Volvo Trucks: χρησιμοποιεί χάλυβα χωρίς ορυκτά

H Volvo Trucks είναι ο πρώτος κατασκευαστής φορτηγών στον κόσμο που χρησιμοποιεί χάλυβα που παράγεται χωρίς ορυκτά στα φορτηγά της.

Ο χάλυβας παράγεται από τη σουηδική εταιρεία χάλυβα SSAB και τα βαρέως τύπου ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo θα είναι τα πρώτα που θα τον περιλαμβάνουν.

Ο χάλυβας της SSAB παράγεται με μια εντελώς νέα τεχνολογία, βασισμένη στο υδρογόνο. Το αποτέλεσμα είναι πολύ μικρότερες επιπτώσεις στο κλίμα σε σχέση με τον συμβατικά παραγόμενο χάλυβα. Η εισαγωγή του χάλυβα σε μικρή κλίμακα στα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά της Volvo θα ξεκινήσει το τρίτο τρίμηνο του 2022.

“Θα αυξήσουμε τη χρήση υλικών χωρίς ορυκτά σε όλα τα φορτηγά μας, όχι μόνο κατά τη λειτουργία – αλλά και όσον αφορά τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται”, δήλωσε η Jessica Sandström, Senior Vice President Product Management της Volvo Trucks.

Ο πρώτος χάλυβας που θα παραχθεί με υδρογόνο θα χρησιμοποιηθεί στις ράγες του πλαισίου του φορτηγού, τη ραχοκοκαλιά του φορτηγού πάνω στην οποία τοποθετούνται όλα τα υπόλοιπα κύρια εξαρτήματα. Καθώς η διαθεσιμότητα του χάλυβα χωρίς ορυκτά αυξάνεται, θα εισαχθεί και σε άλλα μέρη του φορτηγού.

Το 90% ενός φορτηγού Volvo μπορεί να ανακυκλωθεί

Σήμερα, περίπου το 30% των υλικών σε ένα νέο φορτηγό Volvo προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά. Και έως και το 90% του φορτηγού μπορεί να ανακυκλωθεί στο τέλος της ζωής του.

“Προσπαθούμε συνεχώς να ελαχιστοποιούμε περαιτέρω το κλιματικό μας αποτύπωμα. Κινούμαστε επίσης προς μια μεγαλύτερη κυκλικότητα τόσο στις δραστηριότητές μας όσο και στα φορτηγά μας”, πρόσθεσε η Jessica Sandström.

Ο Όμιλος Volvo συνεργάζεται με την SSAB για χάλυβα χωρίς ορυκτά από το 2021. Το πρώτο μηχάνημα, ένας φορέας φορτίου κατασκευασμένος από χάλυβα χωρίς ορυκτά, παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2021. Ο χάλυβας χωρίς ορυκτά θα αποτελέσει σημαντικό συμπλήρωμα του παραδοσιακού και ανακυκλωμένου χάλυβα που χρησιμοποιείται στα φορτηγά της Volvo.

Η Volvo Trucks έχει δεσμευτεί στη συμφωνία του Παρισιού και στην επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην αλυσίδα αξίας το αργότερο μέχρι το 2040.

Προηγούμενο άρθροFord, Volvo, Leaseplan και άλλοι ζητούν απαγόρευση των ICE το 2035
Επόμενο άρθροH ευρωπαϊκή έκδοση του νέου Jeep Grand Cherokee 4xe