Πρώτα σε ταξινομήσεις τα υβριδικά τον Ιούνιο 2024

Αύξηση κατέγραψαν οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στην ελληνική αγορά, τόσο τον Ιούνιο 2024 με 24.950 μονάδες (+8,4%) όσο και συνολικά το πρώτο εξάμηνο του έτους, με 123.189 μονάδες (+11,7%), βάσει των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ.

Αντιθέτως μείωση παρουσίασαν συνολικά οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων (εισαγωγές) τον Ιούνιο 2024 με 8.418 μονάδες (-8,4%) ενώ συνολικά την περίοδο Ιανουαρίου Ιουνίου 2024 με 51.771 μονάδες καταγράφηκε ελαφρά αύξηση (1%).

Επιβατικά

Συγκεκριμένα σε σύνολο 24.950 οχημάτων τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 14.152 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 5,7% συγκριτικά με τον περσινό Ιούνιο (13.393 μονάδες). Κατά το πρώτο εξάμηνο τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα κατέγραψαν 78.025 μονάδες, αυξημένα κατά 10,5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2023 (70.631 μονάδες). Οι ταξινομήσεις μεταχειρισμένων επιβατικών (εισαγόμενων),με 6.688 μονάδες τον περασμένο μήνα έναντι 7.226 του Ιουνίου 2023, κατέγραψαν 7,4% πτώση τον Ιούνιο και 1,5% αύξηση το εξάμηνο (40.473 μονάδες έναντι 39.861).

Επαγγελματικά

Τα καινούργια ελαφρά και βαρέα φορτηγά κατέγραψαν διψήφια (14,8%) αύξηση με 1.444 μονάδες τον φετινό Ιούνιο, έναντι 1.258 του περσινού. Ωστόσο, το πρώτο εξάμηνο ήταν ελαφρώς αρνητικό με 5.899 μονάδες φέτος έναντι 5.937 πέρυσι (-0,6%). Αρνητική ήταν η τάση και στα μεταχειρισμένα φορτηγά συνολικά, με 1.269 μονάδες τον Ιούνιο 2024 έναντι 1.452 τον Ιούνιο 2023 (-12,6%) και 8.776 μονάδες το φετινό εξάμηνο έναντι 8.992 το περσινό (-2,4%).

Στα καινούργια λεωφορεία ταξινομήθηκαν 40 μονάδες τον Ιούνιο έναντι 37 του περσινού (+8,1%) και 503 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2024 έναντι 141 του πρώτους εξαμήνου του 2023 καταγράφοντας πολύ ισχυρή ανάπτυξη (+256,7%). Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα λεωφορεία ήταν λιγότερα φέτος από πέρυσι. Συγκεκριμένα, ταξινομήθηκαν 56 μονάδες τον Ιούνιο από 68 τον αντίστοιχο περσινό μήνα (-17,6%) και 406 μονάδες το φετινό εξάμηνο έναντι 472 το περσινό (-14%)

Μοτοσυκλέτες

Αύξηση 12% παρουσίασαν οι καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50cc τον Ιούνιο 2024 με 9.314 μονάδες έναντι 8.318 του Ιουνίου 2023. Αύξηση 15,3% παρουσίασαν και κατά το εξάμηνο συνολικά με 38.762 μονάδες φέτος έναντι 33.607 πέρυσι. Οι εισαγόμενες μεταχειρισμένες μοτοσυκλέτες κατέγραψαν πτώση τον φετινό Ιούνιο (-9,4%) με 405 μονάδες έναντι 447 του περσινού. Οι συνολικές ταξινομήσεις μεταχειρισμένων μοτοσυκλετών του εξαμήνου πάντως κατέγραψαν 8,6% αύξηση, με 2.116 μονάδες φέτος έναντι 1.948 πέρυσι.

