Ο Sir Paul Smith μετατρέπει ένα κλασσικό Mini σε ένα προσαρμοσμένο αυτοκίνητο που αποτελεί μέρος του project με την ονομασία MINI Recharged.

Η επιτομή του upcycling: ένα θρυλικό κλασικό αυτοκίνητο μεταμορφώνεται σε ένα επανασχεδιασμένο και εκσυγχρονισμένο ηλεκτρικό όχημα για οδήγηση μηδενικών ρύπων. Ο Sir Paul Smith, παλιός γνώριμος των φίλων της εμβληματικής βρετανικής μάρκας που δραστηριοποιείται πάνω από 50 χρόνια, είναι το δημιουργικό μυαλό που κρύβεται πίσω από αυτή τη συνεργασία. Η παρουσίαση του βιώσιμου αυτού project στο Salone Del Mobile 2022 στο Μιλάνο αποτέλεσε την τέλεια σκηνή για να φιλοξενήσει τον Sir Paul Smith και τον Oliver Heilmer, Επικεφαλής του τμήματος MINI Design, προκειμένου να συζητήσουν βιώσιμες προσεγγίσεις στο σχεδιασμό αυτοκινήτων.

Μόλις πέρσι το καλοκαίρι, ο Paul Smith παρουσίασε το MINI STRIP στο Σαλόνι Αυτοκινήτου (IAA) του Μονάχου: ένα απέριττο, βιώσιμο πρωτότυπο αυτοκίνητο. Το μοντέλο MINI Recharged του Paul Smith τώρα φέρνει ξανά στο προσκήνιο αυτή την ιδέα για να διερευνήσει τις δυνατότητες της βιώσιμης σχεδίασης. «Τρεις λέξεις περιγράφουν άριστα το συγκεκριμένο αυτοκίνητο: ποιότητα, βιωσιμότητα και λειτουργικότητα», εξηγεί ο σχεδιαστής.

«Αυτό το αυτοκίνητο επίσης σέβεται το παρελθόν», πρόσθεσε ο Paul Smith. Με αυτό το μοναδικό όχημα, ο Paul Smith αναθεωρεί ένα ακόμα πιο παλιό project που τον συνδέει με την MINI πάνω από 20 χρόνια: το 1998 δημιούργησε το MINI Paul Smith Edition, το οποίο κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό 1.800 αντιτύπων. Το πρωτότυπο αυτής της μοναδικής έκδοσης ήταν βαμμένο σε λαμπερό μπλε χρωματισμό εμπνευσμένο από ένα δείγμα ενός από τα αγαπημένα πουκάμισα του Paul Smith. Το νέο μοναδικό μοντέλο διατηρεί αυτή την αμίμητη, αξέχαστη απόχρωση, ενώ το κουτί της μπαταρίας σε lime green απόχρωση παραπέμπει σε μία χρωματική παλέτα από τη δεκαετία του 1990. Παρά την επανασχεδίαση, ωστόσο, ο αρχικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου παραμένει ίδιος.

Το project τιμά επίσης την κληρονομιά και τη διαχρονική σχεδίαση – ειδικότερα, το εμβληματικό έργο του Sir Alec Issigonis, δημιουργού του πρώτου Mini. «Όταν μετακομίζεις στο παλιό διαμέρισμα της θείας σου, από σεβασμό, δεν τα αλλάζεις όλα, αλλά το εκσυγχρονίζεις με κάποιο τρόπο» εξηγεί ο Smith. Ο Sir Alec Issigonis εξέλιξε το κλασικό Mini σε απάντηση στην πετρελαϊκή κρίση του 1959. Ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου, μέγιστη αξιοποίηση χώρου – αυτή ήταν η ιδέα που έπεισε εκατομμύρια ανθρώπους για πολλές δεκαετίες να επενδύσουν σε ένα Mini. Και αυτό εξακολουθεί εν μέρει να είναι υπεύθυνο για την επιτυχία της MINI σήμερα.

Η ανατρεπτικά απέριττη και βιώσιμη φιλοσοφία του MINI Strip συνεχίζεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Απαλλαγμένο σκόπιμα από διακοσμητικά εξαρτήματα, το κέλυφος του αμαξώματος με το γυμνό πάνελ του πατώματος κυριαρχεί στο εσωτερικό, με ρουστίκ πατάκια από πάνω του από ανακυκλωμένη ελαστική επένδυση. Εκτός από τα καινοτόμα υλικά που εξοικονομούν πόρους, η σχεδίαση του Paul Smith καταργεί ολόκληρα όργανα σε μερικά σημεία: ένας μαγνήτης δίπλα στο τιμόνι φιλοξενεί το smartphone, το οποίο, εκτός από το ταχύμετρο, αντικαθιστά σχεδόν όλα τα παλιά μπουτόν και τις λειτουργίες του ταμπλό. Το τιμόνι σε αυτό το αποκλειστικό μοντέλο μπορεί να αφαιρείται πλήρως για να διευκολύνει την πρόσβαση στο αυτοκίνητο – μία πρωτοποριακή λύση που ταυτόχρονα συμβολίζει την ευφυΐα και τη χιουμοριστική διάθεση του Paul Smith.

«Έχουμε κάνει ένα αυτοκίνητο της δεκαετίας του 1990 απολύτως κατάλληλο για τη σημερινή εποχή», είναι ο τρόπος που το περιγράφει ο σχεδιαστής. «Οι ιδέες δεν είναι ποτέ το πρόβλημα, τις βρίσκεις παντού. Η πρόκληση είναι να τις εφαρμόσεις. Εδώ όλα πήγαν κατ’ ευχήν. Ένα όνειρο έγινε πραγματικότητα», σχολίασε. Οι μηχανικοί της ‘Recharged Heritage Limited’ είναι επίσης υπεύθυνοι για την πραγματοποίηση αυτού του ονείρου. Ο νέος συνεργάτης της MINI μετέτρεψε το κλασικό Mini σε όχημα μηδενικών ρύπων εγκαθιστώντας έναν ηλεκτροκινητήρα 72-kilowatt. Η MINI ήδη προσφέρει διασκεδαστική οδήγηση μηδενικών ρύπων με το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper SE (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 17,6 – 15,2 kWh/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 0 g/km) και το MINI Cooper SE Countryman (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 2,1 – 1,7 l/100 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, 2,1 – 1,9 l/100 km κατά το πρότυπο NEDC, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 15,5 – 14,8 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP, 14,8 – 14,1 kWh/100 km κατά το NEDC, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 47 – 39 g/km κατά το WLTP, 48 – 44 g/km κατά το NEDC) με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και μελλοντικά θα είναι μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης του μοναδικού αυτού οχήματος στο Salone del Mobile 2022 στο Μιλάνο, ο εκθεσιακός χώρος του Paul Smith θα είναι βαμμένος στα εντυπωσιακά χρώματα του ‘MINI Recharged by Paul Smith’. Στο Salone del Mobile, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά το νέο μοντέλο καθώς και το περσινό MINI STRIP.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το MINI Recharged project και το νέο συνεργάτη ‘Recharged Heritage Limited’ θα αποκαλυφθούν σύντομα.

Προηγούμενο άρθροΗ “Arena del Futuro” θα λύσει το πρόβλημα φόρτισης;
Επόμενο άρθροΤο νέο Honda Civic e:HEV στο Milan Design Week