Υποχώρησαν κατά 5,2% οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο 2024, έτσι η αγορά αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Ένωσης γνώρισε την πρώτη πτώση της χρονιάς, με ένα εκατομμύριο μονάδες.

Ο χρόνος των εορτών του Πάσχα επηρέασε αρνητικά τις πωλήσεις του περασμένου μήνα στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Γερμανία (-6,2%), Ισπανία (-4,7%), Ιταλία (-3,7%) και Γαλλία (-1,5%).

Το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4,4%, φτάνοντας σχεδόν τις 2,8 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη την περίοδο Ιανουαρίου –  Μαρτίου. Η Ιταλία και η Γαλλία σημείωσαν αύξηση 5,7% εκάστη, ακολουθούμενες από τη Γερμανία (+4,2%) και την Ισπανία (+3,1%).

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Τον Μάρτιο σημειώθηκε μια αλλαγή στη σύνθεση της αγοράς αυτοκινήτων: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας υποχώρησαν σε 13% μερίδιο αγοράς από 13,9% τον περσινό Μάρτιο, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυξήθηκαν στο 29% από 24,4%. Τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ κατέλαβαν συνδυαστικά λιγότερο από το ήμισυ της αγοράς (47,8%, από 51,8%).

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Μάρτιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας μειώθηκαν κατά 11,3% στις 134.397 μονάδες, αντανακλώντας την ευρύτερη ύφεση της αγοράς. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 13,9% τον Μάρτιο του 2023 σε 13% τον αντίστοιχο μήνα του τρέχοντος έτους. Μεταξύ των τριών μεγαλύτερων αγορών BEV, το Βέλγιο (+23,8%) και η Γαλλία (+10,9%) παρουσίασαν διψήφια αύξηση, ενώ η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση (-28,9%). Το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκλεισε με συνολικά 332.999 ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας, σημειώνοντας αύξηση 3,8% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχώρισαν, σημειώνοντας άνοδο 12,6% στις ταξινομήσεις του Μαρτίου, παρά τη γενική πτώση της αγοράς. Η Γαλλία και η Ιταλία, δύο από τις τρεις μεγαλύτερες αγορές HEV, κατέγραψαν σημαντικές αυξήσεις 29,6% και 8,3%, αντίστοιχα. Η Γερμανία σημείωσε οριακή μείωση 0,3%. Αυτή η κατηγορία έφτασε σε πωλήσεις 299.426 μονάδων, καταλαμβάνοντας το 29% της αγοράς, από 24,4% τον Μάρτιο του 2023.

Από την άλλη πλευρά, οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών μειώθηκαν κατά 6,5% τον περασμένο μήνα. Η Γερμανία και το Βέλγιο σημείωσαν πτώση 4,5% και 15,3% αντίστοιχα. Η Γαλλία κατέγραψε μέτρια αύξηση 3,6%. Τον Μάρτιο, Τα plug-in υβριδικά ταξινόμησαν συνολικά 73.029 μονάδες τον Μάρτιο, αντιστοιχώντας στο 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ επηρεάστηκαν σημαντικά από τη συνολική ύφεση της αγοράς. Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μειώθηκαν κατά 10,2%, καταγράφοντας αξιοσημείωτη πτώση στις περισσότερες αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (-17,7%), της Ισπανίας (-10,1%). Η Γερμανία κατέγραψε πιο ήπια πτώση (-3,4%). Αντιθέτως, η Ιταλία σημείωσε ανάπτυξη 5,7%. Ως εκ τούτου, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 37,4% σε 35,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.

Η ύφεση στην αγορά ντίζελ ήταν ακόμη πιο έντονη, με πτώση 18,5% τον Μάρτιο. Σημαντική πτώση σημειώθηκε στις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (-32,1%), Ισπανία (-38%) και Ιταλία (-27,6%), ενώ η Γερμανία σημείωσε μόνο μια μικρή μείωση της τάξης του 0,5%. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ ανήλθαν σε 128.227 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 12,4%, καταγράφοντας μείωση 14,4% συγκριτικά με τον περσινό Μάρτιο.

