Η εγχώρια αγορά παραμένει με διαφορά η μεγαλύτερη για τα βαρέα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (HGVs, LCVs) και τα επιβατικά αυτοκίνητα της Tata.

Παρά το γεγονός ότι η μάρκα βρίσκεται στην τέταρτη θέση από την αρχή του έτους και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, η διαφορά της από τη Hyundai και τη Mahindra είναι μικρή. Κάθε μία από αυτές διατηρεί μερίδιο περίπου 12-13% της ινδικής αγοράς, ενώ η Maruti Suzuki κυριαρχεί με πάνω από 40%. Τα Tata Nexon και Punch (το οποίο αναμένεται να δεχθεί ανανέωση αργότερα μέσα στο 2025) συγκαταλέγονται στα δέκα κορυφαία σε πωλήσεις μοντέλα, με το Punch να κλείνει το 2024 ως το δημοφιλέστερο όχημα της Ινδίας – ένα εντυπωσιακό επίτευγμα.

Ωστόσο, το Wagon R της Maruti επέστρεψε στην κορυφή των πωλήσεων μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ τα Tiago και Curvv της Tata τα πηγαίνουν αρκετά καλά. Αντίθετα, τα παλαιότερα Altroz, Safari και Tigor δεν σημειώνουν αντίστοιχη επιτυχία. Παρόλα αυτά, νέα μοντέλα βρίσκονται στα σκαριά και αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Tata να ξεπεράσει τους μακροχρόνιους Ινδούς και Κορεάτες αντιπάλους της.

Η Tata προηγείται στον τομέα των EVs

Η Tata έκανε το τολμηρό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας ηλεκτρικές εκδόσεις των Nexon και Punch παράλληλα με τις συμβατικές τους εκδόσεις. Οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν θετικά, αναγκάζοντας ιδιαίτερα τη Maruti να επιταχύνει τις κινήσεις της για να καλύψει τη διαφορά.

 

Παραγωγή EV στο πρώην εργοστάσιο της Ford στην Ινδία

Το Nexon EV ήταν επίσης το πρώτο όχημα που κατασκευάστηκε στο πρώην εργοστάσιο της Ford στο Sanand, το οποίο εξαγόρασε η Tata. Παράλληλα, η εταιρεία παράγει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στο εργοστάσιο Ranjangaon, όπου η ηλεκτρική έκδοση του Curvv συναρμολογείται στην ίδια γραμμή με τις εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ.

Το επόμενο μοντέλο θα είναι η ηλεκτρική έκδοση του μεγαλύτερου SUV Harrier, το οποίο προαναγγέλθηκε με ένα πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Νέου Δελχί τον Ιανουάριο. Η πλατφόρμα του, ονομάζεται acti.ev (advanced connected tech-intelligent electric vehicle) και αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής ALFA.

Η σειρά Avinya ανεβάζει την Tata σε premium κατηγορία

Το νέο Harrier EV θα συνοδευτεί από το Avinya X, ένα ακόμη ηλεκτρικό μοντέλο που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην ίδια έκθεση. Πρόκειται για ένα coupe-crossover που αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2026 και θα είναι το πρώτο μοντέλο μιας νέας premium υπο-μάρκας.

Η πλατφόρμα του είναι παράγωγο της EMA (Electrified Modular Architecture) της JLR, ενώ όλα τα μοντέλα Avinya θα υπάγονται στη θυγατρική TPEM (Tata Passenger Electric Mobility Ltd). Ένα δεύτερο μοντέλο Avinya, ένα SUV μήκους 4,6-4,7 μέτρων, προγραμματίζεται για το 2027.

Τα θερμικά μοτέρ θα συνεχίσουν να υπάρχουν μέχρι το 2030+

Η Tata δεν εγκαταλείπει την τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) και σχεδιάζει νέα μοντέλα με υγρά καύσιμα, όπως η νέα γενιά της σειράς Sierra. Το SUV αυτό, που θα παρουσιαστεί μέσα στους επόμενους 12 μήνες, θα είναι διαθέσιμο τόσο σε ηλεκτρική όσο και σε ICE έκδοση, με κύκλο ζωής 7-8 ετών, έως το 2034-2035.

Το 2027, η Tata θα λανσάρει ένα νέο Nexon σε εκδόσεις ICE (συμπεριλαμβανομένου CNG, αλλά πιθανότατα χωρίς ντίζελ) και EV. Ο κύκλος ζωής του θα είναι περίπου 7 χρόνια, σε αντίθεση με το τρέχον Nexon, που αναμένεται να διαρκέσει μία δεκαετία. Έτσι, η επόμενη γενιά του Nexon θα δεχθεί facelift το 2031 και θα αντικατασταθεί το 2034 ή, ενδεχομένως, το 2035.

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • Tata
Προηγούμενο άρθροsmart #5: Πανευρωπαϊκή πρεμιέρα – Καλοκαίρι στην Ελλάδα (εικόνες)
Επόμενο άρθροStellantis – Leapmotor: Παραγωγή στην Ισπανία του ηλεκτρικού SUV B10