
Οι «σκληραγωγημένοι» αντιπρόσωποι της Stellantis στις ΗΠΑ βρίσκονται στο επίκεντρο της σκέψης του Antonio Filosa, ο οποίος αναλαμβάνει τη διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στις 23 Ιουνίου.
Ο Filosa συναντήθηκε με το συμβούλιο αντιπροσώπων της εταιρείας στις 28 Μαΐου, λίγες μόλις ώρες αφότου ανακοινώθηκε ο διορισμός του ως CEO. Το γεγονός ότι βρήκε χρόνο να επικοινωνήσει με τους εμπόρους άμεσα, ενώ μόλις είχε αναλάβει όλο το βάρος της ηγεσίας της εταιρείας, έστειλε ένα σαφές μήνυμα για το πώς αντιλαμβάνεται τον ρόλο τους στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
«Μπορείτε να φανταστείτε πόσες σκέψεις περνούν από το μυαλό αυτού του ανθρώπου αυτή τη στιγμή, και τη δουλειά που πρόκειται να αναλάβει – κι όμως βρήκε χρόνο να συναντηθεί με τους αντιπροσώπους της Βόρειας Αμερικής;» δήλωσε ο David Kelleher, αντιπρόσωπος στην Πενσυλβάνια. «Αυτό λέει κάτι, έτσι δεν είναι;»
Μία από τις βασικές αποστολές του Filosa τους σχεδόν έξι μήνες που έχουν περάσει από την παραίτηση του πρώην CEO Carlos Tavares ήταν να αποκαταστήσει τη σχέση της εταιρείας με το δίκτυο αντιπροσώπων της. Ο Filosa ανέλαβε τη θέση του COO για τη Βόρεια Αμερική τον Οκτώβριο και, μετά την παραίτηση του Tavares τον Δεκέμβριο, ανέλαβε επιπλέον και τα καθήκοντα για τη Νότια Αμερική.
Έξι μήνες αφότου παραιτήθηκε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, ο Tavares ζει σε ένα αγρόκτημα, φτιάχνει κρασί πόρτο και δηλώνει πως νιώθει συμπάθεια για οποιονδήποτε αναλαμβάνει ρόλο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μέσα στο «χάος» του εμπορικού πολέμου των ΗΠΑ.
Η Stellantis όρισε τον Filosa ως νέο διευθύνοντα σύμβουλό της στις 28 Μαΐου. Ο Filosa, βετεράνος της εταιρείας, επιλέχθηκε εν μέρει λόγω της εμπειρίας του στις Ηνωμένες Πολιτείες, αντικαθιστώντας τελικά τον Ταβάρες, ο οποίος αποχώρησε τον Δεκέμβριο, μετά από μια περίοδο πτωτικής πορείας σε πωλήσεις και κέρδη.
Και ο ίδιος ο Tavares σχολίασε θετικά την επιλογή του αντικαταστάτη του. «Νομίζω ότι είναι μια λογική, αξιόπιστη επιλογή», δήλωσε ο Ταβάρες στην πρώτη του συνέντευξη σε διεθνή μέσα ενημέρωσης μετά την αποχώρησή του από την εταιρεία. «Ελπίζω να έχει τη σωστή υποστήριξη από το διοικητικό συμβούλιο. Οπότε, θα δούμε.»
Πριν από την αιφνίδια αποχώρησή του, ο Ταβάρες είχε συγκρουστεί με το διοικητικό συμβούλιο της Stellantis για τα σχέδιά του περί μείωσης του κόστους, προκαλώντας την οργή πολιτικών, αντιπροσώπων και συνδικάτων. Η εταιρεία, στην οποία ανήκουν 14 αυτοκινητιστικές μάρκες, όπως οι Citroën, Dodge, Jeep και Fiat, είχε εκδώσει προειδοποίηση για μειωμένα κέρδη τον Σεπτέμβριο.
Οι αυστηρές περικοπές κόστους του Ταβάρες — όπως η αντικατάσταση μεταλλικών μερών με πλαστικά σε σκληροτράχηλα οχήματα — αποξένωσαν το κοινό από τις τοπικές μάρκες της εταιρείας, όπως η Ram και η Chrysler. Οι αντιπρόσωποι, επιβαρυμένοι με υψηλές τιμές καταλόγου, δυσκολεύονταν να πουλήσουν τα αποθέματα.
Η Ένωση Εργατών Αυτοκινήτου (UAW) διεξήγαγε δημόσια εκστρατεία για την αποπομπή του Tavares. Μετά την ανακοίνωση της αποχώρησής του, ο πρόεδρος του συνδικάτου Sean Fein χαρακτήρισε την κίνηση ως «ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για μια εταιρεία που έχει κακοδιοικηθεί και ένα εργατικό δυναμικό που έχει υποστεί κακομεταχείριση για πολύ καιρό».