ΜΑΡΚΕΣ

Από πλευράς μαρκών τον Μάρτιο εξακολουθεί να ηγείται η Volkswagen με 128.716 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9,3% (από 9,7% τον Μάρτιο του 2023), παρά την πτώση των πωλήσεών της κατά 6,8%. Δεύτερη η Toyota, που κατέγραψε αύξηση 8,6% με 95.358 μονάδες και μερίδιο αγοράς 6,9% (από 6,2%). Τρίτη η  BMW με αύξηση πωλήσεων 7,7%, με 80.371 μονάδες και 5,8% της αγοράς (από 5,2%). Τέταρτη η Mercedes με αύξηση 3,2% με 79.422 μονάδες και 5,7% της αγοράς (από 5,4%). Ακολουθεί η Renault με 70.144 μονάδες αυξημένες κατά 6,3% και 5,1% μερίδιο (από 4,6%). Η Peugeot στην έκτη θέση κατέγραψε 12,7% μείωση με 68.786 μονάδες και 5% μερίδιο (από 5,5%). Ακολουθεί η Skoda που αύξησε τις πωλήσεις της κατά 1,9% με 67.460 μονάδες και 4,9% της αγοράς (από 4,7%). Στην όγδοη θέση με 64.952 πωλήσεις αυτοκινήτων η Audi και μερίδιο 4,7% (από 5,7%) κατέγραψε ισχυρή πτώση (-20,3%). Πτώση σημείωσαν και οι δύο κορεατικές μάρκες που κλείνουν τη δεκάδα. Η Kia μείωσε τις πωλήσεις κατά 5,9% με 59.335 μονάδες και μερίδιο 4,3% (από 4,4%). Η Hyundai κατέγραψε 5,2% πτώση με 53.357 μονάδες και μερίδιο 3,9% (από 4%).

Το τρίμηνο έκλεισε με 322.076 πωλήσεις για την πρώτη μάρκα στην Ευρώπη και πτώση πωλήσεων 4,3%. Το μερίδιο τριμήνου της Volkswagen διαμορφώθηκε στο 9,5% από 10,4% του περσινού τριμήνου. Η Toyota αύξησε κατά 9,9% τις πωλήσεις της που έφτασαν τις 244.632 μονάδες και κατέλαβε το 7,2% της αγοράς, από 6,9% πέρυσι. Μεγάλη αύξηση κατέγραψε η BMW το τρίμηνο (+18,8%) που αύξησε το μερίδιό της στο 5,8% από 5,1% με 195.807 μονάδες. Στην τέταρτη θέση του τριμήνου η Skoda, με επίσης μεγάλη αύξηση (+11,8%) και 5,5% της αγοράς (από 5,2%) με 187.933 μονάδες. Πέμπτη η Peugeot με 3% αύξηση πωλήσεων και 5,4% της αγοράς (από 5,5%) με 184.276 μονάδες. Η Mercedes στην έκτη θέση κατέγραψε ελαφρά μείωση το τρίμηνο (-2,3%) με 4,9% της αγοράς (από 5,3%) και 166.991 μονάδες. Έβδομη η Audi με πτώση 8,3% και 4,8% μερίδιο (από 5,5%). Στην όγδοη και ένατη θέση οι μάρκες του Ομίλου Renault. Η ομώνυμη μάρκα αύξησε 1% τις πωλήσεις της και κατέλαβε το 4,7% της αγοράς (από 4,9%) με 160.718 μονάδες. Η Dacia αύξησε κατά 3,2% τις πωλήσεις της με 151.497 μονάδες και αμετάβλητο μερίδιο 4,5%. Τη δεκάδα του τριμήνου κλείνει η Kia με πτώση 3,6% και 143.151 μονάδες καταλαμβάνοντας το 4,2% της ευρωπαϊκής αγοράς, από 4,6% το τρίμηνο του 2023.

Στους κερδισμένους του τριμήνου κατά μέγεθος μεταβολής πωλήσεων είναι οι ακόλουθες μάρκες: Mitsubishi 157,5%, Alpine 102,7%, Honda 49,5%, Lexus 49,2%, Jaguar 41,6%, Volvo 31,7% Suzuki 30,8%, MG 30,7%, Cupra 25,3%, Nissan 25,2%, BMW 18,8%, Lancia 16,6%, Porsche 14,6%, Jeep 14,4%, Land Rover 11,9%, Skoda 11,8%, Citroen 11,4%, Toyota 9,9%, Opel 4,8%, Dacia 3,2%, Peugeot 3,0%, Seat 3,0%, Smart 2,2%, Hyundai 1,3%, Renault 1,0% και Alfa Romeo 0,4%.

 

 

Προηγούμενο άρθροΤο νέο Renault Clio πιο προσιτό
Επόμενο άρθροΝέες Mercedes-Benz A-Class hatchback & sedan