Αυξητικά κινείται η εγχώρια αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων.

Το +9% τον Απρίλιο (14.656 ταξινομήσεις, έναντι 13.445 τον αντίστοιχο μήνα του 2024) ακολούθησε το +2,1% του Μαρτίου και αυτό δείχνει την τάση στο εξής, παρά το γεγονός ότι στο πρώτο τετράμηνο του 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), καταγράφεται πτώση  4,5%, λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.

Εκτιμάται ότι η άνοδος θα συνεχιστεί και τον Μάιο και τους επόμενους θερινούς μήνες με ισχυρές αγορές από τις εταιρείες ενοικιάσεων.

Πιο αναλυτικά, τα SUV είχαν τον Απρίλιο μερίδιο 58,1% επί των συνολικών πωλήσεων, ενώ η βενζίνη υποχώρησε στο 35,2% (έναντι 45,1% τον Απρίλιο του 2024). Τα υβριδικά (HEV) πλησιάζουν σε μερίδιο το 50% (47,9% τον Απρίλιο), όμως αμφιβολίες γύρω από την επικράτηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα προκαλεί η στασιμότητα στις πωλήσεις plug-in υβριδικών (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικών (BEV). Τα πρώτα είχαν μερίδιο τον Απρίλιο 5,6% (από 5,8% τον Απρίλιο του 2024), ενώ τα δεύτερα 4,3% (από 4,5% τον ίδιο μήνα του περασμένου έτους).

Ας δούμε, όμως, πώς καταγράφει λεπτομερέστερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) την ελληνική αγορά οχημάτων στο σύνολό της: Αυξημένες κατά 2,9% ήταν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Απρίλιο. Ειδικότερα, τον φετινό Απρίλιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 24.404 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 23.711 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (αύξηση 29,3% είχε σημειωθεί τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 15.658 έναντι 14.343 που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 9,2%.

Το α’ τετράμηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 86.803 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 87.203 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 0,5% (αύξηση 9,8% είχε καταγραφεί το τετράμηνο Ιανουαρίου- Απριλίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 51.457 έναντι 53.714 που κυκλοφόρησαν το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 4,2%.

Παράλληλα, τον Απρίλιο κυκλοφόρησαν 7.377 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 8.748 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 15,7% (αύξηση 60% είχε σημειωθεί τον Απρίλιο 2024 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 7.037 έναντι 8.342 που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο 2024, παρουσιάζοντας μείωση 15,6%. Το α’ τετράμηνο, κυκλοφόρησαν 22.407 νέες μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 50 cc (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού) έναντι 23.235 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 3,6% (αύξηση 25,3% είχε σημειωθεί το τετράμηνο Ιανουαρίου- Απριλίου του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2023). Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες ανέρχονται σε 21.236 έναντι 21.917 που κυκλοφόρησαν το α’ τετράμηνο του 2024, παρουσιάζοντας μείωση 3,1%.

Προηγούμενο άρθροFIAT 500 Hybrid: Παραγωγή στο Mirafiori