Το Volkswagen Group ανακοίνωσε τα αποτελέσματα 9μηνου 2023, με βελτωμένο λειτουργικό κέρδος, όγκο πωλήσεων και έσοδα από πωλήσεις των βασικών του οχημάτων, ωστόσο το αυξημένο κόστος προϊόντων και οι διακοπές στην παραγωγή επέδρασαν στα κέρδη.
Το Brand Group Core του Volkswagen Group επέκτεινε τη συνεργασία μεταξύ μαρκών το πρώτο 9μηνο του 2023. Περαιτέρω συνέργειες και αποτελέσματα κλίμακας αξιοποιήθηκαν μέσω πειθαρχημένων επενδύσεων και αυξημένης αποδοτικότητας κόστους μεταξύ των μαρκών Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra και Volkswagen Commercial Vehicles. Υπήρξε μια ελαφρά αύξηση στη συνολική αποτελεσματικότητα του Ομίλου – ωστόσο, οι αρνητικοί παράγοντες, όπως οι διακοπές στην παραγωγή που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες στη Σλοβενία είχαν αντίκτυπο στις επιδόσεις.
Ο Thomas Schäfer, μέλος του ΔΣ του Volkswagen Group, υπεύθυνος για το Brand Group Core, δήλωσε: «Συνολικά, τα αποτελέσματα του Brand Group Core δείχνουν ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο, αλλά έχουμε ακόμα πολλές δυνατότητες – στις μεμονωμένες μάρκες και ως όμιλος. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με την τρέχουσα κερδοφορία μας – εδώ απαιτείται αποφασιστική αντιμετώπιση. Η μόνη πραγματική απάντηση στο δύσκολο περιβάλλον και στον θεμελιώδη τεχνολογικό μετασχηματισμό είναι η ακόμη στενότερη συνεργασία μεταξύ των μαρκών μας. Δημιουργούμε τον χώρο που απαιτείται για τις απαραίτητες επενδύσεις στο μέλλον μέσω συνεργειών, ομαδοποιώντας τις ικανότητες και με τα προγράμματα αποτελεσματικότητάς μας. Οι στόχοι, οι προτεραιότητες και οι ευθύνες εντός του ομίλου έχουν τεθεί σε ισχύ, τώρα μεταβάλουμε έναν άλλον άξονα, την κοινή υλοποίηση».
Οι επιδόσεις του Brand Group Core από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του 2023 αντικατοπτρίζει τη σύγκλιση των πέντε μαρκών. Τα λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία βελτιώθηκαν κατά 34% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τα 4,99 δισ. ευρώ (2022: 3,72 δισ.). Οι καθαρές ταμειακές ροές βελτιώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2022: 1,86 δισ.) και αυξήθηκαν στα 3,57 δισ. ευρώ. Η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων (4,9% πριν από τα ειδικά στοιχεία) αυξήθηκε μόνο κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες (2022: 4,6%) λόγω αντισταθμιστικών αποτελεσμάτων. Τα έσοδα από τις πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24% στα 101,06 δισ. ευρώ (2022: 81,36 δισ.).
Ενώ οι συνέργειες και η διαχείριση κόστους είχαν θετικό αντίκτυπο στις χρηματοοικονομικές επιδόσεις, ο όμιλος ανέφερε επίσης αυξημένες πωλήσεις σε όγκο (+21%) με σύνολο 3,57 εκατ. οχημάτων (2022: 2,96 εκατ.οχήματα), που οφείλεται σε συνολική άνοδο της ζήτησης. Ο όμιλος σημείωσε επίσης αύξηση παραδόσεων: 4,82 εκατομμύρια μονάδες παραδόθηκαν τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, αύξηση 9,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους (2022: 4,41 εκατ. οχήματα). Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ο κλάδος αντιμετωπίζει επί του παρόντος μια γενική απροθυμία αγοράς BEV, επισημαίνει το Volkswagen Group. Η συνολική τάση της αγοράς ήταν κατώτερη των προσδοκιών.
Ο Patrik Andreas Mayer, CFO της μάρκας Volkswagen και υπεύθυνος οικονομικών για το Brand Group Core, δήλωσε: «Τα αποτελέσματά μας μετά από εννέα μήνες επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα του νέου μοντέλου διοίκησης στο Brand Group Core. Έχουμε εντοπίσει τους μοχλούς και είμαστε στο σωστό δρόμο για να βελτιώσουμε την απόδοσή μας βήμα προς βήμα. Με την αποτελεσματική διαχείριση κόστους, στοχεύουμε σε απόδοση πωλήσεων για ολόκληρο το έτος που είναι υψηλότερη της προηγούμενης χρονιάς, παρά τις απροσδόκητες προκλήσεις του τρίτου τριμήνου. Ο μακροπρόθεσμος στόχος μας για τη λειτουργική απόδοση των πωλήσεων του Brand Group Core παραμένει αμετάβλητος στο φιλόδοξο 8%».
