Διπλή αναγνώριση με τη βράβευση των Mazda CX-30 και MX-30 από τον οργανισμό ‘Red Dot: Product Design 2020’.
Πρόκειται για το όγδοο και ένατο βραβείο που απονέμεται σε μοντέλα Mazda της φιλοσοφίας Kodo μέχρι σήμερα. Είχαν προηγηθεί το Mazda3 το 2019, το MX-5 RF το 2017, το MX-5 soft top, το CX-3 και το Mazda2 (και τα δύο το 2015), η προηγούμενη γενιά του Mazda3 (2014) και το Mazda6 (2013).
“Οι νικητές του βραβείου Red Dot απέδειξαν ότι έχουν δημιουργήσει εξαιρετικά προϊόντα που αξίζει να το κερδίσουν,” δήλωσε ο καθηγητής Dr. Peter Zec, ιδρυτής και CEO της Red Dot.
“Τα προϊόντα απέσπασαν τη θετική ψήφο της επιτροπής όχι μόνο για την αισθητική, αλλά και χάρη στην απαράμιλλη λειτουργικότητά τους. Με το σχεδιασμό τους, οι νικητές οριοθετούν νέα πρότυπα στην βιομηχανία”.
Ο θεσμός Red Dot που ξεκίνησε το 1955, αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους διαγωνισμούς σχεδιασμού στον κόσμο. Οι φετινοί νικητές στην κατηγορία προϊοντικού σχεδιασμού επιλέχθηκαν από 48 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και τα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες και κέρδισαν και το δικαίωμα να χρησιμοποιούν το σύμβολο Red Dot, που αποτελεί παγκόσμια πιστοποίηση αριστείας.
Το μικρομεσαίο SUV CX-30 και το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Mazda, το MX-30, έρχονται να συμπληρώσουν το στόλο των βραβευμένων μοντέλων της Mazda που σχεδιάστηκαν υιοθετώντας τη φιλοσοφία Kodo: τη φιλοσοφία του ‘Soul of Motion’.
Το νέο Mazda CX-30 είναι το δεύτερο μοντέλο παραγωγής που δημιουργήθηκε με βάση την πιο πρόσφατη εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo – του καλλιτεχνικού design, που έχει τις ρίζες της στην παραδοσιακή Ιαπωνική καλαισθησία. Ο σχεδιασμός κάθε επιμέρους τμήματος, βάσει της αρχής του ‘less is more’, είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία των καθαρών και όμορφων επιφανειών του CX-30, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο και την παρουσίαση μίας εντελώς πρωτότυπης εμφάνισης σε ένα μοντέλο της κατηγορίας των μικρομεσαίων crossover SUV.
“Οι Ιάπωνες “master” στο είδος τους σε ότι αφορά την καλαισθησία, έδιναν ανέκαθεν μεγάλη βαρύτητα στην απλότητα των γραμμών και την ομορφιά των καθαρών σχημάτων”, δηλώνει ο Jo Stenuit, επικεφαλής του ευρωπαϊκού τμήματος σχεδιασμού της Mazda. “Αυτό αποτέλεσε και την έμπνευση των σχεδιαστών μας στην επεξεργασία κάθε επιμέρους τμήματος, ώστε να δημιουργήσουν ένα δυναμικό και ταυτόχρονα κομψό, εντυπωσιακό και καθόλου κραυγαλέο σε design, αυτοκίνητο. Αυτό είναι και το πρίσμα μέσα από το οποίο αντιλαμβανόμαστε την ιαπωνική καλαισθησία – μία εικόνα που προκαλεί την αίσθηση της διαρκούς κίνησης”.
Το κορυφαίας ποιότητας, ανθρωποκεντρικό εσωτερικό του Mazda CX-30 συνδυάζει ιδανικά την εργονομία με την τεχνολογία αιχμής. Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον επαναστατικό βενζινοκινητήρα Skyactiv-X της Mazda ο οποίος εξασφαλίζει επίπεδο οικονομίας και αποδοτικότητας παρόμοιο με εκείνο ενός κινητήρα diesel2.
Διατηρώντας αναλλοίωτες τις όμορφες, και καλαίσθητες φόρμες του Kodo, το στυλ του Mazda MX-30 αντιπροσωπεύει μια πιο σύγχρονη αισθητική που επικεντρώνεται στις φουτουριστικές αξίες.
“Η νέα αυτή προσέγγιση έχει σαν αποτέλεσμα ένα αυθεντικό design που ενσωματώνει τη διεύρυνση των εκφραστικών στοιχείων του Kodo,” όπως εξηγεί ο αρχισχεδιαστής του Mazda MX-30, Youichi Matsuda. “Εξωτερικά κυριαρχεί η απλότητα και η ομορφιά ενώ το αμάξωμα σχεδιάστηκε ως ‘ένα σώμα’. Ο σχεδιασμός της καμπίνας – με την απουσία μεσαίας κολώνας και τις αντικρυστά ανοιγόμενες (‘freestyle’) πόρτες – αντανακλά την αίσθηση της ελαφρότητας, ενσωματώνοντας ταυτόχρονα και τη βιωσιμότητα ως στοιχείο των υλικών του εσωτερικού. Καθώς βρισκόμαστε στην αρχή μιας εποχής μεγάλων αλλαγών, θέλουμε το Mazda MX-30 να δείξει στο κοινό ότι τα αυτοκίνητά μας μπορούν ακόμα να προσφέρουν την ανόθευτη χαρά της οδήγησης”.
Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης e-Skyactiv της Mazda, περιλαμβάνει μία μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 35.5kWh που εξασφαλίζει στο Mazda MX-30 αυτονομία της τάξεως των 200χλμ, η οποία ξεπερνά κατά πολύ τα 48χλμ. των συνηθισμένων διαδρομών που καλύπτει καθημερινά ο μέσος Ευρωπαίος οδηγός. Τόσο η νέα αρχιτεκτονική ηλεκτροκίνησης Skyactiv-Vehicle όσο και οι τεχνολογίες ασφαλείας i-Activsense έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να εναρμονίζονται απόλυτα με τα εγγενή χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου ως προς την ομαλή, αθόρυβη και πλήρως ηλεκτρική του συμπεριφορά κατά την οδήγηση.