Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 4,3%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.
Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής σημείωσαν αύξηση: Ιταλία (+15,1%), Γερμανία (+6,1%) και Ισπανία (+2,2%). Αντίθετα, η Γαλλία σημείωσε πτώση 4,8% τον περασμένο μήνα.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας σχεδόν τις 5,7 εκατομμύρια μονάδες. Ωστόσο, ο όγκος ταξινομήσεων παραμένει σχετικά χαμηλός (-18%) σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Οι μεγαλύτερες αγορές της περιοχής παρουσίασαν θετικές αλλά μέτριες επιδόσεις: Ισπανία (+5,9%), Γερμανία (+5,4%), Ιταλία (+5,4%) και Γαλλία (+2,8%).
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Τον προηγούμενο μήνα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV) αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτου της ΕΕ, από 15,1% τον περσινό Ιούνιο. Ταυτόχρονα, τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους από 24,4% σε 29,5%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 47,1%, από 49,6%.
- Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τον Ιούνιο του 2024, οι ταξινομήσεις BEV μειώθηκαν κατά 1% στις 156.408 μονάδες, ενώ το συνολικό τους μερίδιο αγοράς έπεσε στο 14,4% από 15,1%. Παρά τη σημαντική ανάπτυξη στο Βέλγιο (+50,4%) και την Ιταλία (+117,4%), αυτές οι επιδόσεις δεν μπόρεσαν να αντισταθμίσουν τη διψήφια πτώση στις άλλες κορυφαίες αγορές: Γερμανία (-18,1%), Ολλανδία (-15%) και Γαλλία (-10,3%). Ως αποτέλεσμα, ταξινομήθηκαν συνολικά 712.637 καινούργια BEV το πρώτο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για μέτρια αύξηση 1,3% σε σχέση την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους και αντιπροσωπεύει το 12,5% της αγοράς.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) σημείωσαν ισχυρή πτώση 19,9% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Βέλγιο (-49,2%), Γαλλία (-21,7%) και Γερμανία (-3,4%). Τον Ιούνιο, τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 6,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,9% πέρυσι, με 66.482 μονάδες.
Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) ήταν η μόνη κατηγορία κινητήρων που σημείωσε ανάπτυξη αφού οι ταξινομήσεις τους αυξήθηκαν κατά 26,4% τον Ιούνιο στις 321.959 μονάδες. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτή την κατηγορία κατέγραψαν διψήφια αύξηση: Γαλλία (+34,9%), Ιταλία (+27,2%), Ισπανία (+23%) και Γερμανία (+16,5%). Αυτή η ανάπτυξη ώθησε το μερίδιο αγοράς υβριδικών-ηλεκτρικών στο 29,5%, από 24,4% τον Ιούνιο του 2023.
- Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ
Τον Ιούνιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σχετικά σταθερές, σημειώνοντας μείωση μόλις κατά 0,7%. Η πτώση σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,2%) και η Ισπανία (-7,5%) αντισταθμίστηκε από την ανάπτυξη στη Γερμανία (+12,1%) και την Ιταλία (+6,9%). Ως αποτέλεσμα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,4% της αγοράς, από 36,2% τον περσινό Ιούνιο. Παρόμοια επίδοση είχε και η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, με ελαφρά πτώση 0,9%, με αποτέλεσμα τον Ιούνιο 2024 να κατέχει μερίδιο αγοράς 12,7%. Ενώ η Γερμανία σημείωσε αύξηση 12,4%, μείωση παρατηρήθηκε σε άλλες μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-18,3%), η Γαλλία (-8,3%) και η Ισπανία (-2,1%).
