
Η BMW δηλώνει ότι το πρώτο της μοντέλο βασισμένο στη Neue Klasse, το iX3, είναι ένα «πραγματικό» software-defined όχημα (SDV).
Η αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV, με αυτονομία έως 800 χλμ., στις 5 Σεπτεμβρίου, πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου IAA του Μονάχου, που ανοίγει σήμερα 8 Σεπτεμβρίου.
«Η Neue Klasse είναι το μεγαλύτερο μελλοντοστραφές μας έργο και σηματοδοτεί ένα τεράστιο άλμα προς τα εμπρός όσον αφορά τις τεχνολογίες, την οδηγική εμπειρία και τον σχεδιασμό», δήλωσε σε ανακοίνωση ο διευθύνων σύμβουλος του BMW Group, Oliver Zipse. «Σχεδόν όλα σε αυτό είναι καινούρια, αλλά ταυτόχρονα πιο BMW από ποτέ».
Ο Zipse υπογράμμισε ότι το iX3 εγκαινιάζει «μια νέα εποχή για την BMW», επειδή «επιτυγχάνει την τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε hardware και software».
Το BMW iX3 με 4 υπερ-υπολογιστές υψηλών επιδόσεων
Η BMW χαρακτηρίζει το iX3 πρώτο της software-defined όχημα, επειδή διαθέτει τέσσερις «υπερ-εγκεφάλους».
Οι τέσσερις αυτοί υπερ-υπολογιστές συγκεντρώνουν την υπολογιστική τους ισχύ για τη δυναμική οδήγησης, την αυτόνομη οδήγηση, το infotainment, καθώς και βασικές και άνετες λειτουργίες.
Η ισχύς επεξεργασίας στον «υπερ-εγκέφαλο» για την αυτόνομη οδήγηση είναι 20 φορές μεγαλύτερη από την τρέχουσα γενιά iX3, δήλωσε η BMW. Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί του iX3 «μπορούν να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι για μεγάλα χρονικά διαστήματα».
Αν και το iX3 είναι τεχνικά ικανό για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3, δεν θα προσφέρεται αρχικά, κυρίως επειδή η οδήγηση «hands-off, eyes-off» δεν επιτρέπεται ακόμη σε μεγάλο μέρος του κόσμου.
Η νέα αρχιτεκτονική λογισμικού του iX3 μπορεί να αναβαθμίζεται συνεχώς, ενσωματώνοντας νέες λειτουργίες, περιλαμβανομένων και χαρακτηριστικών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).
Ένα από τα παράπονα για τα νέα αυτοκίνητα είναι ότι οι ενημερώσεις over-the-air (OTA) συχνά διαρκούν ώρες. Η BMW διαβεβαίωσε ότι αυτό δεν θα ισχύει για το iX3, υποσχόμενη ότι ακόμα και οι πιο εκτεταμένες ενημερώσεις θα διαρκούν το πολύ 20 λεπτά.
Ο «υπερ-εγκέφαλος» της δυναμικής οδήγησης, που είναι υπεύθυνος για το σύστημα κίνησης, τα φρένα, την ανάκτηση ενέργειας και τις λειτουργίες διεύθυνσης, επεξεργάζεται πληροφορίες έως και 10 φορές ταχύτερα από τις συμβατικές μονάδες ελέγχου.
Με τα μοντέλα Neue Klasse, που ενσωματώνουν τη νέα ηλεκτρονική και λογισμική αρχιτεκτονική, η BMW δηλώνει ότι οχήματα όπως το iX3 θα αποκτήσουν νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας.
Παραδείγματα:
- εντολές εξ αποστάσεως, όπως αποστολή προορισμών πλοήγησης, εκτελούνται σχεδόν σε πραγματικό χρόνο,
- η ταχύτητα φόρτισης μπορεί να παρακολουθείται ζωντανά μέσω της εφαρμογής My BMW,
- οι χρήστες μπορούν να προγραμματίζουν χρονικά διαστήματα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται χαμηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας.
Τι είναι ένα Software-Defined Vehicle;
Τα SDVs διαθέτουν ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που επιτρέπει αλλαγές και αναβαθμίσεις καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους, κυρίως μέσω OTA ενημερώσεων. Δίνεται η δυνατότητα ενσωμάτωσης νέων εφαρμογών που βελτιώνουν τη λειτουργία και τις δυνατότητες του οχήματος.
Η BMW δεν είναι η μόνη που αυτοχαρακτηρίζει μοντέλα της ως SDVs. Η Volvo δηλώνει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά EX90 και ES90 ανήκουν επίσης σε αυτή την κατηγορία.
Ωστόσο, επειδή δεν υπάρχουν διεθνώς αποδεκτά κριτήρια για τον χαρακτηρισμό ενός οχήματος ως SDV, ο αντιπρόεδρος έρευνας της Gartner, Pedro Pacheco, σημειώνει ότι ο όρος είναι ασαφής. Ενώ επαίνεσε το iX3 της Neue Klasse ως πιο «software-defined» από τον προκάτοχό του, πρόσθεσε ότι για την BMW «ήταν μια κίνηση αναγκαία για να καλύψει το χαμένο έδαφος».
Η BMW κατατάχθηκε 14η ανάμεσα σε 24 αυτοκινητοβιομηχανίες που αξιολογήθηκαν από την Gartner έως τον Ιούλιο 2025, με βάση τα βήματα για τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, δίνοντας έμφαση στην ικανότητα εμπορικής αξιοποίησης του λογισμικού.
Η Tesla κατέλαβε την 1η θέση στο Gartner 2025 Digital Automaker Index, ακολουθούμενη από τις κινεζικές Nio και Xiaomi.
Ο Pacheco δήλωσε ότι πιθανόν θα χρειαστεί να φτάσουμε στο Gartner Index του 2027 για να αποτυπωθεί η επίδραση της νέας αρχιτεκτονικής λογισμικού της BMW στην κατάταξη, επειδή ο δείκτης επιβραβεύει τις εταιρείες που προσφέρουν την πιο προηγμένη τεχνολογία σε μεγάλη κλίμακα.
Παραγωγή του iX3: πρώτα στην Ευρώπη, μετά στην Κίνα
Η παραγωγή του iX3 θα ξεκινήσει το φθινόπωρο στο νέο εργοστάσιο της BMW στο Debrecen της Ουγγαρίας. Η πρώτη έκδοση θα είναι το iX3 50 xDrive, με κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας έως και 15,1 kWh/100 χλμ. και αυτονομία έως 805 χλμ.
Θα ακολουθήσουν και άλλες ηλεκτρικές εκδόσεις, μεταξύ των οποίων και μια βασική έκδοση εισαγωγικού επιπέδου.
Η διάθεση στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2026, ενώ στις ΗΠΑ το καλοκαίρι του 2026. Τότε η BMW θα ξεκινήσει και παραδόσεις iX3 που θα παράγονται στο εργοστάσιό της στο Shenyang, Κίνα.
Η τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη για το λανσάρισμα του iX3 50 xDrive θα είναι 68.900 ευρώ. Η βασική έκδοση που θα ακολουθήσει το 2026 θα ξεκινά από περίπου 60.000 ευρώ. Η τιμή εκκίνησης για τις ΗΠΑ δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά εκπρόσωπος της BMW είπε ότι θα ευθυγραμμίζεται με την αγορά.