Stellantis EV Day 2021: Ο όμιλος εντατικοποιεί τον εξηλεκτρισμό της γκάμας του, ενώ μεσοπρόθεσμα στοχεύει σε διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους.
- Επενδυτικά σχέδια ύψους άνω των 30 δισ. ευρώ μέχρι το 2025 σε συστήματα εξηλεκτρισμένης κίνησης και λογισμικού, με κορυφαία αποδοτικότητα και απόδοση των επενδύσεων 30% καλύτερη σε σχέση με το μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
- Στόχος: πάνω από 70% των πωλήσεων στην Ευρώπη και πάνω από 40% στις ΗΠΑ, οχήματα χαμηλών ρύπων μέχρι το 2030.
- Και οι 14 μάρκες του ομίλου θα προσφέρουν κορυφαίες αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις στην κατηγορία τους.
- Αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 500-800χλμ. και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης (32χλμ./λεπτό).
- Παγκόσμια στρατηγική για προμήθεια μπαταριών με περισσότερες από 260GWh μέχρι το 2030 από 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και τη Β. Αμερική.
- Τα πλάνα περιλαμβάνουν μπαταρίες διπλής τεχνολογίας: μια επιλογή υψηλής πυκνότητας και μια εναλλακτική χωρίς νικέλιο-κοβάλτιο μέχρι το 2024.
- Η παρουσίαση μπαταριών στερεάς κατάστασης αναμένεται το 2026
Στη Stellantis EV Day στις 8 Ιουλίου ο Όμιλος παρουσίασε τη στρατηγική εξηλεκτρισμού του, που περιλαμβάνει κορυφαία οχήματα από όλες τις μάρκες του, ενώ εστιάζει στην τεχνολογία που αναπτύσσει τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, για προσφορά καινοτόμων λύσεις σε προσιτές τιμές. Η στρατηγική αυτή θα επιτρέψει στον Όμιλο να στοχεύει μεσοπρόθεσμα σε διψήφιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους σε σταθερή βάση.
«Ο πελάτης βρίσκεται πάντα στην καρδιά της Stellantis και η δέσμευση μας με αυτό το επενδυτικό πλάνο των +30 δισ. ευρώ είναι να προσφέρουμε οχήματα που θα έχουν την απόδοση, τις δυνατότητες, το στιλ, την άνεση και την ηλεκτρική αυτονομία που θα ταιριάζουν στη καθημερινή ζωή μας», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis. «Η στρατηγική που παρουσιάσαμε σήμερα εστιάζει στη σωστή ένταση επένδυσης στη σωστή τεχνολογία, έτσι ώστε αυτή να φτάσει στην αγορά στη σωστή χρονική στιγμή, διασφαλίζοντας ότι η Stellantis θα τροφοδοτεί την ελευθερία της κίνησης με τον πιο αποδοτικό, προσιτό και βιώσιμο τρόπο».
Οικονομικές Επιδόσεις
Η Stellantis σχεδιάζει να επιτύχει αυξημένη κερδοφορία τα προσεχή χρόνια. Αυτό θα υποστηριχθεί από την υλοποίηση συνεργειών που προκύπτουν από τη δημιουργία του Ομίλου, με πρόβλεψη άνω των 5 δισ. ευρώ σε σταθερή βάση, τη μείωση του κόστους των μπαταριών, τη συνεχή βελτιστοποίηση του κόστους παραγωγής και διανομής και την παραγωγή εσόδων από νέες πηγές, όπως οι συνδεδεμένες υπηρεσίες και τα μελλοντικά επιχειρηματικά μοντέλα λογισμικού.
Ως αποτέλεσμα, η Stellantis, στοχεύει μεσοπρόθεσμα (~2026) να έχει σε σταθερή βάση διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, καθιστώντας τον Όμιλο σημείο αναφοράς σε επίπεδο κερδοφορίας στην προσφορά ηλεκτρικών λύσεων μετακίνησης στους πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Η Stellantis στοχεύει να αποτελέσει τον ηγέτη της αγοράς στα οχήματα χαμηλών ρύπων (LEV). Μέχρι το 2030, το ποσοστό επιβατικών οχημάτων του Ομίλου στην ευρωπαϊκή αγορά θα αυξηθεί σταθερά άνω του 70%, 10% περισσότερο σε σχέση με τις προβλέψεις για τη συνολική αγορά. Στις ΗΠΑ το αντίστοιχο ποσοστό LEV των επιβατικών και LCV της Stellantis αναμένεται να υπερβεί το 40% έως το 2030.