ΜΑΡΚΕΣ
Κυρίαρχη μάρκα στην ευρύτερη περιοχή της ΕΕ και της ΕΖΕΣ παραμένει η Volkswagen με αμετάβλητο μερίδιο αγοράς 11% τον Ιούνιο και 10,4% το εξάμηνο από 10,6% το περσινό. Η Volkswagen ταξινόμησε 143.651 μονάδες τον περασμένο μήνα (+3,7%) και 714.063 το εξάμηνο (+1,8%). Δεύτερη η Toyota που αυξάνει σταθερά τις πωλήσεις της κατά 15,1% τον Ιούνιο και 15,2% το εξάμηνο, με 86.623 μονάδες και 486.202 αντιστοίχως. Το μερίδιο της Toyota αυξήθηκε στο 6,6% τον Ιούνιο (από 5,9%) και στο 7,1% το εξάμηνο (από 6,4%). Στην τρίτη θέση η Renault με 81.823 μονάδες τον Ιούνιο (+6,5%) και 6,2% μερίδιο αγοράς (από 6,1%) και 364.036 μονάδες την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2024 (+3,7%) και σταθερό μερίδιο αγοράς 5,3%.
Η BMW στην τέταρτη θέση αύξησε το μερίδιό της τον Ιούνιο στο 5,4% της αγοράς από 5,2%, με 70.499 μονάδες (+6,5%). Το εξάμηνο το μερίδιο της BMW την φέρνει στην τρίτη θέση, αφού διαμορφώθηκε στο 5,8% από 5,4% πέρυσι, με 397.851 μονάδες (+12,4%). Στην πέμπτη θέση η Škoda με 5,3% της αγοράς τον φετινό Ιούνιο, από 4,9% τον περσινό και 68.972 μονάδες (+10,8%). Η Škoda το εξάμηνο κατέλαβε το 5,5% της αγοράς (από 5,2%) που τη φέρνει στην τέταρτη θέση, με 380.627 μονάδες (+11,4%).
Στην έκτη θέση η Audi, που μείωσε το μερίδιο αγοράς της στο 5% από 5,7% πέρυσι, τόσο τον Ιούνιο, όσο και το εξάμηνο. Η Audi ταξινόμησε 64.917 μονάδες τον Ιούνιο (-10,3%) και 344.459 το εξάμηνο (-8,5%). Μικρή μείωση του μεριδίου της κατέγραψε και η Mercedes τον Ιούνιο με 4,7% από 4,8% και 61.493 μονάδες (+0,9%). Αντιστοίχως το εξάμηνο το μερίδιο της Mercedes διαμορφώθηκε στο 4,8% από 5,1% με 333.495 μονάδες (-0,3%).
Η Dacia στην όγδοη θέση αύξησε το μερίδιό της στο 4,6% τον Ιούνιο από 4,4% με 60.395 μονάδες (+8,6%), ωστόσο το μείωσε ελαφρώς το εξάμηνο στο 4,4% της αγοράς από 4,5% πέρυσι παρά την αύξηση των ταξινομήσεων της κατά 3,6% (305.713 μονάδες). Στην ένατη θέση η Peugeot με 57.023 μονάδες (-11,1%) μείωσε το μερίδιό της στο 4,3% τον Ιούνιο από 5,1% τον περσινό. Παρομοίως το εξάμηνο με 345.604 μονάδες (-3,1%) το μερίδιο της Peugeot διαμορφώθηκε στο 5% από 5,4% πέρυσι. Η κορυφαία δεκάδα κλείνει με την Hyundai που διατήρησε σταθερό μερίδιο 4,1%, τόσο τον Ιούνιο, όσο και το εξάμηνο. Η Hyundai πούλησε 53.127 μονάδες τον Ιούνιο (+2,3%) και 281.518 μονάδες την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου (+4%).
Στη δεύτερη δεκάδα τον Ιούνιο ακολουθούν κατά σειρά οι Kia με μερίδιο 3,7%, Tesla με 3,4%, Opel με 3,3%, Citroen με 3,3%, Fiat/Abarth με 2,9%, Ford με 2,9,% Volvo με 2,6% και σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 31,8%, MG με 2,4% και επίσης σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 23,1%, Nissan με 2,3% και Seat με 2%. Από αυτές οι Kia, Tesla, Opel και Ford κατέγραψαν πτώση συγκριτικά με τον περσινό Ιούνιο.