Τον Νοέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μειώθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο μήνα φέτος (-20,5%), φτάνοντας συνολικά τις 713.346 μονάδες.

Από πλευράς όγκου, αυτό το αποτέλεσμα είναι το χαμηλότερο για τον μήνα Νοέμβριο που έχει καταγραφεί από το 1993, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της ACEA. Διψήφια πτώση καταγράφηκε σε πολλές αγορές της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις τέσσερις μεγάλες: Γερμανία (-31,7%), Ιταλία (-24,6%) και Ισπανία (-12,3%). Η Γαλλία σημείωσε πιο μέτρια πτώση 3,2% τον περασμένο μήνα. Η Βουλγαρία, η Ιρλανδία και η Σλοβενία ήταν οι μόνες αγορές της ΕΕ που παρουσίασαν ανάπτυξη. Η Ελλάδα, κατέγραψε και αυτή 6,2% πτώση.

Κατά το ενδεκάμηνο, ο αντίκτυπος της έλλειψης μικροτσίπ στην παραγωγή οχημάτων παρέσυρε την απόδοση των πωλήσεων της ΕΕ για όλο το έτος σε αρνητικό πρόσημο (-0,04%), και αυτό παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Ωστόσο, τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ εξακολουθούν να έχουν θετικά αποτελέσματα από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο του 2021: Ιταλία (+ 8,6%), Ισπανία (+ 3,8%) και Γαλλία (+ 2,5%). Το ίδιο συνέβη και στη χώρα μας (+27,9%). Στη Γερμανία, από την άλλη πλευρά, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αποδυναμώθηκαν περαιτέρω (-8,1%) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τη μεγαλύτερη αύξηση στο έτος, σε σχέση, με πέρυσι καταγράφουν κατά σειρά οι Alpine (+87,5), Smart (+44,5), Hyundai (+24,3), Kia (+21,7), Toyota (+13,1), Seat και Cupra (+11,0), Mazda (+9,4), Jeep (+8,4), Lancia (+8,3), Lexus (+6,3), BMW (+4,9), Volvo (+3,9), Land Rover (+2,6), Porsche (+2,2), Opel (+1,7), Citroen (+1,4), Audi (+1,1), Fiat και Abarth (+0,9), MINI (+0,4) και Dacia (+0,3).

Από πλευράς μεριδίου αγοράς στις μάρκες το ενδεκάμηνο προηγείται κατά πολύ η Volkswagen με 10,9% και ακολουθούν 2η Peugeot με 6,1%, 3η Toyota με 6,1%, 4η BMW με 5,8%, 5η Renault με 5,6%, 6η Mercedes με 5,4%, 7η Audi με 5,1%, 8η Skoda με 5,0%, 9η Ford με 4,5% και 10η Hyundai με 4,4%.

Στους ομίλους η κατάταξη με βάση τα μερίδια είναι η ακόλουθη: Volkswagen Group 25,1 %, Stellantis 20,3%, Renault Group 9,1%, Hyundai Group 8,7%, BMW Group 7,3%, Toyota Group 6,5%, Daimler 5,7%, Ford 4,5%, Volvo 2,4%, Nissan 2,1%, Mazda 1,4%, Jaguar Land Rover Group 1,3%, Mitsubishi 0,6% και  Honda 0,6%.

Προηγούμενο άρθροΝέα CFO και επικεφαλής ελαστικών αντικατάστασης στην Continental
Επόμενο άρθροΠρωτοποριακός πιλοτικός κόμβος φόρτισης της Audi