Μια μικρή ομάδα μηχανικών από το τεχνικό κέντρο της Nissan στη Βαρκελώνη πήρε μέρος και τερμάτισε στο Ράλι Baja Aragon με ένα τροποποιημένο X-Trail e-4ORCE, που κινείται με το μοναδικό σύστημα e-POWER της Nissan.

Το X-Trail ολοκλήρωσε με επιτυχία το ράλι μετά από δύο κουραστικές ημέρες (27-28 Ιουλίου) κατά τις οποίες κάλυψε περισσότερα από 500 χιλιόμετρα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έδαφος. Το όχημα τροποποιήθηκε και προετοιμάστηκε από μια ομάδα επτά μηχανικών από το Nissan Technical Center Europe – Spain (NTCE-S) υπό την καθοδήγηση του Jonatan Gijón, από την ομάδα δυναμικής πλαισίου και του Cesar Fernández από την ομάδα ρύθμισης του συστήματος μετάδοσης κίνησης, που είναι και έμπειροι και άρτια εκπαιδευμένοι οδηγοί δοκιμών Nissan.

Το X-Trail μπήκε στην κατηγορία «Open», με σκοπό του χρόνου να συμμετάσχει στην κατηγορία «Stock», για οχήματα που βασίζονται σε τυπικές προδιαγραφές παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών.

«Είμαστε τόσο χαρούμενοι και περήφανοι που πετύχαμε τον στόχο μας στο Ράλι Baja Aragon, που ήταν απλώς να τερματίσουμε. Οι συνθήκες ήταν πολύ απαιτητικές – με υψηλές θερμοκρασίες και δύσκολο έδαφος. Το γεγονός ότι τερματίσαμε είναι μια μεγάλη αναγνώριση του e-POWER και του συστήματος τετρακίνησης με δύο μοτέρ e-4ORCE. Και είναι επίσης μια πίστη στο πάθος και την δέσμευση αυτής της μικρής ομάδας μηχανικών που δούλεψαν τόσο σκληρά για να πραγματοποιήσουν αυτήν την τρελή ιδέα», δήλωσε ο Miquel Sasot, Manager, Powertrain Group, NTCE-S.

Το μοναδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του X-Trail, με την ονομασία e-POWER, δεν είχε τροποποιηθεί σε σχέση με την έκδοση παραγωγής. Οι μόνες τροποποιήσεις για τον αγώνα Baja αφορούσαν το σύστημα ψύξης, την τοποθέτηση αναβαθμισμένης ανάρτησης, την τοποθέτηση roll cage, αγωνιστική δεξαμενή καυσίμου, απογυμνωμένο εσωτερικό και εγκατάσταση υποχρεωτικού εξοπλισμού ασφαλείας.

Η προετοιμασία του X-Trail για να συμμετάσχει στο Ράλι Baja Aragon ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023 ως ένα «έργο πάθους» αφού μια μικρή ομάδα μηχανικών που εδρεύει στο τεχνικό κέντρο της Nissan μελέτησε το X-Trail και το κινητήριο σύνολο του. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, είχε την δυνατότητα να αγωνιστεί σε έναν αγώνα ράλι.

«Στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης στη Nissan, δίνουμε μεγάλη αξία στο πνεύμα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. Ως εκ τούτου, όταν η ομάδα μας παρουσίασε τα αποτελέσματα της εργασίας της σχετικά με την τροποποίηση ενός e-POWER X-Trail, με το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης e-4ORCE, για να αγωνιστούμε σε ένα ράλι, ήμασταν πολύ θετικοί. Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να συμφωνήσουμε ότι αντιπροσώπευε μια εξαιρετική ευκαιρία για να δείξουμε πόσο αξιόπιστο είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης», δήλωσε ο David Moss, Senior Vice President, Region Research & Development, AMIEO της Nissan (Αφρική, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ευρώπη και Ωκεανία).

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά υβριδικά συστήματα, το e-POWER χρησιμοποιεί μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση των τροχών, με αποτέλεσμα μια ομαλή, απόκριση και γραμμική αίσθηση οδήγησης. Λειτουργώντας σε συνδυασμό με έναν προηγμένο κινητήρα βενζίνης που χρησιμοποιείται μόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, δεν χρειάζεται σύνδεση στην πρίζα. Συνολικά περισσότερες από 150.000 μονάδες οχημάτων εξοπλισμένα με e-POWER έχουν πουληθεί στην Ευρώπη μέχρι σήμερα.

Το X-Trail συνδυάζει το σύστημα e-POWER με το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης με δύο μοτέρ e-4ORCE της Nissan που παρέχει πρόσφυση και σίγουρη απόδοση σε όλες τις συνθήκες. Σχεδιασμένο για να λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, παρακολουθεί την πρόσφυση 1000 φορές το δευτερόλεπτο και προσαρμόζει συνεχώς την κατανομή ισχύος για να διασφαλίζει ότι το X-Trail παραμένει σταθερό σε όλες τις συνθήκες.

Αν και δεν είχε στόχο την διάκριση στον αγώνα, η μικρή ομάδα παθιασμένων μηχανικών της Nissan στη Βαρκελώνη ήταν τόσο πεπεισμένη για τις εξαιρετικές επιδόσεις και τη στιβαρότητα του συστήματος που αφιέρωσαν τα βράδια και τα Σαββατοκύριακά τους στην ανάπτυξη του σχεδίου για να μετατρέψουν το X-Trail της τυπικής παραγωγής σε αυτοκίνητο αγώνων.

«Στη Nissan, προκαλούμε τον εαυτό μας και ο ένας τον άλλον βάσει του «Defy Ordinary» – όπου αναζητούμε ενεργά τρόπους για να προχωρήσουμε παραπέρα, να είμαστε πιο τολμηροί και να αμφισβητούμε τις συμβάσεις. Η μικρή ομάδα στην Βαρκελώνη, που αναγνώρισε τις δυνατότητες του X-Trail e-POWER με το e-4ORCE, ενσάρκωσε αυτό το πνεύμα. Είμαστε χαρούμενοι και περήφανοι για αυτούς και το εξαιρετικό τους επίτευγμα στο Ράλι Baja Aragon», δήλωσε η Coralie Musy, Αντιπρόεδρος Περιοχής, Brand & Customer Experience.

 

Προηγούμενο άρθροΤα αποτελέσματα του 2023 για Aiglon, Kia Ελλάς, Volvo Cars Hellas
Επόμενο άρθροΕξηλεκτρισμένα, έξυπνα, εύκολα στη χρήση τα υβριδικά Opel