Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων στην Ινδία, η Tata Motors, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξαγοράσει τον όμιλο Iveco σε συμφωνία ύψους 3,8 δισ. ευρώ,

Στόχος η δημιουργία ενός παγκόσμιου ομίλου επαγγελματικών οχημάτων με ετήσια παραγωγή 540.000 αυτοκινήτων, βαν και φορτηγών.

Η Iveco, που το 2025 γιορτάζει την 50ή της επέτειο, πούλησε πέρυσι 101.600 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και 44.500 μεσαία και βαρέα φορτηγά. Τα τρία τέταρτα των πωλήσεων της πραγματοποιήθηκαν στην Ευρώπη, κυρίως στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, ενώ ένα επιπλέον 12% κατευθύνθηκε στη Νότια Αμερική και 13% στην υπόλοιπη υφήλιο. Η εταιρεία πούλησε επίσης 13.400 λεωφορεία το 2024.

Tata Motors

Η Tata Motors είχε ανακοινώσει πέρυσι ότι θα προχωρήσει σε διάσπαση του κλάδου επαγγελματικών οχημάτων της, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί εντός του 2025. Πούλησε πέρυσι 99.600 επαγγελματικά οχήματα στην Ινδία και εξήγαγε ακόμη 5.900 οχήματα. Επίσης, διέθεσε 147.000 επιβατικά αυτοκίνητα με τη δική της μάρκα (ο όμιλος κατέχει επίσης τη Jaguar Land Rover).

Η εξαγορά της Iveco θα ενώσει δύο επιχειρήσεις με συμπληρωματικά χαρτοφυλάκια προϊόντων και σχεδόν καθόλου αλληλοεπικάλυψη στη βιομηχανική και γεωγραφική τους παρουσία.

Ο Natarajan Chandrasekaran, Πρόεδρος της Tata Motors, δήλωσε ότι η εξαγορά:
«Θα επιτρέψει στον ενοποιημένο όμιλο να ανταγωνιστεί σε πραγματικά παγκόσμια βάση, έχοντας δύο στρατηγικές εγχώριες αγορές — την Ινδία και την Ευρώπη.»

Ο νέος όμιλος θα έχει συνολικά έσοδα περίπου 22 δισ. ευρώ, κατανεμημένα στην Ευρώπη (περίπου 50%), στην Ινδία (περίπου 35%) και στην αμερικανική ήπειρο (περίπου 15%). Η Tata τόνισε επίσης ότι διαθέτει υποσχόμενες θέσεις σε αναδυόμενες αγορές της Ασίας και της Αφρικής.

Η Tata υπογράμμισε ότι, μπροστά στη ραγδαία μεταμόρφωση της παγκόσμιας βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων, ο στρατηγικός συνδυασμός της με την Iveco θα δημιουργήσει ισχυρή πλατφόρμα με παγκόσμια βάση πελατών και γεωγραφικά διαφοροποιημένο αποτύπωμα. Ο νέος όμιλος θα μπορεί επίσης να κατανείμει τις κεφαλαιουχικές επενδύσεις σε μεγαλύτερους όγκους παραγωγής, εξασφαλίζοντας αποδοτικότητα. Η Tata δηλώνει πρωτοπόρος στη μετάβαση της Ινδίας στην ηλεκτροκίνηση.

Η Iveco βλέπει νέες ευκαιρίες

Ο Olof Persson, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Iveco, δήλωσε:
«Συμμαχώντας με την Tata Motors, απελευθερώνουμε νέο δυναμικό για να ενισχύσουμε περαιτέρω τις βιομηχανικές μας δυνατότητες, να επιταχύνουμε την καινοτομία στις μεταφορές μηδενικών εκπομπών και να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε βασικές παγκόσμιες αγορές. Αυτός ο συνδυασμός θα μας επιτρέψει να εξυπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες μας με ένα ευρύτερο και πιο προηγμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, προσφέροντας μακροπρόθεσμη αξία σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.»

Η Tata έχει δηλώσει ότι θα διατηρήσει την εταιρική ταυτότητα, τις βασικές αξίες και τις κορυφαίες μάρκες του ομίλου Iveco, ενώ τα κεντρικά γραφεία του θα παραμείνουν στο Τορίνο, Ιταλία.

Η συμφωνία, που θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου με μετρητά, αναμένεται να ολοκληρωθεί το β΄ τρίμηνο του 2026 και τελεί υπό την αίρεση της πώλησης του κλάδου άμυνας της Iveco στη Leonardo.

DLL – Κοινή χρηματοδοτική κοινοπραξία με την Iveco

Τον Μάιο, η Iveco Group ανακοίνωσε ότι προχωρά σε κοινοπραξία με την παγκόσμια χρηματοδοτική εταιρεία DLL, η οποία θα αποκτήσει το 51% της GATE, θυγατρικής της Iveco που δραστηριοποιείται στις μισθώσεις και ενοικιάσεις. Η κοινοπραξία τόνισε ότι θα υποστηρίξει τη μετάβαση των στόλων σε επαγγελματικά οχήματα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών.

Προηγούμενο άρθροSixt CBO Vinzenz Pflanz: “Κλειδί” η συνεχής ανάπτυξη
Επόμενο άρθροΒΕV στην Ευρώπη: Aνάπτυξη, αλλά με άνιση κατανομή