Στο WNEVC 2023, ο CEO της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε πως η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση είναι μια ευκαιρία να επεκτείνουν την συνεργασία τους η Γερμανία με την Κίνα.

Εν τω μεταξύ, ο ομόλογός του στη Mercedes-Benz, Ola Källenius, δήλωσε ότι η επιλογή να επιβληθούν δασμοί και εμπορικοί φραγμοί στην Κίνα δεν είναι ο κατάλληλος δρόμος που θα οδηγήσει προς τα εμπρός την εξέλιξή της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε το Automotive News Europe.

«Θα πρέπει να υποστηρίξουμε το ελεύθερο εμπόριο», τόνισε, ενώ απηχούσε επίσης και όσα είπε ο Oliver Zipse σχετικά με την επιθυμία της BMW να δει τη Γερμανία και την Κίνα να δημιουργούν μια βαθύτερη σχέση.

Αμφότεροι οι επικεφαλής των γερμανικών premium αυτοκινητοβιομηχανιών συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Οχημάτων Νέας Ενέργειας (WNEVC ) της Κίνας, με θέμα “Green Mobility, Win-win Cooperation” που διεξήχθη στο πλαίσιο της IAA Mobility 2023.

Το WNEVC προωθεί την τεχνολογική πρόοδο, την καινοτομία και την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Στόχος είναι η ενίσχυση της παγκόσμιας συνεργασίας και επικοινωνίας σε αυτόν τον τομέα και η προώθηση της ανάπτυξης λύσεων βιώσιμης κινητικότητας.

Στο συνέδριο συμμετείχαν η πρόεδρος της VDA, Hildegard Müller, ο CEO της BMW, Oliver Zipse, ο CEO του Volkswagen Group, Oliver Blume και ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Källenius, καθώς και CEO κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών – BYD, NIO, Leapmotor, SAIC Motor και Horizon Robotics. Ο αναπληρωτής υπουργός Βιομηχανίας της Κίνας, Xin Guobin μίλησε επίσης στο συνέδριο μπροστά σε περίπου 500 συμμετέχοντες.

Ήταν η πρώτη φορά που το WNEVC πραγματοποιήθηκε εκτός Κίνας, μετά από τέσσερις διοργανώσεις στην ασιαστική χώρα. Όπως ανέφερε η ανακοίνωση του συνεδρίου, η συνεργασία μεταξύ Κίνας και Γερμανίας στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι μακροχρόνια και σε βάθος. Το 2022, ο ρυθμός διείσδυσης της αγοράς NEV στην Κίνα και τη Γερμανία έχει ξεπεράσει το 20%, εισερχόμενος σε ένα νέο στάδιο επιταχυνόμενης ανάπτυξης προσανατολισμένη στην αγορά.

Ο CEO του Ομίλου Volkswagen, Oliver Blume, δήλωσε ότι ο γερμανικός κολοσσός θέλει να είναι στην πρώτη τριάδα της Κίνας για τον συνολικό όγκο των πωλήσεων. Θέλει επίσης η Volkswagen να παραμείνει η διεθνής μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο. Το Automotive News Europe, αναφέρει ότι η Volkswagen φέτος είναι πιθανό να χάσει την πρώτη θέση στις πωλήσεις στην Κίνα από την BYD.

‘Η Κίνα για εμάς είναι ένα γυμναστήριο», είπε ο κ. Blume στο συνέδριο. “Πρέπει να γυμναζόμαστε σκληρότερα και πιο γρήγορα για να συμβαδίσουμε με τη δυναμική της αγοράς. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε δυνατοί”.

Ο κ. Zipse της BMW αξιοποίησε την παρουσία του στο συνέδριο για να καλέσει την Κίνα να επεκτείνει το δίκτυο παροχής υδρογόνου στα αυτοκίνητα στις αστικές περιοχές και να αποσαφηνίσει τα δημόσια πρότυπα φόρτισης για να ενθαρρύνει την υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους οδηγούς.

“Τα ίδια κίνητρα πολιτικής για την ηλεκτροκίνηση χρειάζονται και για το υδρογόνο για να αξιοποιηθεί αυτή η σημαντική ανακάλυψη”, πρόσθεσε.

Τα στελέχη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ανησυχούν ότι η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων οχημάτων εσωτερικής καύσης έως το 2035, σε συνδυασμό με τη σχετικά ανοιχτή εμπορική πολιτική, δίνει το προβάδισμα στους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν το  πλεονέκτημα των κυρίαρχων κατασκευαστών μπαταριών της Κίνας.

Η Hildegard Mueller, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), ανέφερε στο συνέδριο ότι από το 2023 έως το 2027 οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές της χώρας θα επενδύσουν συνολικά 250 δισ. ευρώ για την ηλεκτροκίνηση. Είπε επίσης ότι η απεξάρτηση Γερμανίας και Κίνας δεν είναι πρακτική.

Όπως ανέφερε το Reuters, από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετέχουν στην γερμανική έκθεση, το 41% είναι από την Ασία, ενώ ο αριθμός κινεζικών μαρκών που διαθέτουν περίπτερο είναι διπλάσιος σε σύγκριση με την προηγούμενη έκθεση.

Στελέχη της κινεζικής αγοράς, ο Wang Chuanfu της BYD, ο πρόεδρος της CATL, Robin Zeng και ο Brian Gu της Xpeng κάλεσαν τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να οικοδομήσουν περισσότερες συνεργασίες με τους κινέζους ανταγωνιστές τους.

Ο Wan Gang, ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος γνωστός ως “πατέρας των EV” της Κίνας, χρησιμοποίησε τη σκηνή του Μονάχου για να ενισχύσει το μήνυμα ότι η διεθνής συνεργασία είναι ο καλύτερος δρόμος.

«Διεθνής συνεργασία» σήμαινε παλαιότερα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που χρησιμοποιούσαν Κινέζους κατασκευαστές ως κατώτερους συνεργάτες για να αποκτήσουν πρόσβαση στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, επισημαίνει το Reuters. Τώρα, η Volkswagen, η BMW και η Mercedes αγωνίζονται να φτάσουν στην Κίνα και να αποφύγουν να χάσουν περισσότερο μερίδιο από κινεζικές μάρκες στην εγχώρια αγορά τους.

Είναι σαφές, σημείωσε το Bloomberg ότι “η πόρτα έχει μείνει ανοιχτή για τον διεθνή ανταγωνισμό, τόσο εντός όσο και εκτός της έκθεσης”.

“Πολλοί ευρωπαίοι καταναλωτές που λένε, ‘το επόμενο αυτοκίνητό μου θα είναι EV’, δυσκολεύονται να βρουν λύση στις ιστορικές μάρκες τους, οπότε η λίστα αγορών έχει ανοίξει τελείως», δήλωσε στο Bloomberg TV ο Σπύρος Φωτεινός, επικεφαλής της Zeekr στην Ευρώπη, που ανήκει στην κινεζική Geely. “Αν προσφέρεις πρόταση αξίας σωστή για αυτόν τον καταναλωτή, υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία”.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ, Bloomberg και Reuters

Φωτογραφία: IAA Mobility 2023

Προηγούμενο άρθροΤο καινούργιο Renault Scenic E-Tech Electric
Επόμενο άρθρο“Charge Around The Globe” με το ηλεκτρικό Ford Explorer