Τα λειτουργικά κέρδη της Toyota αυξήθηκαν κατά 11% παγκοσμίως το τελευταίο τρίμηνο, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία εκμεταλλεύτηκε την αυξανόμενη ζήτηση ελαφρών φορτηγών και ξεκίνησε τις περικοπές κόστους.
Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα 579,1 δισ. γιέν (5,09 δισ. δολάρια) στο τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 28%, στα 585 δισ. γιέν (5,15 δισ. δολάρια). Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 2,3%, στα 7,31 τρισεκατομμύρια γιέν (64,3 δισ. δολάρια).
Οι παγκόσμιες λιανικές πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 1,9%, στα 2,68 εκατ. οχήματα κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, συμπεριλαμβανομένων των αποτελεσμάτων της θυγατρικής βιομηχανίας μικρών οχημάτων Daihatsu και της θυγατρικής κατασκευάστριας φορτηγών Hino. Ο παγκόσμιος όγκος χονδρικής πώλησης αυξήθηκε κατά μόλις 0,4% φτάνοντας τα 2,18 εκατομμύρια.
Ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα των κερδών, ο Senior Managing Director, Masayoshi Shirayanagi, εν μέρει πίστωσε τα μεγάλα κέρδη σε μια πλουσιότερο γκάμα πιο κερδοφόρων μοντέλων, καθώς η Toyota επικεντρώνεται στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για crossovers, SUVs και άλλα ελαφρά φορτηγά.
Τα κέρδη υπήρξαν επίσης υψηλότερα, καθώς ο κατασκευαστής του Camry sedan και του RAV4 compact crossover προσέφερε κίνητρα και αύξησε την τιμολογιακή ισχύ, χάρη σε ένα νέο κύκλο οχημάτων στην πλατφόρμα της εταιρείας, με την επωνυμία Toyota New Global Architecture.
Η αύξηση πωλήσεων αντιστάθμισε τo πλήγμα των 20 δισ. γιέν (175,9 εκατ. δολάρια) από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Η Toyota έχει αντιμετωπίσει τα αρνητικά επιτόκια των συναλλαγματικών ισοτιμιών και το πάγωμα της ζήτησης στη μεγαλύτερη αγορά της, τις ΗΠΑ, όπου αγωνίζεται να προμηθεύσει περισσότερα ελαφρά φορτηγά σε πελάτες που εγκαταλείπουν άλλου τύπου αυτοκίνητα.
Μιλώντας κατά την ανακοίνωση των κερδών, ο Jim Lentz, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας για την Βόρεια Αμερική, δήλωσε ότι εξετάζει ολόκληρη την αμερικανική σειρά, έχοντας κατά νού την κατάργηση μοντέλων που δεν προτιμώνται. Η εταιρεία δεν θα εγκαταλείψει τα επιβατικά αυτοκίνητα με τον τρόπο που το έκαναν ανταγωνιστές όπως η Ford, είπε, αλλά επανεξετάζει τις ευκαιρίες σε ορισμένες περιοχές, όπως τα convertibles ή τα coupes.
“Εξετάζουμε λεπτομερώς όλους τους τομείς στους οποίους έχουμε ανταγωνισμό για να βεβαιωθούμε πως προσφέρουν κερδοφορία και πως τα προϊόντα που πωλούμε διαθέτουν στρατηγική αξία”, δήλωσε ο Jim Lentz.
Η Toyota έχει επίσης βελτιώσει τη στρατηγική κινήτρων για μια πιο προσαρμοσμένη προσέγγιση, είπε. Η μέση δαπάνη στις ΗΠΑ για το brand της Toyota μειώθηκε φέτος κατά 145 δολάρια ανά όχημα και βρίσκεται περίπου 1.200 δολάρια κάτω από το μέσο όρο της αγοράς. Οι αναβαθμίσεις της Lexus έχουν παγώσει, παρόλο που ο μέσος όρος του τομέα έχει αυξηθεί.
“Επενδύουμε εκεί όπου θα έχουμε την μεγαλύτερη απόδοση”, δήλωσε ο Jim Lentz.” Το πιο σημαντικό σήμερα είναι η παροχή κινήτρων για οχήματα που αποφέρουν το δυνατόν περισσότερο”.
Ενώ τα κίνητρα της Toyota για τα επιβατικά αυτοκίνητα μειώθηκαν κατά 16% μέχρι τον Σεπτέμβριο, για παράδειγμα, οι δαπάνες για ελαφρά φορτηγά αυξήθηκαν κατά 8%, σύμφωνα με την Autodata.
Οι παραδόσεις χονδρικής στην Βόρειο Αμερική μειώθηκαν κατά 1%, στα 665.000 οχήματα την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, τα περιφερειακά λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 12%, στα 58,9 δισ. γιέν (518,1 εκατ. δολάρια).
Ευρωπαϊκή ώθηση
Στην Ευρώπη, ο όγκος χονδρικής πώλησης αυξήθηκε κατά 4,8%, στα 240.000 οχήματα κατά το τρίμηνο. Τα λειτουργικά κέρδη στην Ευρώπη υπερδιπλασιάστηκαν στα 38,7 δισ. γιέν (340,4 εκατ. δολάρια), ενισχύοντας τα συνολικά αποτελέσματα της εταιρείας.
Αναφερόμενη στις βελτιωμένες πωλήσεις και σε μια πρόβλεψη για πιο συντονισμένες συναλλαγματικές ισοτιμίες, η Toyota ανέβασε τις προοπτικές κερδοφορίας της για την τρέχουσα οικονομική χρήση, που λήγει στις 31 Μαρτίου 2019.
Η Toyota αναμένει το λειτουργικό κέρδος να ισοσταθμιστεί ουσιαστικά με το περσινό. Νωρίτερα είχε προβλέψει μείωση 4,2% στα λειτουργικά κέρδη του έτους. Στα καθαρά έσοδα βλέπει τώρα μια πτώση 7,8%, λιγότερο σοβαρή από την πτώση κατά 15% που είχε αρχικά προβλέψει.