
Αύξηση 11,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους κατέγραψε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Ιούλιο, με 13.608 ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών (12.205 μονάδες το 2024).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 7μηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 ταξινομήθηκαν συνολικά 91.759 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 90.225 την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ήτοι αύξηση 1,7%.
Ιούλιος
2025 |
Ιούλιος
2024 |
Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.608 | 12.205 | 11,5% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.130 | 1.019 | 10,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 70 | 39 | 79,5% |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2024 |
Μεταβολή
2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά | 91.769 | 90.225 | 1,7% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
6.617 | 6.920 | -4,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 610 | 542 | 12,5% |
Γεγονός είναι ότι τα SUV συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, με το μερίδιό τους τον Ιούλιο να αυξάνεται στο 63,8% (Ιούλιος 2024: 59%). Κυρίαρχοι εδώ τα Β-SUV που κατέλαβαν το 36,6% της αγοράς, ακολουθούμενα από τα C-SUV (18,3%).
Καύσιμα: H βενζίνη δείχνει να χάνει έδαφος. Τον Ιούλιο, χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου έκανε μόλις το 27,2% των καινούργιων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν (Ιούλιος 2024: 33,5%).
Αντιθέτως, οι υβριδικές επιλογές κίνησης προέχουν με το μερίδιό τους να ανέρχεται σε 52,5% (Ιούλιος 2024: 44,8%). Δεν συμβαίνει το ίδιο με το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών που έπεσε από το 7,2% στο 4,5%.
Segment | Ιούλιος
2025 |
Ιούλιος
2024 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2024 |
Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 6,4% | 7,7% | -1,3 | 7,8% | 7,5% | +0,3 |
A-SUV | 1,9% | 3,9% | -2,0 | 2,5% | 4,5% | -2,0 |
(A TOTAL) | (8,3%) | (11,7%) | (-3,3) | (10,3%) | (11,9%) | (–1,6) |
B | 21,2% | 24,0% | -2,8 | 21,4% | 24,7% | -3,3 |
B-SUV | 36,6% | 29,6% | +6,9 | 35,0% | 32,4% | +2,6 |
(B TOTAL) | (57,8%) | (53,7%) | (+4,2) | (56,4%) | (57,2%) | (–0,7) |
C | 5,9% | 6,4% | -0,6 | 6,6% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV | 18,3% | 18,9% | -0,5 | 17,5% | 16,0% | +1,4 |
(C TOTAL) | (24,2%) | (25,3%) | (-1,1) | (24,0%) | (22,7%) | (+1,3) |
D | 0,9% | 1,4% | -0,4 | 1,0% | 1,6% | -0,6 |
D-SUV | 6,2% | 5,8% | +0,4 | 5,7% | 4,3% | +1,4 |
(D TOTAL) | (7,2%) | (7,2%) | (+0,0) | (6,7%) | (5,9%) | (+0,7) |
E | 0,0% | 0,1% | -0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,6%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,0 | 0,2% | 0,3% | -0,0 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,5%) | (-0,1) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,4% | 0,2% | +0,2 | 0,2% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,2% | 1,0% | +0,2 | 1,5% | 1,2% | +0,3 |
(SUV TOTAL) | (63,8%) | (59,0%) | (+4,8) | (61,3%) | (57,8%) | (+3,4) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Πτωτικά κινήθηκε και το πετρέλαιο από 6,2% σε 4,3%, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές ντίζελ πια στα νέα μοντέλα των εταιρειών.
Ας δούμε όμως πώς αναλύει τη συνολικότερη αγορά η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σύμφωνα με τα συγκεντρωτικά στοιχεία της κατά το μήνα Ιούλιο του 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 25.000 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 23.517 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 6,3%. Αύξηση 6,7% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούργιων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Ιούλιο του έτους 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2025 ανέρχονται σε 14.754 έναντι 13.212 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 11,7%.
Ιούλιος
2025 |
Ιούλιος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Ιούλιος
2025 |
Ιανουάριος – Ιούλιος
2024 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Ιούν. ‘25 |
|
Βενζίνη | 27,2% | 33,5% | -6,3 | 33,1% | 39,7% | -6,6 | 28.,4% |
Πετρέλαιο | 4,3% | 6,2% | -1,9 | 3,1% | 8,8% | -5,6 | 9,4% |
Υβριδικά (HEV) | 52,9% | 44,8% | +8,1 | 49,0% | 40,0% | +9,0 | 34,8% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 7,7% | 6,7% | +1,1 | 6,5% | 5,4% | +1,1 | 8,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,5% | 7,2% | -2,7 | 5,3% | 4,7% | +0,6 | 15,6% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
3,3% | 1,6% | +1,8 | 2,9% | 1,4% | +1,5 |
Την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 162.902 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 157.319 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 3,5%. Αύξηση 6,5% είχε παρουσιάσει το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025 ανέρχονται σε 98.871 έναντι 97.359 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 1,6%.
Μοτό: Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά το μήνα Ιούλιο του 2025, ανήλθε σε 10.705 έναντι 11.212 τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,5%. Αύξηση 32,5% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών (άνω των 50 cc) τον Ιούλιο του 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο του 2025 ανέρχονται σε 10.278 έναντι 10.750 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,4%. Η κυκλοφορία νέων μοτοσυκλετών άνω των 50 cc (καινούργιων και μεταχειρισμένων εξωτερικού) κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025, ανήλθε σε 55.754 έναντι 52.090 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 7,0%. Αύξηση 18,3% είχε παρουσιάσει το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2025 ανέρχονται σε 53.339 έναντι 49.512 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 7,7%.