Κατηγορίες

Τη μεγαλύτερη αύξηση τον Ιούνιο κατέγραψε η Α’ κατηγορία (+6,4 μονάδες μεριδίου)  με συνολικό μερίδιο 14,3%. Αμέσως μετά σε αύξηση έρχεται η Β’ κατηγορία (+6,3 μονάδες μεριδίου) με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο 58,1%.

Παρομοίως, το εξάμηνο τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψε η Α’ κατηγορία (+4,1 μονάδες μεριδίου)  με συνολικό μερίδιο 11,7%. Αμέσως μετά σε αύξηση έρχεται η Β’ κατηγορία (+2,7 μονάδες μεριδίου) με το μεγαλύτερο συνολικό μερίδιο 55,9%. Τα B-SUV ήταν και πάλι η κυρίαρχη κατηγορία στην αγορά με 34,3% μερίδιο τον Ιούνιο και 30,9% το εξάμηνο. Τα SUV συνολικά εξακολουθούν να ανεβαίνουν καταλαμβάνοντας το 60,4% του Ιουνίου 2024 (2023: 55,8%) και το 57,6% του πρώτου εξαμήνου (2023: 54,4%).

Τύποι ενέργειας

Τα υβριδικά (HEV) ήταν τα μόνα που κατέγραψαν αύξηση μεριδίου (+15,2 μονάδες) τον Ιούνιο καταλαμβάνοντας το 45,6% της αγοράς έναντι του 30,4% τον περσινό Ιούνιο. Όλοι οι άλλοι τύποι κινητήρων κατέγραψαν υποχώρηση του μεριδίου τους, με σημαντικότερη των βενζινοκίνητων (-6,9 μονάδες) – που ανήλθαν στο 36,9% της αγοράς καταλαμβάνοντας πλέον τη δεύτερη θέση- και των πετρελαιοκίνητων (-6,2 μονάδες) που ανήλθαν στο 7,3% της αγοράς. Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων (BEV-PHEV) ανήλθε στο 9,5% από 9,9% τον Ιούνιο του 2023.

Στο εξάμηνο τα βενζινοκίνητα διατηρούν την πρώτη θέση (40,7% της αγοράς), παρά τη μείωση κατά 4,4 μονάδες του μεριδίου τους. Τα πετρελαιοκίνητα έχασαν 5 μονάδες μεριδίου το εξάμηνο (14,2% της αγοράς). Τα υβριδικά (HEV) βρίσκονται στη δεύτερη θέση με 39,3% της αγοράς (+10,9 μονάδες μεριδίου). Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) παραμένουν στο 9,5% της αγοράς (-0,3 μονάδες).

Μάρκες

Η πρώτη δεκάδα των μαρκών τον Ιούνιο του 2024 με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ διαμορφώνεται ως εξής: Toyota 21,8%, Suzuki 7,5%, Hyundai 6,5%, Fiat 5,9%, Citroën/DS 5,6%, Peugeot 5,5%, Volkswagen 5,1%, Opel 4,0%, BMW 3,9% και Kia 3,8%. Οι λοιπές μάρκες συγκεντρώνουν το 30,5% της ελληνικής αγοράς.

Λίγο διαφορετική από πλευράς κατάταξης μαρκών η εικόνα του πρώτου εξαμήνου του έτους. Πρώτη παραμένει η Toyota με 16,8%. Ακολουθούν οι Suzuki με 8,3%, η Peugeot με 8,0%, η Hyundai με 6,8%, η Opel με 5,6%, η Fiat με 4,9%, η Citroën/DS με 4,9%, η Volkswagen με 4,3%, η BMW με 4,0% και η Škoda με 3,6%. Όλες οι άλλες μάρκες καταλαμβάνουν το 32,8% της αγοράς.

Φωτογραφία: Toyota

Προηγούμενο άρθροΤο σχέδιο της Ford για μικρότερα EV
Επόμενο άρθροΤο Renault Group εντάσσεται στον New Energies Coalition