Ο νέος φόρος άνθρακα της ΕΕ στα καύσιμα ντίζελ, βενζίνη και θέρμανσης (ETS2) θα μπορούσε να αποφέρει σχεδόν 300 δισ. ευρώ μεταξύ 2026 και 2032.

Η περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment (T&E) προτείνει τουλάχιστον το 50% των εσόδων του ETS2 να επιστρέφεται στα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα, ενώ το υπόλοιπο να επενδύεται σε πράσινες υποδομές. Η T&E ζητά επίσης μεταρρυθμίσεις στον Μηχανισμό Σταθερότητας της Αγοράς της ΕΕ (Market Stability Reserve) ώστε οι τιμές του ETS2 να διατηρούνται κοντά στα 55 ευρώ ανά τόνο CO₂.

Το νέο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS2) είναι μια ευκαιρία 300 δισ. ευρώ για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους πολίτες να απεξαρτηθούν από τα ορυκτά καύσιμα και το εισαγόμενο πετρέλαιο, σύμφωνα με νέα μελέτη της T&E.

Όπως επισημαίνει η οργάνωση, η επανεπένδυση σε πράσινες υποδομές και η στοχευμένη αναδιανομή των εσόδων μπορούν να στηρίξουν μια δίκαιη μετάβαση, με 50% έως 75% των εσόδων να δίνονται στα ευάλωτα νοικοκυριά μέσω χρηματοοικονομικής στήριξης. Από το 2027, η ΕΕ θα εφαρμόσει το νέο σύστημα εμπορίας εκπομπών (ETS2), το οποίο θα επιβάλλει τιμή άνθρακα στα καύσιμα ντίζελ, βενζίνη και θέρμανσης, επιπλέον του υφιστάμενου συστήματος για τις βιομηχανικές εκπομπές.

Αυτό θα επιβάλει ένα κόστος στον άνθρακα, δημιουργώντας ίσους όρους ανταγωνισμού υπέρ των καθαρότερων καυσίμων, υπογραμμίζει η T&E.

Προηγούμενο άρθροStellantis: Επικύρωση της τοποθέτησης Filosa στην ΕΓΣ της 18ης Ιουλίου
Επόμενο άρθροΝικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ: Συνέδριο της Nissan Europe 2025