
Τα Renault 4 E-Tech Electric και Dacia Bigster συγκαταλέγονται στους επτά φιναλίστ για το βραβείο Car of the Year 2026.
Η επιτροπή, που αποτελείται από 57 δημοσιογράφους από 23 ευρωπαϊκές χώρες, αξιολόγησε 35 μοντέλα προτού αναδείξει την τελική επτάδα. Ο νικητής σε σχέση με τη Ranault θα διαδεχθεί τα Renault Scenic E–Tech Electric (νικητής 2024) και Renault 5 E–Tech Electric / Alpine A290 (νικητές 2025).
Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις 9 Ιανουαρίου 2026, στο πλαίσιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου των Βρυξελλών.
Η παρουσία της Renault στους φιναλίστ για 5η συνεχή χρονιά επιβεβαιώνει τη συνέπεια και τη δύναμη της στρατηγικής της, όπως αυτή αποτυπώνεται στη γκάμας της:
- 2022: Mégane E-Tech Electric
- 2023: Austral E-Tech Full Hybrid
- 2024: Scenic E-Tech Electric (νικητής)
- 2025: Renault 5 E-Tech Electric (νικητής μαζί με το Alpine A290)
- 2026: Renault 4 E-Tech Electric
Σε ό,τι αφορά το Dacia Bigster, σημειώνεται πως σηματοδοτεί τη δυναμική είσοδο της Dacia στην κατηγορία C, προσφέροντας γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους, μεγάλο χώρο αποσκευών και εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες.
Με τιμή εκκίνησης τα €23.800, ενσαρκώνει τη βασική υπόσχεση της μάρκας:
να καταστήσει προσιτό σε όλους ό,τι έχει ανάγκη ο σύγχρονος οδηγός, χωρίς συμβιβασμούς σε αντοχή, ασφάλεια ή τεχνολογία.
Πιο αναλυτικά,
Αντλώντας έμπνευση από το DNA του εμβληματικού Renault 4, το νέο Renault 4 E–Tech Electric επαναπροσδιορίζει τον χαρακτήρα του compact SUV, ως ένα ευέλικτο, αμιγώς ηλεκτρικό και πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο.
Με ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό και χαρακτήρα «voiture à vivre», είναι έτοιμο για καθημερινές διαδρομές, μικρές ή μεγάλες περιπέτειες.
Το ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό του προσφέρει μήκος φόρτωσης 2,20 μ. και χώρο αποσκευών 420 λίτρων, ενώ το κατώφλι φόρτωσης στα μόλις 61 cm (10 cm χαμηλότερο από τον μέσο όρο της κατηγορίας) αποτελεί ρεκόρ.
Το Renault 4 E–Tech Electric εξοπλίζεται, επίσης, με το σύστημα Extended Grip και ικανότητα ρυμούλκησης 750 kg, εξασφαλίζοντας άνετη και ασφαλή οδήγηση σε κάθε είδους δρόμο.
Τεχνολογία αιχμής και ψηφιακή εμπειρία νέας γενιάς
Το Renault 4 E-Tech Electric είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και το σύστημα πολυμέσων OpenR Link με Google built–in, το οποίο περιλαμβάνει πάνω από 100 εφαρμογές και υπηρεσίες, καθώς και τον Reno, τον επίσημο ψηφιακό βοηθό της Renault που βασίζεται στο ChatGPT.
Όλα αυτά τα στοιχεία καθιστούν το Renault 4 E-Tech Electric το ιδανικό ηλεκτρικό compact μοντέλο μιας νέας εποχής.
Δύο εκδόσεις – Δύο προτάσεις αυτονομίας
Το νέο μοντέλο διατίθεται με δύο συνδυασμούς κινητήρα και μπαταρίας:
- Urban Range: 90 kW κινητήρας, μπαταρία 40 kWh, αυτονομία έως 308 km
- Comfort Range: 110 kW κινητήρας, μπαταρία 52 kWh, αυτονομία έως 409 km
Η παραγωγή του Renault 4 E-Tech Electric πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία:
το όχημα στο Maubeuge, ο κινητήρας στο Cléon, το πακέτο μπαταρίας στο Ruitz, ενώ οι ίδιες οι μπαταρίες παράγονται στη Gigafactory του Douai.
