
Αυτή τη στιγμή, το 20% των εταιρικών στόλων ήδη χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCVs), ενώ ένα επιπλέον 40% σχεδιάζει να τα αποκτήσει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
Αυτό από μόνο του είναι ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα, όμως ακόμη πιο εντυπωσιακά από τα συνολικά αυτά ποσοστά είναι τα αποτελέσματα ανά χώρα, όπως καταγράφηκαν από το Barometer Στόλου και Κινητικότητας 2025 του Arval Mobility Observatory, που δημοσιεύθηκε νωρίτερα φέτος.
Υψηλότερο ποσοστό
Το Barometer κατέγραψε απόψεις επαγγελματιών διαχείρισης στόλων από όλη την Ευρώπη και από ορισμένες επιπλέον χώρες.
Στην Ελλάδα, το εντυπωσιακό 51% των στόλων LCV ήδη χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα οχήματα, το υψηλότερο ποσοστό από όλες τις 26 χώρες της έρευνας. Επιπλέον, ένα 34% των διαχειριστών στόλων εξετάζει το ενδεχόμενο ένταξης μεταχειρισμένων LCV στους στόλους τους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το 85% είτε ήδη τα χρησιμοποιεί είτε σκοπεύει να το κάνει — και πάλι, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ όλων των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Λατινική Αμερική
Τα επόμενα υψηλότερα συνολικά ποσοστά προέρχονται από τις τέσσερις λατινοαμερικανικές χώρες που περιλαμβάνονται στην έρευνα:
- Στο Μεξικό, το 25% ήδη χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα LCV, ενώ ένα επιπλέον 54% το εξετάζει. Σύνολο: 79%.
- Στη Βραζιλία, 26% ήδη τα χρησιμοποιεί και 49% τα εξετάζει. Σύνολο: 75%.
- Στο Περού, 13% χρησιμοποιεί μεταχειρισμένα LCV, ενώ 61% σκέφτεται να το κάνει τα επόμενα τρία χρόνια. Σύνολο: 74%.
- Στη Χιλή, 28% ήδη τα χρησιμοποιεί, και 46% τα εξετάζει. Σύνολο: 74%.
Δανία και Φινλανδία
Στην Ευρώπη, οι στόλοι της Δανίας και της Φινλανδίας παρουσιάζουν επίσης εντυπωσιακά ποσοστά:
- Στις δύο χώρες, το 37% των στόλων ήδη περιλαμβάνει μεταχειρισμένα LCV.
- Επιπλέον, ένα 40% στη Δανία και ένα 33% στη Φινλανδία εξετάζουν το ενδεχόμενο υιοθέτησής τους τα επόμενα τρία χρόνια. Συνολικά ποσοστά: 77% και 70% αντίστοιχα.
Οι πέντε μεγάλες αγορές της Ευρώπης
Ακολουθούν τα αποτελέσματα για τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης:
- Γερμανία: 19% ήδη χρησιμοποιεί, 45% εξετάζει. Σύνολο: 64%.
- Γαλλία: 7% ήδη χρησιμοποιεί, 56% εξετάζει. Σύνολο: 63%.
- Ιταλία: 4% ήδη χρησιμοποιεί, 49% εξετάζει. Σύνολο: 53%.
- Ηνωμένο Βασίλειο: 13% ήδη χρησιμοποιεί, 36% εξετάζει. Σύνολο: 49%.
- Ισπανία: 8% ήδη χρησιμοποιεί, 41% εξετάζει. Σύνολο: 49%.
Βελτίωση της προσφοράς
Παρόλο που τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν μεγάλη διακύμανση, ιδίως όσον αφορά την τρέχουσα χρήση μεταχειρισμένων LCV, δείχνουν επίσης μια σημαντική εξέλιξη: σε τρία χρόνια από τώρα, τα μεταχειρισμένα LCV ενδέχεται να αποτελούν σχεδόν το ήμισυ όλων των στόλων, ακόμη και στις χώρες που μέχρι τώρα εμφανίζονται πιο διστακτικές.
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι η διείσδυση των μεταχειρισμένων οχημάτων είναι σήμερα χαμηλότερη στους στόλους LCV σε σχέση με τους στόλους επιβατικών οχημάτων, αλλά ότι οι προθέσεις υιοθέτησής τους στο μέλλον είναι υψηλότερες, ο John Peters, Επικεφαλής του Arval Mobility Observatory στο Ηνωμένο Βασίλειο, δηλώνει:
«Η αίσθησή μας είναι ότι οι στόλοι φορτηγών έχουν εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον για την αγορά μεταχειρισμένων με τους στόλους αυτοκινήτων, αλλά γενικά έχουν δυσκολευτεί περισσότερο να βρουν διαθέσιμα οχήματα στην αγορά μεταχειρισμένων μετά την πανδημία – ειδικά όταν χρειάζονται πολλαπλές μονάδες. Στο μέλλον, ελπίζουν ότι η βελτίωση της προσφοράς θα τους επιτρέψει να αγοράσουν περισσότερα».
Συνολικά, «φαίνεται ότι η χρήση μεταχειρισμένων φορτηγών γίνεται ένα όλο και πιο αποδεκτό και κανονικοποιημένο τμήμα της αγοράς».