Για την εκτέλεση αυτής της στρατηγικής, η Stellantis στοχεύει να επενδύσει περισσότερα από 30 δισ. ευρώ έως το 2025 σε λύσεις εξηλεκτρισμού και ανάπτυξη λογισμικού, ενώ παράλληλα στοχεύει να συνεχίσει να είναι 30% πιο αποδοτική στο κόστος εξέλιξης σε σχέση με το μέσο όρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Όμιλος παραμένει εστιασμένος στη μεγιστοποίηση της ηγετικής του θέσης στα επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη και στην ενίσχυση της θέσης του στη Β. Αμερική, ενώ στοχεύει να είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Για τους στόχους αυτούς θα βασιστεί στην τεχνολογική του υπεροχή και τις συνέργειες, ενώ ο εξηλεκτρισμός των επαγγελματικών μοντέλων θα συνεχιστεί σε όλες τις αγορές κατά τα επόμενα χρόνια και θα περιλαμβάνει και μεσαία βαν με κυψέλες υδρογόνου μέχρι το τέλος του 2021.
Ο χάρτης εξηλεκτρισμού της Stellantis περιλαμβάνει όλη την οικονομική αλυσίδα. Η στρατηγική προμήθειας μπαταριών θα εξασφαλίσει περισσότερες από 130GWh μέχρι το 2025 και περισσότερες από 260GWh μέχρι το 2030. Οι ανάγκες για μπαταρίες και σχετικά εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων θα εξασφαλιστούν με συνολικά 5 “gigafactories” στην Ευρώπη και την Β. Αμερική, αλλά και τη συμπληρωματική σύναψη συμφωνιών με προμηθευτές που θα υποστηρίξουν τη συνολική ζήτηση.
Η Stellantis έχει υπογράψει δύο μνημόνια κατανόησης (MOU) με δύο συνεργάτες επεξεργασίας λιθίου από γεωθερμικές πηγές στη Β. Αμερική και την Ευρώπη, ώστε να εξασφαλίσει τη βιώσιμη προμήθεια του υλικού που αποτελεί το πλέον κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες από πλευράς διαθεσιμότητας.
Παράλληλα με τις στρατηγικές προμήθειων, οι τεχνικοί της Stellantis και οι συνέργειες θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους μπαταριών. Στόχος είναι το κόστος μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων να μειωθεί περισσότερο από 40% από το 2020 μέχρι το 2024 και επιπλέον 20% μέχρι το 2030. Όλα τα στοιχεία που αφορούν στις μπαταρίες παίζουν ρόλο στο συνολικό κόστος, από την απλοποίηση των στοιχείων και την αύξηση του μεγέθους τους, έως τις χημικές διεργασίες.
Η εταιρεία στοχεύει να μεγιστοποιήσει τη συνολική αξία του κύκλου ζωής των μπαταριών μέσω επισκευής, ανακατασκευής, χρήσης δεύτερης ζωής και ανακύκλωσης, διασφαλίζοντας, παράλληλα, ένα βιώσιμο σύστημα που δίνει προτεραιότητα στις ανάγκες του πελάτη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Εστίαση στον Καταναλωτή
Ο προσιτός χαρακτήρας αποτελεί προτεραιότητα για την Stellantis, που στοχεύει να εξισώσει το συνολικό κόστος αγοράς-χρήσης των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων με εκείνο των συμβατικών μέχρι το 2026.
Ο εξηλεκτρισμός δεν αποτελεί σχέδιο “ενός μεγέθους για όλα” για τη Stellantis. Κάθε μία από τις 14 ιστορικές μάρκες της επικεντρώνεται στην προσφορά κορυφαίων εξηλεκτρισμένων λύσεων για την κατηγορία της με τρόπο που θα ενισχύει το ξεχωριστό DNA κάθε μάρκας. Ο Όμιλος ανακοίνωσε τις παρακάτω προτάσεις για την προσέγγιση κάθε μάρκας προς την ηλεκτροκίνηση.
- Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet”
- Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”
- Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families”
- Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!”
- Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet”
- DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified”
- Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All”
- Jeep – “Zero Emission Freedom”
- Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet”
- Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified”
- Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool”
- Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time”
- Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet”
- Επαγγελματικά οχήματα – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”
Η αυτονομία και η γρήγορη φόρτιση είναι κρίσιμης σημασίας για την ευρεία αποδοχή των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το κοινό. Η Stellantis θα πετύχει αυτή την πρόκληση με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που θα προσφέρουν αυτονομία μεταξύ 500 και 800χλμ. και με κορυφαίες λύσεις ταχυφόρτισης με 32χλμ./λεπτό.
Ο Όμιλος θα προσφέρει πλήρη γκάμα λύσεων για ιδιώτες, εταιρείες και εταιρικούς στόλους που θα διευκολύνουν την απόκτηση ενός οχήματος. Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν έξυπνες λύσεις για φόρτιση μέσω πράσινων πηγών ενέργειας και επιτάχυνση χρήσης έξυπνων δικτύων.