Το Renault 4 E–Tech Electric ανάμεσα στους κορυφαίους
Μαζί με το Renault 4 E-Tech Electric, στους φιναλίστ για το βραβείο «Car of the Year 2026» περιλαμβάνονται και άλλα κορυφαία νέα μοντέλα της αγοράς, γεγονός που αναδεικνύει την εκτίμηση και την απήχηση που έχει ήδη το νέο ηλεκτρικό Renault.
Εδώ και περισσότερο από δώδεκα χρόνια, η Renault εργάζεται με συνέπεια για να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους.
Μετά τα Mégane E–Tech Electric και Scenic E–Tech Electric στην κατηγορία C, η γκάμα επεκτάθηκε στην κατηγορία B με το Renault 5 E–Tech Electric (2024) και το Renault 4 E–Tech Electric (2025), ενώ σύντομα θα ακολουθήσει η Twingo E–Tech Electric, ένα αμιγώς ηλεκτρικό city car χωρίς συμβιβασμούς, που θα ολοκληρώσει την ηλεκτρική γκάμα της Renault.

Την ίδια ώρα, τo νέο Bigster εκφράζει τη στρατηγική και το όραμα της Dacia για την κατηγορία C–SUV: ένα μοντέλο που συνδυάζει απλότητα, πρακτικότητα και στιβαρότητα, σχεδιασμένο για όσους αναζητούν αυθεντικότητα και κορυφαίο value for money.
Λανσαρισμένο την άνοιξη του 2025, το Bigster σημείωσε σχεδόν 40.000 ταξινομήσεις παγκοσμίως έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και έχει ήδη ξεπεράσει τις 55.000 παραγγελίες από το λανσάρισμά του. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν τη δυναμική εμπορική πορεία του οικογενειακού SUV σε όλες τις αγορές της Ευρώπης και της Μεσογείου.
ΜΕ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΗ ΓΚΑΜΑ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF–B, το Bigster επωφελείται από κινητήρες νέας γενιάς που συνδυάζουν τις επιδόσεις με την αποδοτικότητα:
- Hybrid 155: πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης που προσφέρει έως και 80% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη, με εξαιρετική ισορροπία ισχύος, οικονομίας και οδηγικής απόλαυσης.
- Mild Hybrid 140: σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V με 1.2L turbo βενζινοκινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, που εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης και εκπομπών CO₂ κατά περίπου 10%, σε σχέση με έναν «απλό» κινητήρα αντίστοιχης ισχύος.
- Mild Hybrid–G 140: κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνης/υγραερίου) με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, που εξασφαλίζει αυτονομία έως 1.450 km και 10% χαμηλότερες εκπομπές CO₂, χωρίς καμία παραχώρηση σε χώρους ή άνεση.
- Hybrid–G 150 4x4: ο ολοκαίνουργιος υβριδικός κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG) με ηλεκτρική τετρακίνηση και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, επιτρέπει έως και 60% ηλεκτρική οδήγηση στην πόλη και αυτονομία WLTP έως 1.500 km — μία παγκόσμια πρωτιά!
Η έκδοση Hybrid 155 συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων, με περίπου 65% της συνολικής ζήτησης.
Παράλληλα, το Bigster συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, μέσω της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών, όπως το Starkle®, ένα καινοτόμο πλαστικό που αποτελείται κατά 20% από ανακυκλωμένα υλικά και είναι πλήρως ανακυκλώσιμο.
Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Dacia, το σύστημα YouClip επιτρέπει την εξατομίκευση του εσωτερικού με έξυπνα, πρακτικά και ευέλικτα αξεσουάρ που κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη.






