Λέει πολλά για τις απαιτήσεις τις αγοράς αυτοκινήτου η διοργάνωση από την Volkswagen δημοσιογραφικής παρουσίασης για τα τρία πολυθέσια επιβατικά Multivan, Caravelle και ID.Buzz.

Θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν και mini buses καθώς έχουν έναν σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό (μπορούν να χρησιμοποιηθούν στον χώρο του τουρισμού και γενικότερα από επιχειρήσεις για μεταφορά προσώπων).

Όπως επίσης λέει πολλά και το γεγονός ότι τα δύο τελευταία από αυτά είναι διαθέσιμα και σε κλειστές εκδόσεις panel-van (Transporter και ID.Buzz Cargo).

Έχουμε λοιπόν α) το Multivan (που προσφέρεται και ως California) με το πολλαπλώς διαμορφώσιμο εσωτερικό (συρόμενα και αφαιρούμενα καθίσματα που τοποθετούνται ποικιλοτρόπως), β) το Caravelle (επιβατική έκδοση του Transporter) και γ) το πλήρως ηλεκτρικό ID.Buzz. To μεγάλο δε νέο της παρουσίασης αφορά τα Multivan/California: πρόκειται για το νέο plug in υβριδικό σύστημα “eHybrid 4MOTION” (245PS/350Nm) με ηλεκτρική αυτονομία έως 95 χλμ. και πίσω ηλεκτροκινητήρα που εξασφαλίζει την τετρακίνηση.

Tα τρία Volkswagen είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα στις παρακάτω εκδόσεις: ● California 2.0 TDI 79.500 € ● California Ocean PHEV 245PS 4MOTION 87.000 € ● MULTIVAN PHEV 245PS 4MOTION από 70.000 € ● ID BUZZ MORE: 58.000 € ● ID BUZZ PLUS: 66.500 € ● TRANSPORTER 110PS Manual: 38.800 € ● TRANSPORTER 150PS MT: 41.200 € (διαθέσιμο και 8-Auto 150PS & 180PS 4Motion, από 43.200 έως 47.900 με κοντό μεταξόνιο-υπάρχει και μακρύ).

Σημειώνουμε ότι το δικό του ενδιαφέρον έχει το σύστημα Flexpole, για το οποίο μας μίλησαν οι άνθρωποι της Volkswagen, που προσφέρει ταχεία φόρτιση DC (έως 130 kW) χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το ηλεκτρικό δίκτυο, καθώς πρόκειται για ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες που φορτίζει με «απλό» εναλλασσόμενο ρεύμα.

Πιο αναλυτικά,

Multivan / California

Το Multivan είναι το πρώτο VW Bus που βασίζεται στην σπονδυλωτή πλατφόρμα “MQB” του Ομίλου Volkswagen – στοιχείο που μεταξύ άλλων επέτρεψε και την υιοθέτηση της πρώτης γενιάς plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης (eHybrid) . Στην αρχική του μορφή το Multivan eHybrid διέθετε κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όμως, τον Νοέμβριο του 2024, η Volkswagen Commercial Vehicles αντικατέστησε αυτό το σύστημα κίνησης με το νέο eHybrid 4MOTION.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Multivan μετατρέπεται, στην καθημερινή ζωή, σε ένα ηλεκτρικό μίνι λεωφορείο: Το plug-in υβριδικό σύστημα τετρακίνησης 180 kW/245 PS1 (ισχύς συστήματος) με την μπαταρία 19,7 kWh (καθαρή) διαθέτει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία έως και 95 χιλιόμετρα. Συμπληρώνει δε το υβριδικό Multivan τις δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις με: α) έναν turbodiesel (TDI) με 110 kW/150 PS2 και β) έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα (TSI) με 150 kW/204 PS2. Το plug-in υβριδικό σύστημα τετρακίνησης διατίθεται επίσης σε συνδυασμό και με το California, ενώ ως eHybrid 4MOTION, και τα δύο μοντέλα έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα: είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρικό στατικό κλιματισμό ως στάνταρ. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ψύξη, τον αερισμό και τη θέρμανση των δύο VW Buses. Το κλιματιστικό τροφοδοτείται με ενέργεια είτε μέσω της μπαταρίας υψηλής τάσης είτε μέσω της τροφοδοσίας από το δίκτυο κατά τη φόρτιση, προκειμένου να διασφαλίζονται ευχάριστες θερμοκρασίες στο εσωτερικό πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να εξοικονομείται ενέργεια από την μπαταρία κατά την οδήγηση.

