Οι ταξινομήσεις στην ΕΕ συνέχισαν την κάμψη και τον Σεπτέμβριο (για πέμπτο συνεχόμενο μήνα) με τις να ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν την καθοδική τους πορεία (-6,1%) με αρνητικά αποτελέσματα σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: τη Γαλλία (-11,1%) την Ιταλία (-10,7%) και τη Γερμανία (-7%). Έτσι, παρά την αύξηση που είχαμε στην Ισπανία (+6,3%) η συνολική εικόνα του Σεπτεμβρίου για την ΕΕ δεν είναι θετική, όπως καθόλου θετική δεν ήταν και για τη χώρα μας (-15,3%) – αν και «πρωταθλητής» αρνητικής επίδοσης στην ΕΕ στέφθηκε η Φινλανδία (-38,5) και στο σύνολο της Ευρώπης η Ισλανδία (-50,6).

Νέα μείωση (-6,1%) τον Σεπτέμβριο, κάτω και τα ηλεκτρικά μπαταρίας (-5,8%)

Το γεγονός, τώρα, ότι κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, οι ταξινομήσεις παρέμειναν επί της ουσίας σταθερές αγγίζοντας σχεδόν τα 8 εκατομμύρια μονάδες (με οριακή αύξηση +0,6%) σίγουρα δεν επιτρέπει πανηγυρισμούς. Κοιτώντας τον χάρτη της γηραιάς ηπείρου βλέπουμε ότι η Ισπανία (+4,7%) και η Ιταλία (+2,1%) ήταν οι μεγάλες αγορές που εμφάνισαν θετικές επιδόσεις, ενώ Γαλλία και της Γερμανία σημείωσαν πτώση (-1,8% και -1%, αντίστοιχα). Αν τώρα συνυπολογιστούν οι τέσσερις εκτός ΕΕ χώρες (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο) στο σύνολο του ενιαμήνου το αποτέλεσμα είναι οριακά θετικό (+1%). Θετικό προς το παρόν είναι και το αποτέλεσμα για την χώρα μας (+3,4%), αλλά η γενική τάση της αγοράς είναι πτωτική.

ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΠΗΓΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

Ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) αντιστοιχούσαν στο 17,3% (με 139.702 ταξινομήσεις) της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ τον Σεπτέμβριο (127.196 ταξινομήσεις / 14,8% πέρυσι) – κάτι που σημαίνει ότι είχαμε αύξηση του μεριδίου τους τον μήνα αυτό -, οι σωρευτικές πωλήσεις BEV για το 2024 μειώθηκαν κατά 5,8%, με το μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,1% από 14% το προηγούμενο έτος. Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) μειώθηκαν κατά 22,3% τον Σεπτέμβριο.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 9,8% στις 139.702 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2024. Παρ’ όλα αυτά, το σωρευτικό μερίδιο της αγοράς ήταν 5,8% χαμηλότερο από το ίδιο διάστημα πέρυσι, με το συνολικό μερίδιό τους στο ενιάμηνο να πέφτει από το 14,0% στο 13,1%, κυρίως λόγω της σημαντικής μείωσης των πωλήσεων BEV στη Γερμανία (-28,6%).

Οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV) είδαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώσεις σε όλες τις κύριες αγορές. Τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο 6,8% της αγοράς, από 8,2% πέρυσι, με 54.889 μονάδες.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων (HEV) αυξήθηκαν κατά 12,5% τον Σεπτέμβριο. Το μερίδιο αγοράς ανέρχεται πλέον στο 32,8%, από 27.4% τον Σεπτέμβριο του 2023, ξεπερνώντας τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,9%, με όλες τις τέσσερις κύριες αγορές να καταγράφουν μειώσεις διψήφιου ποσοστού: η Γαλλία (-31,9%), η Ιταλία (-23,3%), η Γερμανία (-15,2%) και η Ισπανία (-10,7%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 29,8% της αγοράς, μειωμένα από το 34% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ είδε μείωση κατά 23,5%, με αποτέλεσμα το μερίδιο της αγοράς να φτάσει το 10,4% τον περασμένο Σεπτέμβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν στα δύο τρίτα των αγορών της ΕΕ.

 

ΜΑΡΚΕΣ

Στον πίνακα με τις επιδόσεις κάθε μάρκας ξεχωρίζει εμφανώς το -26% του ομίλου Stellantis του οποίου οι 8 μάρκες πούλησαν στην Ευρώπη 148.306 αυτοκίνητα, όταν πέρυσι είχαν πουλήσει 200.389 μονάδες. Και είναι αυτή η μείωση, κατά κάτι παραπάνω από 50.000 οχήματα, που επηρέασε καθοριστικά το συνολικό αποτέλεσμα της Ευρώπης τον Σεπτέμβριο (-49.554 οχήματα). Στο σύνολο του ενιαμήνου η εικόνα είναι λιγότερο κακή για τη Stellantis, αλλά το αρνητικό πρόσημο παραμένει (-6%). Αρνητικό αποτέλεσμα  παρουσίασε και το Hyundai Group (-4,9%) τον Σεπτέμβριο) με αυτή την κακή επίδοση να οφείλεται ξεκάθαρα στην KIA που έκλεισε με -11,3% όταν η Hyundai βρισκόταν στο +3,2%. Αντίστοιχα αρνητική είναι η εικόνα του Group και στο ενιάμηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος (-3,4%).

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πέτυχε η Volvo (+24,2% τον Σεπτέμβριο και +37% στο ενιάμηνο), ενώ θετικό αποτέλεσμα είχαν επίσης η Honda (+14,2% και +35% αντίστοιχα), η Jaguar Land Rover (+13,0% και +10,5%), το BMW Group (5,1% και 2,9%) με την αύξηση των πωλήσεων BMW να αντισταθμίζει την ελαφρά μείωση της MINI, ενώ σταθερά θετική παραμένει η Toyota με τη Lexus(+3,6% τον Σεπτέμβριο και +12,3% στο σύνολο του ενιάμηνου). Οριακά θετικά έκλεισε και ο Σεπτέμβριος και το ενιάμηνο (+1,0% και +1,2% αντίστοιχα) για το Volkswagen Group, ενώ ο όμιλος Renault είχε μείωση τον Σεπτέμβριο (-1,8%) αλλά το ενιάμηνο τον βρίσκει με θετικό πρόσημο (+1,4). Σημαντική μείωση των πωλήσεων κατέγραψε η Ford (-16,2% και -17,9%) ενώ αντιμέτωπη με το αρνητικό πρόσημο βρέθηκε και η Mercedes (-2,9% τον Σεπτέμβριο και -1,3% στο ενιάμηνο).

Προηγούμενο άρθροΧαμηλότερος ο κίνδυνος πυρκαγιάς για τα ηλεκτρικά οχήματα
Επόμενο άρθροDaimler Buses: Επένδυση σε υποδομές υδρογόνου για λεωφορεία