Ακόμα, στοχεύει να καλύψει τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών με την υποστήριξη δικτύων γρήγορης φόρτισης στην Ευρώπη, τα οποία θα προωθηθούν μέσω μνημονίου κατανόησης (MOU) μεταξύ των Free2Move eSolutions και ENGIE EPS. Πρόθεση είναι το επιχειρηματικό μοντέλο της Free2Move eSolutions να μεταφερθεί και στην αγορά της Β. Αμερικής.
Έξυπνη Τεχνολογία
Τέσσερις πλατφόρμες με αμιγώς ηλεκτρική βάση θα αποτελέσουν τα θεμέλια των εξηλεκτρισμένων μοντέλων που θα προσφέρουν οι μάρκες της Stellantis. Οι πλατφόρμες έχουν σχεδιαστεί με μεγάλη δυνατότητα ευελιξίας (όσον αφορά στο μήκος και πλάτος), κοινή χρήση εξαρτημάτων ενώ κάθε πλατφόρμα θα έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει παραγωγή ύψους 2.000.000 μονάδων ανά έτος.
Οι τέσσερις πλατφόρμες είναι οι:
- STLA Small, με αυτονομία έως 500χλμ.
- STLA Medium, με αυτονομία έως 700χλμ.
- STLA Large, με αυτονομία έως 800χλμ.
- STLA Frame, με αυτονομία έως 800χλμ.
Τα συστήματα κίνησης περιλαμβάνουν μια οικογένεια τριών ηλεκτρικών συστημάτων (EDM) που συνδυάζουν τον κινητήρα, το κιβώτιο και τον εναλλάκτη. Τα EDM είναι συμπαγή, ευέλικτα και εύκολα προσαρμόσιμα. Τα EDM μπορούν να εφοδιάσουν οχήματα με κίνηση στους εμπρός τροχούς, κίνηση στους πίσω, κίνηση σε όλους τους τροχούς και μέσω συστήματος 4xe.
Ο συνδυασμός των EDM με πλατφόρμες και μπαταρίες υψηλής ενεργειακής πυκνότητας θα προσφέρουν οχήματα με κορυφαία απόδοση, αποδοτικότητα, αυτονομία και δυνατότητα επαναφόρτισης.
Ένα πλάνο διαδικτυακών αναβαθμίσεων λογισμικού θα επεκτείνει τη ζωή στις πλατφόρμες και για την επόμενη δεκαετία. Η Stellantis θα εξελίξει λογισμικό και στοιχεία που θα διατηρήσουν τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε μάρκας.
Οι μπαταρίες θα είναι σχεδιασμένες για μια σειρά οχημάτων – από τα μικρότερα αυτοκίνητα πόλης μέχρι επιλογές υψηλής ενεργειακής πυκνότητας για οχήματα επιδόσεων και φορτηγά. Η χρήση διαφορετικών επιλογών κατασκευής μπαταριών προγραμματίζεται για το 2024, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των πελατών: μια επιλογή υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και μια επιλογή χωρίς νικέλιο-κοβάλτιο. Παράλληλα, από το 2026, αναμένεται να παρουσιαστεί η πρώτη μπαταρία ξηρού τύπου.
Η Stellantis έχει ήδη ή ολοκληρώνει μια σειρά καινοτόμων τεχνολογιών που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα κινητήρων και μετάδοσης, μπαταρίες, ψηφιακά ταμπλό και εξατομικευμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας. Οι συνεργασίες του Ομίλου προσφέρουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί όχι μόνο τις δικές του δυνατότητες, αλλά και εκείνες των συνεργατών του ώστε να φέρει στην αγορά ταχύτερα νέες τεχνολογίες και να βελτιστοποιήσει την κατανομή των πόρων του, βελτιώνοντας περεταίρω την αποδοτικότητα του στην αγορά.
«Η πορεία μας προς την ηλεκτροκίνηση είναι πολύ πιθανά το πιο σημαντικό στοιχείο ξεκινώντας την αποκάλυψη του μέλλοντος της Stellantis, μόλις έξι μήνες μετά τη δημιουργία της. Και τώρα ο Όμιλος στο σύνολο του πάση δυνάμει κινείται ώστε να ξεπεράσει τις προσδοκίες του κοινού και να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που κινείται ο κόσμος», δήλωσε ο κ. Tavares. «Έχουμε το μέγεθος, τις ικανότητες, το πνεύμα και τη βιωσιμότητα να πετύχουμε διψήφιο ποσοστό λειτουργικού περιθωρίου κέρδους, να αποτελούμε το σημείο αναφοράς σε επίπεδο αποδοτικότητας και να προσφέρουμε εξηλεκτρισμένα οχήματα που κρατούν ζωντανό το πάθος».