Η βασική έκδοση έχει χώρο φόρτωσης έως 1.844 λίτρα (1.850 λίτρα με πανοραμική ηλιοροφή). Στην προαιρετική έκδοση με αυξημένο μεταξόνιο, αυτή αυξάνεται στα 2.171 λίτρα. Τέλος, ως όχημα μεταφοράς: κατά τη μετακόμιση σε νέα φοιτητική εστία ή για ψώνια στο κατάστημα επίπλων, το Multivan μπορεί να μεταφέρει έως 4.053 λίτρα με δύο άτομα στο όχημα.

Transporter και Caravelle

Το Transporter διατίθεται με οκτώ διαφορετικές εκδόσεις συστήματος κίνησης. Τρεις τετρακύλινδροι κινητήρες TDI 2,0 λίτρων αποτελούν την τεχνική βάση: αποδίδουν 81 kW/110 PS, 110 kW/150 PS και 125 kW/170 PS αντίστοιχα. Τα μοντέλα TDI από 110 kW και άνω μπορούν να παραγγελθούν με τετρακίνηση (4MOTION). Στην περίπτωση της plug in υβριδικής έκδοσης (eHybrid) η ισχύς του συστήματος είναι 171 kW/232 PS, ενώ τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα e-Transporter μπορούν να διαμορφωθούν σε τέσσερα επίπεδα ισχύος με 85 kW/115 PS, 100 kW/136 PS, 180 kW/245 PS και 210 kW/286 PS (e-Caravelle από 100 kW).

Στη βασική τους έκδοση, τα Transporter και Caravelle έχουν μήκος 5.050 mm, που αντιστοιχεί σε αύξηση 146 mm σε σύγκριση με τον προκάτοχό τους. Ταυτόχρονα, το κοντό μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 97 mm στα 3.100 mm, ενώ το προαιρετικό μακρύ μεταξόνιο έχει φτάσει τα 3.500 mm. Το συνολικό μήκος σε αυτή την περίπτωση είναι 5.450 mm.

ID.Buzz και ID.Buzz Cargo

H Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα έχει τοποθετήσει στα ID.Buzz Pro και ID.Buzz Cargo, από το 2024, και μετά ένα πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης με ισχύ 210 kW/286 PS4 και μια νέα μπαταρία 79 kWh (καθαρή χωρητικότητα). Αυτή η μονάδα καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και έτσι αυξάνει την αυτονομία. Το ID.Buzz Pro κυκλοφορεί επίσης στην αγορά από το 2024 με εκτεταμένο μεταξόνιο, περισσότερο χώρο και μια νέα μπαταρία 86 kWh (καθ. Χωρητ.). Όλες οι εκδόσεις των 210 kW διαθέτουν κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι νέες εκδόσεις Freestyle και Pure με κίνηση στους πίσω τροχούς με 125 kW/170 PS6 ολοκληρώνουν το κάτω άκρο της γκάμας. Διαθέτουν μπαταρία 59 kWh (καθαρή).

Τη γκάμα συμπληρώνει το τετρακίνητο ID. Buzz GTX με 250 kW (340 PS) που παρουσιάστηκε επίσης το 2024 και έχει την απολύτως μεγαλύτερη ισχύ από οποιοδήποτε άλλο VW Bus και υψηλή ικανότητα ρυμούλκησης. Το ID. Buzz GTX προσφέρεται και με τις δύο εκδόσεις μεταξόνιου: α) με κανονικό μεταξόνιο (NWB: 2.989 mm / μήκος: 4.712 mm) και μπαταρία 79 kWh, β) με μακρύ μεταξόνιο (LWB: 3.239 mm / μήκος: 4.962 mm) και μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh. Σημειώστε ότι το σύστημα τετρακίνησης 250 kW είναι επίσης διαθέσιμο για το ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION.

Προηγούμενο άρθροΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025: Πέρασε στην Ιστορία – Νικητής ο Εσθονός Ott Tanak με Hyundai i20 N Rally1 (εικόνες)
Επόμενο άρθροΓιατί η Γαλλία θέλει να καταργήσει τις Ζώνες Χαμηλών Εκπομπών;