
Ανοικτή παραμένει η Renault στο ενδεχόμενο παροχής της τεχνολογίας της σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής και την ανάπτυξη πιο προσιτών μοντέλων.
Αυτό δήλωσε ο CEO του ομίλου, Luca de Meo, κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής ακρόασης στη Ρώμη. Παρά την πρόσφατη αποτυχία της συνεργασίας με τη Volkswagen για την κοινή εξέλιξη ενός φθηνού, ηλεκτρικού Twingo, ο de Meo τόνισε ότι η Renault «παραμένει πλήρως ανοιχτή» σε νέες συνέργειες.
Όπως εξήγησε, η ανταλλαγή τεχνολογίας – ιδίως πλατφορμών – μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη στον τομέα των μικρών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών, όπου οι επενδύσεις είναι μεγάλες και τα περιθώρια κέρδους μικρά. «Αυτοί οι τομείς απαιτούν σημαντικές επενδύσεις με χαμηλό περιθώριο απόδοσης», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η Renault έχει μακρά ιστορία συνεργασιών με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, και επιδιώκει να συνεχίσει σε αυτή την κατεύθυνση, ειδικά ενόψει των προκλήσεων που επιφέρει η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Ο de Meo προειδοποίησε πως, με βάση τις υφιστάμενες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις, μέχρι το 2030 το κόστος παραγωγής ενός μικρομεσαίου μοντέλου της Renault ενδέχεται να αυξηθεί κατά 20%, ενώ για τα μικρά αυτοκίνητα η αύξηση μπορεί να φτάσει έως και 40%.
Οι δηλώσεις του έρχονται σε συνέχεια προηγούμενης κοινής του εμφάνισης με τον John Elkann της Stellantis, όπου έγινε σαφές ότι η κερδοφορία σε ορισμένα μικρά μοντέλα είναι ήδη οριακή ή ανύπαρκτη. Σε μια εποχή όπου η πίεση για πιο βιώσιμη και προσιτή αυτοκίνηση εντείνεται, η Renault επιλέγει να επενδύσει στην ανοικτή και στοχευμένη συνεργασία με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της.