Brand Group Core | ΙΑΝ – ΣΕΠ 2023 | ΙΑΝ – ΣΕΠ 2022 | ΜΕΤ 23/22 |
Μονάδες (οχήματα) | 3.574.700 | 2.957.400 | +21% |
Εσοδα πωλήσεων (δισ. ευρώ) | 101,060 | 81,356 | +24% |
Λειτουργικό κέρδος πριν από ειδικά στοιχεία (δισ. ευρώ) | 4,985 | 3,720 | +34% |
Λειτουργική απόδοση πωλήσεων πριν από ειδικά στοιχεία | 4,9% | 4,6% | +0,3%-μονάδες |
Καθαρές ταμιακές ροές (δισ. ευρώ) | 3,573 | 1,855 | +92,7% |
Η συνολική επίδοση του Brand Group Core αποδίδεται επίσης στη συστηματική ανάπτυξη των μεμονωμένων μαρκών Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra και Volkswagen Commercial Vehicles.
Οι διακοπές στην παραγωγή λόγω μειωμένης διαθεσιμότητας εξαρτημάτων και σημαντικά υψηλότερου κόστους προϊόντος είχαν αξιοσημείωτο αρνητικό αντίκτυπο στα λειτουργικά κέρδη του τρίτου τριμήνου της μάρκας Volkswagen, ύψους 2,13 δισ. ευρώ (Γ’ 3μηνο 2022: 2,46 δισ. ευρώ). Κατά συνέπεια, η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων πριν από τα ειδικά στοιχεία για το τρέχον έτος ήταν 3,4% – 1,4 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ταυτόχρονα, ο κλάδος αντιμετωπίζει μια γενική απροθυμία αγοράς οχημάτων μπαταρίας. Η συνολική τάση της αγοράς σε αυτόν τον τομέα ήταν κατώτερη των προσδοκιών. Η μάρκα Volkswagen αύξησε τις πωλήσεις μονάδων κατά 19% συνολικά στα τρία πρώτα τρίμηνα. Το σημερινό μερίδιο για τη μάρκα φέτος είναι 2,24 εκατομμύρια οχήματα, σε σύγκριση με 1,88 εκατομμύρια κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 22% από 52,03 δισ. ευρώ το πρώτο 9μηνο του 2022 σε 63,40 δισ. ευρώ την ίδια περίοδο του 2023.
Η Škoda Auto κατέγραψε συνεχή ανάπτυξη τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους και ανέφερε θετικά αποτελέσματα σε όλους τους βασικούς δείκτες απόδοσης. Στα 1,26 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία αυξήθηκαν κατά 47,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ η απόδοση των πωλήσεων αυξήθηκε στο 6,4% (2022: 5,6%). Η ισχυρή τάση στον όγκο πωλήσεων του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου Enyaq (+47,6%) ήταν ένας σημαντικός παράγοντας αυτής της θετικής εξέλιξης. Η Škoda παρέδωσε 777.500 οχήματα παγκοσμίως (+20,5%) την υπό εξέταση περίοδο.
Με 454.300 οχήματα, η Seat/Cupra κατέγραψε απότομη αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 36,5% το 9μηνο του 2023. Στα 501 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία ήταν 512 εκατ. ευρώ υψηλότερα από τη συγκρίσιμη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η απόδοση των πωλήσεων ήταν 4,6% (2022: -0,1%). Τα έσοδα πωλήσεων αυξήθηκαν στα 10,84 δισ. ευρώ, 38,6% υψηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία παρουσίασε το καλύτερο τρίτο τρίμηνο που είχε ποτέ.
Η Volkswagen Commercial Vehicles (VWN) συνέχισε επίσης συστηματικά τη θετική επιχειρηματική της ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 32% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους σε 312.600 οχήματα (2022: 236.800). Όλες οι περιοχές του κόσμου όπου δραστηριοποιείται η VWN κατέγραψαν αύξηση σε ετήσια βάση. Οι πωλήσεις του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Buzz αυξάνονταν σταθερά με αποτέλεσμαμερίδιο BEV 6,5% το τρίτο τρίμηνο του 2023. Τα έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 40% στα 11,1 δισ. ευρώ (2022: 7,96 δισ. ευρώ). Τα λειτουργικά κέρδη πριν από τα ειδικά στοιχεία αυξήθηκαν στα 672 εκατ. ευρώ ως αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων συστηματικών προσπαθειών βελτίωσης κόστους και αποτελεσματικότητας, και ως εκ τούτου ήταν 88,4% υψηλότερα από τη συγκρίσιμη περίοδο του 2022 (356 εκατ. ευρώ). Έτσι, η απόδοση των πωλήσεων ανέβηκε περαιτέρω στο 6%, σημειώνοντας αισθητή αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος (4,5%).