σε τεχνικά επαγγέλματα, σε όλο τον κόσμο, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την αύξηση της ηλεκτρικής κινητικότητας.
- Το πρόγραμμα Turbo for Talent, μέσω του οποίου η Porsche σε συνεργασία με μεγάλους συλλόγους ωθεί ανερχόμενους αθλητές (σε ποδόσφαιρο, μπάσκετ, χόκεϊ επί πάγου) να αναπτυχθούν και να μεγαλουργήσουν.
Πολιτιστικές χορηγίες και ένθερμη υποστήριξη των τεχνών
Η Porsche πάντοτε υποστήριζε πολιτιστικές πρωτοβουλίες που αγκαλιάζουν τα πιο εκλεπτυσμένα κομμάτια της Τέχνης, ενώ διαχρονικά συνδέεται με εμβληματικούς δημιουργούς και με σημαντικούς φορείς πολιτισμού. Για παράδειγμα, η εταιρεία χορηγεί τη σχολή John Cranko, την πρώτη κρατική σχολή μπαλέτου της Γερμανίας, ενώ είναι και κύριος χορηγός της Φιλαρμονικής του Αμβούργου, της περίφημης Elbphilharmonie.
Ενώ, με το πρόγραμμα «Heritage Experience» του Μουσείου της Porsche στη Στουτγάρδη, ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων επιθυμεί να χτίσει μια γέφυρα με το μέλλον, να διατηρήσει τις αξίες, να ερμηνεύσει τα πράγματα με σύγχρονο τρόπο και να δώσει στη νέα γενιά ευκαιρία κατανόηση της προέλευσης, της αριστοτεχνίας και του Πολιτισμού. Με το Heritage Experience, το Μουσείο της Porsche μεταφέρει το ιστορικό του έργο και τα οχήματα που διαθέτει στη συλλογή του, σε όλον τον κόσμο και σε μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Παράλληλα, η Porsche προσφέρει συστηματικά σε ανερχόμενους καλλιτέχνες και εικαστικούς νέα κανάλια μέσω των οποίων μπορούν να επικοινωνήσουν τα έργα τους στο ευρύ κοινό. Ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων προσφέρει από τη δεκαετία του ’60 μια πλατφόρμα σε καλλιτέχνες που παρουσιάζουν την αγάπη τους για τη μάρκα με τον δικό τους, ιδιαίτερο τρόπο και δημιουργούν μοντέρνα έργα Τέχνης με θέματα τα μοντέλα, τους αγώνες, την ταχύτητα, το design. Μέσα από τη δημιουργική τους ελευθερία, το προσωπικό τους στυλ και τις δικές τους αξίες, συνδέουν την Porsche με την πρωτοπορία και διευρύνουν τη δημοφιλία της μάρκας. Στο πλαίσιο αυτό, καλλιτέχνες όπως οι Erich Strenger, Vexx, Arthur Kar, Daniel Arsham και αρκετοί άλλοι, έχουν εμπνευστεί από την Porsche και έχουν δημιουργήσει μοναδικά έργα Τέχνης.