Το τρίτο τρίμηνο του 2022 το 43% των πωλήσεων στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς ήταν επαναφορτιζόμενα (BEV και PHEV) και υβριδικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το τρίτο τρίμηνο του 2022 το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) αυξήθηκε περαιτέρω, αντιπροσωπεύοντας το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών BEV αυξήθηκαν περαιτέρω αντιπροσωπεύοντας πλέον το 11,9% των συνολικών ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ (από 9,8% το τρίτο τρίμηνο του 2021). Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα κέρδισαν επίσης μερίδιο αγοράς – αποτελώντας το 22,6% του συνόλου των πωλήσεων (από 21,2% το τρίτο τρίμηνο του 2021). Παρά τη μείωση του μεριδίου αγοράς τους, τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα οχήματα εξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, με συνδυασμένο μερίδιο 54,3%.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Το τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2022, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 3,3%, φτάνοντας τις 823.360 μονάδες. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων συρρικνώθηκε από 39,3% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε 37,8% φέτος. Ωστόσο, η βενζίνη παρέμεινε ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου στην ΕΕ.

Ομοίως, η ζήτηση πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 4,7% με πωλήσεις 360.596 μονάδων σε ολόκληρη την ΕΕ. Το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων ντίζελ μειώθηκε σχεδόν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα στο 16,5% των συνολικών πωλήσεων (από 17,5% το τρίτο τρίμηνο του 2021).

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) κατέγραψαν την ισχυρότερη ανάπτυξη όλων των τύπων καυσίμων (+22,0%), με ταξινομήσεις 259.449 μονάδων σε ολόκληρη την ΕΕ. Με εξαίρεση τη Δανία (-2,6%) και την Ιταλία (-35,0%), όλες οι αγορές της περιοχής συνέβαλαν σε αυτή τη θετική επίδοση. Τριψήφια αύξηση καταγράφηκε σε Κύπρο (+490,0%), Λετονία (+231,8%), Ρουμανία (+213,4%) και Βουλγαρία (+101,7%).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV), από την άλλη πλευρά, μειώθηκαν κατά 6,0% το τρίτο τρίμηνο του έτους, καθώς όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση. Η Ιταλία και η Γαλλία κατέγραψαν διψήφια μείωση (-22,2% και -14,3% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία και η Ισπανία σημείωσαν πιο μέτρια πτώση (-0,9% και -1,0%). Ως αποτέλεσμα αυτής της αρνητικής επίδοσης, τα PHEV έχασαν μερίδιο αγοράς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8,5% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων.

Με 492.011 μονάδες την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 6,9%. Το μερίδιο τους αυξήθηκε κατά 1,3 ποσοστιαία μονάδα – αποτελώντας το 22,6% της συνολικής αγοράς. Μεταξύ των μεγάλων αγορών της περιοχής, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-1,5%). Η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο (+20,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (+15,6%) και την Ισπανία (+11,3%).

Οι ταξινομήσεις οχημάτων φυσικού αερίου (NGV) στην ΕΕ υπέστησαν άλλη μια διψήφια μείωση (-52,4%), κυρίως λόγω της σημαντικής πτώσης στην Ιταλία (-71,2%) – τη μεγαλύτερη αγορά της περιοχής, που αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των σχετικών συνολικών ταξινομήσεων. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς των NGV μειώθηκε κατά το ήμισυ το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με υγραέριο υποχώρησαν κατά 9,5%, φτάνοντας τις 55.418 μονάδες, καθώς οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτού του τύπου καυσίμου παρουσίασαν πτώση: η Γαλλία (-14,9%) και η Ιταλία (-3,1%).

Στους πίνακες που ακολουθούν τα συγκεντρωτικά στοιχεία του εννεάμηνου 2022 ανά χώρα και είδος καυσίμου/ενέργειας.

Προηγούμενο άρθροBest Global Brands 2022, η Tesla πάλι ανεβαίνει
Επόμενο άρθροStellantis: Αύξηση 29% στα καθαρά έσοδα