
Μια ανεξάρτητη νέα μελέτη αποκαλύπτει τη δραματική αύξηση στο κόστος επισκευής μετά από συγκρούσεις, καθώς και το αυξημένο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων.
Και οι δύο αυτοί πληθωριστικοί παράγοντες θα οδηγήσουν σε αυξήσεις των ασφαλίστρων για στόλους οχημάτων.
Και οι δύο αυτοί πληθωριστικοί παράγοντες θα οδηγήσουν σε αυξήσεις των ασφαλίστρων για στόλους οχημάτων.
Έπειτα από την ανάλυση 1,5 εκατομμυρίων επισκευών το 2024, ο οργανισμός SRA (Sécurité et Réparation Automobiles), που παρέχει τεχνικές και στατιστικές μελέτες για ασφαλιστικές εταιρείες οχημάτων στη Γαλλία, ανέφερε ότι το μέσο κόστος επισκευής αυξήθηκε κατά 6,7% το περασμένο έτος. Από το 2020, το κόστος επισκευής έχει εκτοξευτεί κατά 25,7%.
Αύξηση τιμών ανταλλακτικών
Αυτός ο πληθωρισμός οφείλεται κυρίως στην αύξηση του κόστους των ανταλλακτικών, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 29% από το 2020 και 7,3% μόνο το τελευταίο έτος.
Η SRA επισημαίνει τη πολυπλοκότητα των σύγχρονων οχημάτων, η οποία έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των εξαρτημάτων που: «λόγω του σχεδιασμού και της τοποθέτησής τους είναι ακόμη πιο ευάλωτα».
Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 45% των συγκρούσεων αφορά το μπροστινό μέρος ενός οχήματος, το οποίο κοστίζει 1,5 φορά περισσότερο για να επισκευαστεί σε σύγκριση με το πίσω μέρος.
Ανακύκλωση ανταλλακτικών
Τα συνεργεία φανοποιίας αντικαθιστούν πάνω από το 90% των εξαρτημάτων αντί να τα επισκευάζουν, αν και γίνεται προσπάθεια υιοθέτησης των αρχών της κυκλικής οικονομίας, με επισκευή και επαναχρησιμοποίηση των κατεστραμμένων μερών. Το 2024, το 5,3% των ανταλλακτικών που αντικαταστάθηκαν ήταν επαναχρησιμοποιημένα, έναντι μόλις 3% το 2020. Συνολικά, το κόστος των εξαρτημάτων αντιστοιχεί σε πάνω από το ήμισυ (52%) του συνολικού κόστους επισκευών.
Το κόστος των βαφών έχει επίσης αυξηθεί απότομα — 26,8% από το 2020 και 5,1% μόνο το προηγούμενο έτος — αν και η βαφή αντιπροσωπεύει μόλις το 10,4% του συνολικού κόστους επισκευής.
Κόστος εργασίας
Οι τιμές εργασίας έχουν αυξηθεί πιο συγκρατημένα, αλλά παρ’ όλα αυτά έχουν αυξηθεί κατά 20,8% μέσα σε τέσσερα χρόνια. Επιπλέον, οι επισκευές διαρκούν περισσότερο χρόνο, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος εργασίας να αυξάνεται, ακόμη και αν η ωριαία αμοιβή δεν ανεβαίνει εξίσου γρήγορα.
Ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα
Η μελέτη της SRA αποκαλύπτει επίσης το αυξημένο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων, με τα υβριδικά να κοστίζουν 15,7% περισσότερο από τον μέσο όρο επισκευών, και τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEVs) να κοστίζουν 14,3% περισσότερο.
Η έκθεση αποδίδει αυτά τα πρόσθετα κόστη στη μεγαλύτερη ζημιά που υφίστανται τα EV λόγω αυξημένου βάρους, στη χρήση πιο σύνθετων υλικών όπως αλουμίνιο και σύνθετα υλικά, στον επιπλέον χρόνο που απαιτείται για την ασφαλή αποσύνδεση του οχήματος και για ηλεκτρολογικές εργασίες, καθώς και στην αυξημένη εξάρτηση από εξουσιοδοτημένα δίκτυα, όπου οι τιμές εργασίας είναι συχνά υψηλότερες σε σχέση με τα ανεξάρτητα συνεργεία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, για οχήματα κάτω των δύο ετών, τα πετρελαιοκίνητα βαν παρουσιάζουν το υψηλότερο κόστος επισκευής — 28,2% υψηλότερο από τον μέσο όρο — γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη για προγράμματα οδικής ασφάλειας για οδηγούς στόλου.