Τα πούλμαν και λεωφορεία της Irizar εξοπλισμένα με τον καθαριστή αέρα Hispacold eCo3 είναι ασφαλή, σύμφωνα με σχετική δοκιμή στην Ισπανία.
Τα πούλμαν και λεωφορεία που περιλαμβάνουν τον καθαριστή αέρα eCo3 είναι περισσότερο από 99,7% αποτελεσματικά στην απομάκρυνση του κορωνοϊού από τον αέρα, σύμφωνα με την έκθεση δοκιμής που πραγματοποιήθηκε από την περιοχή Βιολογικής Άμυνας στο τμήμα CBN Defence Systems, Εθνικού Ινστιτούτου Τεχνολογίας Αεροδιαστημικής (ΙΝΤΑ) – υποτμήμα του Ισπανικού Υπουργείου Άμυνας.
Ο Όμιλος Irizar συνεχίζει να δεσμεύεται στην προώθηση της βιώσιμης συλλογικής κινητικότητα και τη χρήση λεωφορείων και πούλμαν ως την καλύτερη εναλλακτική λύση, λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν στην ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα, τη συνδεσιμότητα και τη μείωση των ρύπων και των εκπομπών θορύβου.
Τον Οκτώβριο, ο καθαριστής αέρα Hispacold eCo3 δοκιμάστηκε εκτεταμένα υπό αυστηρές συνθήκες ασφαλείας και σύμφωνα με καθορισμένα κριτήρια δοκιμών, στο La Marañosa Campus, το τεχνολογικό κέντρο της INTA, όπου εδρεύει η έδρα της Γενικής Υποδιεύθυνσης, Land Systems. Οι δοκιμές διεξήχθησαν μέσα σε ένα λεωφορείο Irizar i6 μήκους 15 μέτρων εξοπλισμένο με σύστημα κλιματισμού 35 kW, με ανεξάρτητο έλεγχο για οδηγό και επιβάτες και δύο καθαριστές αέρα eCo3. Ο στόχος ήταν να αξιολογηθεί η μείωση του ιικού φορτίου στην καμπίνα.
Λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας σχετικά με την «προστασία των εργαζομένων από κινδύνους που σχετίζονται με την έκθεση σε βιολογικούς παράγοντες στο χώρο εργασίας», δεν ήταν δυνατό να αναπαραχθεί με ασφάλεια μέσα σε ένα όχημα χρησιμοποιώντας τον SARS-CoV-2, οπότε ο ιός MS2 επιλέχθηκε αντ ‘αυτού όντας 10 φορές πιο ανθεκτικός από τον SARS-CoV-2. Οι δοκιμές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα συστήματα επεξεργασίας αέρα – οι καθαριστές αέρα eCo3 – εγκατεστημένα στο πούλμαν ήταν αποτελεσματικά στη μείωση του ιικού φορτίου MS2 κατά 99,7%, υπό τις συνθήκες δοκιμής.
Όταν τα συστήματα HVAC λειτουργούν, ο καθαριστής αέρα eCo3 εκπέμπει ιόντα στον αέρα, δημιουργώντας ένα περιβάλλον απαλλαγμένο από ιούς, συμπεριλαμβανομένων των SARS-CoV-2, μικροοργανισμών, βακτηρίων, μικροβίων, αλλεργιογόνων και σωματιδίων σκόνης. Επιπλέον, κατά τη διαδικασία παραγωγής ιόντων, το όζον παράγεται σε πολύ χαμηλή συγκέντρωση (<0,05 ppm), το οποίο είναι αβλαβές για τους επιβάτες. Αυτό εξαλείφει τις δυσάρεστες οσμές και αυξάνει τη συγκέντρωση οξυγόνου στο χώρο των επιβατών, μειώνοντας τα συναισθήματα κόπωσης μεταξύ επιβατών και οδηγών.
Ο καθαριστής αέρα Hispacold eCo3 βρίσκεται μέσα στον εξοπλισμό αέρα επιστροφής όπου πραγματοποιείται ο καθαρισμός και η απολύμανση του εσωτερικού αέρα και όπου οι αεραγωγοί του εξοπλισμού HVAC διανέμουν τον επεξεργασμένο αέρα πίσω στο εσωτερικό του οχήματος.
Η συνεχής ανανέωση του εσωτερικού αέρα είναι επίσης καθοριστικής σημασίας για τη προστασία της υγείας των επιβατών και των οδηγών. Τα κλιματιστικά συστήματα έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με ένα μείγμα εσωτερικού και εναλασσόμενου εξωτερικού αέρα, ο οποίος πριν υποστεί θερμική επεξεργασία και εισαχθεί στην καμπίνα επιβατών, διέρχεται από ένα τμήμα φιλτραρίσματος, όπου αφαιρούνται τα περισσότερα δυνητικά επιβλαβή σωματίδια, βελτιώνοντας τη ποιότητα του εσωτερικού αέρα.
Εκτός αυτού, τα κλιματιστικά συστήματα Irizar εγγυώνται την ανανέωση του εσωτερικού αέρα κάθε 3 ή 4 λεπτά, υπερβαίνοντας τις απαιτήσεις των κανονισμών.
Το eCo3 έχει αποδειχθεί εξαιρετικά αποτελεσματικό σε οχήματα στα οποία έχει τοποθετηθεί. Η SGS, ο παγκόσμιος ηγέτης στην επιθεώρηση, την επαλήθευση, τη δοκιμή και την πιστοποίηση, το έχει επίσης δοκιμάσει και πιστοποιήσει την αποτελεσματικότητά της. Το Τμήμα Ανάλυσης Χημείας στη Σχολή Χημείας του Πανεπιστημίου της Σεβίλλης εξέτασε επίσης το σύστημα και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο συνολικός αριθμός μονάδων που σχηματίστηκαν από βακτηριακές αποικίες μειώθηκε κατά 93%.
Αυτό αποδεικνύει τη δέσμευση του Ομίλου Irizar, που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Σαρακάκη, να παρέχει λύσεις για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης και προστασίας στους επιβάτες και να συμβάλλει στην επανενεργοποίηση του τομέα των δημόσιων μεταφορών ως στόχος για μια ασφαλέστερη και πιο βιώσιμη κινητικότητα του μέλλοντος.